Blødning etter renselse er ferdig

Bkno7666310

Første møte med forumet
Hei!
Fødte for 6,5 uker siden. Blødning/renselsen etter fødsel har gradvis avtatt og har de siste to ukene vært brun/beige utflod. I går begynte det og komme svart/brunt (gammelt) blod, og i dag var det frisk rødt. Blødning i samme mengde som menstruasjon. Begynte for en uke siden på cerazette, kan det ha noe å si? Er dette noe å bekymre seg for/ kontakte lege for?
 
Det er vanlig med blødninger når man går på Cerazette :)
Fra pakningsvedlegget:
Blødninger fra skjeden kan forekomme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. Dette kan være bare en lett farget utflod som ikke engang krever noe bind eller kraftigere blødning som ser mer ut som en sparsom menstruasjon og som nødvendiggjør bruk av bind. Det kan også hende at du ikke får blødning i det hele tatt. De uregelmessige blødningene betyr ikke at den preventive beskyttelsen til Cerazette er redusert. Vanligvis trenger du ikke ta noen forholdsregler, bare fortsett å ta Cerazette. Du bør imidlertid snakke med legen din dersom blødningen er kraftig eller forlenget.
https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-cerazette-msd-547397

 
Jeg fikk også en frisk liten blødning som varte noen dager et par uker etter renselsen var over. Nevnte det for gynekolog da jeg satte inn spiral, og han virka ikke bekymret, så er sikkert ikke så uvanlig :)
 
Jeg fikk også en menstrasjonslignende blødning litt under 6 uker etter fødsel. Renselsen var ferdig etter et par-tre uker (trodde jeg). Nevnte det for jordmor og hun svarte at det kunne være en del av renselsen eller menstrasjon. Ingenting å bekymre seg over med mindre det lukter veldig eller man føler seg dårlig.
 
Hei!
Fødte for 6,5 uker siden. Blødning/renselsen etter fødsel har gradvis avtatt og har de siste to ukene vært brun/beige utflod. I går begynte det og komme svart/brunt (gammelt) blod, og i dag var det frisk rødt. Blødning i samme mengde som menstruasjon. Begynte for en uke siden på cerazette, kan det ha noe å si? Er dette noe å bekymre seg for/ kontakte lege for?
Det kan nok være i forbindelse med Cerazette. Jeg gikk på de pillene for ti år siden, og husker at jeg blødde hver dag en hel måned fra jeg begynte på dem. Men etter det hadde jeg heller ikke mensen, om jeg husker riktig.
 
Back
Topp