Blødning etter samleie

Sinober

Blir kjent med forumet
Er det flere som har vært borti dette?

Jeg er 11+1 uker på vei og opplevde en liten, frisk blødning etter samleie i går kveld. Det var ikke mye, men nok til at det rant litt i do og kom på papiret etter noen tørk (beklager ekle detaljer). Det stoppet omtrent like fort som det startet, og jeg har bare hatt sparsom, brun utflod i dag. Ingen smerter, bortsett fra litt ømhet/stølhet i livmorområdet, men dette har jeg hatt i noen uker nå.

Jeg har forstått det slik at det er relativt vanlig å blø litt i første trimester, særlig i forbindelse med sex, men da jeg har en MA bak meg, blir jeg naturligvis veldig bekymret. Det skal sies at denne startet med en uprovosert, brun blødning som varte i flere uker.

Usj, jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til ny ultralyd om to uker :sorry:
 
Har ikke erfaring med dette selv (her er det fullstendig tørke :cool: ), men har både hørt og lest at dette er helt normalt. Samtidig tenker jeg at uansett hvor mange svar du skulle få her som går den ene eller andre veien, er det jo ingenting annet enn en undersøkelse som er sikkert. Så, er du veldig nervøs, noe som er fullt forståelig og normalt ettersom du har en MA bak deg, kontakt en gynekolog og få en ekstra ul undersøkelse :)
 
Er det flere som har vært borti dette?

Jeg er 11+1 uker på vei og opplevde en liten, frisk blødning etter samleie i går kveld. Det var ikke mye, men nok til at det rant litt i do og kom på papiret etter noen tørk (beklager ekle detaljer). Det stoppet omtrent like fort som det startet, og jeg har bare hatt sparsom, brun utflod i dag. Ingen smerter, bortsett fra litt ømhet/stølhet i livmorområdet, men dette har jeg hatt i noen uker nå.

Jeg har forstått det slik at det er relativt vanlig å blø litt i første trimester, særlig i forbindelse med sex, men da jeg har en MA bak meg, blir jeg naturligvis veldig bekymret. Det skal sies at denne startet med en uprovosert, brun blødning som varte i flere uker.

Usj, jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til ny ultralyd om to uker :sorry:
Det har skjedd med meg! Slimhinnen er mer sensitivt og det er normalt å blø littegrann etter samleie. Dette skjer ikke med alle, men noen. Prøv å ikke la deg bekymre med mindre blødninger tar seg kraftig opp og du får kramper. Sex under svangerskapet er helt trygt. Eventuelt ring til helsestasjonen om du trenger litt råd og støtte?
Skjønner veldig godt at du grubler, for vi er jo i en veldig spesiell situasjon. Men mest sannsynlig er det såre slimhinner. Sender deg en stor klem :Heartred :Heartred
 
Jeg blør som regel litt etter samleie, gjorde det i tidligere svangerskap også…har ikke påvirker graviditet eller noe. Som du sier så har blødningen kommet like fort som den har dratt igjen= resultat av mer sensitive slimhinner ☺
 
Har ikke blødd så mye, men litt friskt blod på papiret som ved et sår pga rift.

Men det kan høres ut som er sår innvendig som er blandet med «kroppsvæske» kanskje?
 
Takk for svar, damer! :Heartpink

Jeg snakket med legen min, og han mente det ikke var grunn til bekymring så lenge blødningen har stoppet opp - og det har den jo :happy: Som MoD sier, så det nok sikkert litt mer "brutalt" ut enn det egentlig var pga. kroppsvæsker.

Så da satser jeg på at alt er som det skal på neste ultralyd :joyful:
 
Back
Topp