Blødning etter samleie

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg er 26 uker på vei nå og begynte å blø en del under samleie i dag, ingen smerter men mulig litt strekk i lysken? Jeg har ikke brukt å blø, skjedde 2 ganger tidlig i svangerskapet men det var mer rosa. Nå kom det helt rødt blod som rant, virker som det gradvis gir seg og tynnes ut. Den lille har sparket i etterkant så vet at det er liv der inne.
Hvor mye blod er greit etter sameie?

Så typisk at slike ting skjer såpass seint på kvelden, føler meg skikkelig til bry om jeg skal ringe føden nå..

Jeg hadde ringt føden uansett! Bedre med en tlf for mye enn for lite :) mest sannsynlig bare skjøre slimhinner, men tenker det er greit å være på den sikre siden :)

Jeg ville ringt til føden. Alt er sikkert greit, men det beste er å snakke med de så de får vurdert og evt undersøkt deg. Syns den lille i magen er for dyrebar til å ta sjanser. :)

Jeg har spottet og blødd siden uke 18. Særlig ved samleie og orgasme. Det er ifølge min jordmor og føden ikke så unormalt. Så lenge det ikke er store blødninger og det gir seg, samt at du kjenner liv er det nok ingen fare :) Ta uansett en telefon så blir du betrygget.

Uff! Har opplevd selv to blødninger i dette svangerskapet. Ikke ålreit. Man tenker alltid worst case scenario, men sannheten er at det går ofte bra. Slimhinnene er nok veldig skjøre og de sprekker lettere. Håper du fikk pratet med jordmord og fikk en sjekk og at det går bra med dere :Heartred

Back
Topp