Blødning etter oppstart på cerazette

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Startet på cerazette for 14. dager siden, og i går startet jeg å blø ganske mye friskt blod. Blør i dag også. Noen med erfaringer med slik prevensjon? Vurderer å droppe hele pilla nå, men det er kanskje en sjans for at det går seg til?

Det er vel ganske vanlig å få rare blødninger i starten på prevansjon, så ville vel gitt det en sjanse.

Jeg hadde det iallefall sånn både på pillen og spiralen.

Slutta med pillen etterhvert fordi jeg blødde nesten hele tiden, men var nok litt kjapp.

Med spiralen blødde jeg vel mer eller mindre de første 5 ukene etter at det hadde gått ei uke etter innsett.
Men det gikk seg til etterhvert selv om det tok tid.

Men jeg blør fortsatt litt en gang i mnd ca. Men det er blitt mindre nå etter 5 år.
(jeg må egentlig få den bytta nå, men vært så mye annet at jeg ikke har prioritert det. Men må vel for å unngå å få kraftige blødninger igjen som jeg har uten prevensjon)

Du må nok regne med litt uregelmessige blødninger i starten ja. Noen mister menstruasjon med de, mens andre har fremdeles. Ville ventet litt å sett.

Hadde blødninger i starten med cerazette. Gikk seg til, men tok noen måneder. Er vel like vanlig at det går seg til som ikke

Når jeg begynte på carazete så gikk det mange mnd uten blødninger. Første gang fikk jeg ingen heller. Andre gangen begynte jeg å blø etter et års tid og det ble ekstremt mye blødninger. Så jeg stoppet med dem

Takk for svar :) jeg får vel gi det litt mer tid. Startet i hovedsak på prevensjon i et håp om å slippe mensen, så ble skuffa i går. Men krysser fingrene for at det går seg til! :)

Startet på cerazette for 14. dager siden, og i går startet jeg å blø ganske mye friskt blod. Blør i dag også. Noen med erfaringer med slik prevensjon? Vurderer å droppe hele pilla nå, men det er kanskje en sjans for at det går seg til?
jeg blødde i over 3 MÅNEDER, ga opp. Cerazette er noe møkk

Om det ikke skulle gå seg til, har jeg fått satt inn kobberspiral og synes det foreløpig fungerer veldig bra. Får se nå hvordan første menstrasjon med den blir, men foreløpig er det ingen enorme forskjeller fra tidligere :)

Om det ikke skulle gå seg til, har jeg fått satt inn kobberspiral og synes det foreløpig fungerer veldig bra. Får se nå hvordan første menstrasjon med den blir, men foreløpig er det ingen enorme forskjeller fra tidligere :)

Takk for tips! :) det er det neste jeg tenker å prøve :)

Jeg prøver p-stav nå, vet ikke hvordan det blir med blødninger på den enda da, siden jeg ikke har fått syklus enda, blir visst ofte enten eller. Satte inn for halvannen uke siden :)

Back
Topp