Blødning etter sex - kan det skade babyen?

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg spurte på Facebook også, men vi er vel flere her.

Jeg lurte på hva som kan være skadelig ved å ha sex hvis det er slik at man ofte blør litt etterpå (ingen smerter)? Jeg hører at noen har fått beskjed om å la være å ha sex, og da hadde det vært interessant å vite grunnen til dette. Jeg har nemlig fått beskjed om at det er helt normalt og ikke noe jeg skal bekymre meg for..

Jeg tør ikke å ha sex i hele tatt etter jeg har mistet 3 ganger. Har hørt om det før at man skal holde seg unna sex når man har mistet en del ganger.

Har hørt at det er ikke farlig hvis blodet er litt "gammalt" og brunt, men en bør vær litt forsiktig hvis blodet er rødt og friskt...

Sex er ikke farlig har alle mulige leger og jordmødre fortalt meg ;) helt normalt med litt blod etterpå, hvertfall litt ferskt blod. Slimhinnene i skjeden er utrolig ømme og skjøre, så da er det veldig lett å få en rift eller noe, og dermed en blødning. Det spurte jeg om konkret forrige svangerskap, fordi jeg var livredd. Men en må nesten kjenne på det selv ;) skadelig er det hvertfall ikke ;)

Det er i alle fall helt klart fra skjøre slimhinner det kommer fra hos meg. Jeg har vært hos legen pga det, og da så hun at jeg begynte å blø friskt ved bare lett berøring. Trodde myten om at sex kan føre til abort var lagt død for lenge siden :P

Babyen ligge veldig godt polstret inni der, så skal litt til for å skade den :D men skjønner bekymringene dine, er ikke bedre jeg heller :P

Det er som regel helt ufarlig, og det skal veldig mye til for å skade babyen :)

Back
Topp