Blødning etter mensen

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har nylig fått min første mens etter MA uke 11 med påfølgende utskrapning. Mensen kom ca 31 dager etter utskrapningen og virket helt normal i starten og holdt på i 4 dager. Nå har jeg derimot begynnt å blø igjen på syklusdag 8 med frisk blod. Noen flere som har opplevd dette? Er det normalt å starte å blø igjen midt i syklusen?

Jeg hadde en sjekk for 3 uker siden som viste en bitteliten rest og jeg fikk cytoteckur i tillegg. Ut kom en klump som samsvarte med størrelsen på resten. Så jeg tror ikke jeg bør ha noe mer rester nå.

Normalt sett ville jeg sjekket med gynekolog, men pga fellesferien så får jeg ikke time hos noen før august og nå freaker jeg litt ut over om dette er normalt. Jeg hadde så inderlig lyst til at syklusen var tilbake nå så vi kunne prøve på denne eggløsningen :(
 
Jeg opplevde ikke at det stoppet og startet igjen, men blødningen varte lenger enn normalt. Vil tro det ikke er noe farlig, så lenge du blør normale mengder, men er det mulig å stille spørsmål til gynekolog over telefon om dette kanskje? Sånn at du slipper å bekymre deg :)
 
Jeg opplevde ikke at det stoppet og startet igjen, men blødningen varte lenger enn normalt. Vil tro det ikke er noe farlig, så lenge du blør normale mengder, men er det mulig å stille spørsmål til gynekolog over telefon om dette kanskje? Sånn at du slipper å bekymre deg :)

Jeg snakket med gynrkologisk avdeling i dag og de ville ha meg inn til sjekk i morgen så da får jeg forhåpentligvis svar :)
 
Hvordan går det? ❤️

Det gikk heldigvis bra. Gynekologen mente det ikke var noe galt. Livmoren og slimhinnnen var jevn og fin, men en liten fortykkelse på 6mm helt øverst som kunne være en liten rest. Hun så jeg ville få eggløsning nå og ga meg klarsignal til å prøve siden den lille fortykkelsen ikke utgjorde en infeksjonsfare. Hun mente blødningen var hormonkrøll, men tydeligvis ikke for mye hormonkrøll siden jeg får eggløsning. Har fortsatt synlig strek på graviditetstest nå 7 uker senere, men når jeg tok blodprlve så var hcg på 9. Dette regner de så og si som negativt, det er bare testene som er veldig sensitive.
 
Back
Topp