Blødning etter keisersnittet

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Tatt keisersnitt for 3 uker siden, blodde ikke så mye, kanskje noen dager, så pause og i det siste dagene litt brun aktig. Regner er vanlig. Hørte en kan blø 14 dager etter fødsel pga morkaka. Har ikke hatt det. Men begynte å bli frisk blod i dag. Er det rester etter morkaka som skal vare frisk blødning eller kanskje mensen jeg har fått. Har nesten mensen smerter i 3 dager nå og følelse.

Jeg har ikke tatt keisersnitt, men er tre uker siden fødsel og synes plutselig jeg begynte å blø litt mer igjen, samt at jeg har hatt menssmerter/-murringer sammen med dette. Hadde denne "morkakeblødningen" etter ca to uker også.
Lukter ikke vondt og jeg føler meg ikke dårlig, så jeg regner det bare som normalt - og teller ned til denne renselsen er over...

Renselsen kan vare i opptil 6-8 uker og kan ta pause for å så starte igjen :)

Jeg har ikke tatt keisersnitt, men er tre uker siden fødsel og synes plutselig jeg begynte å blø litt mer igjen, samt at jeg har hatt menssmerter/-murringer sammen med dette. Hadde denne "morkakeblødningen" etter ca to uker også.
Lukter ikke vondt og jeg føler meg ikke dårlig, så jeg regner det bare som normalt - og teller ned til denne renselsen er over...
Hvilke farge var den morkakeblødning?
Her er den med frisk blod, litt gult og. Lukter litt men ikke ille, syns lukta mer første dagene

Virker som her er pause hele tiden og ny start med nye farger heheh

Syns det er litt sånn her også. 3 uker siden fødsel, og jeg syns det varierer veldig. Kan ha et par dager med gulaktig utflod (lukter ekkelt da), som jeg kunne klart meg med truseinnlegg, men så blør jeg igjen. Veldig av og på og varierende mengde. Ser fram til at det skal gi seg...

Vel jeg har blød i nå 34 dager... møkk lei. Dog ikke keisersnitt, men blødningen er vel lik? Holder med truseinnlegg men likevel. Flere ganger jeg har tenkt endelig... også kommer det igjen. Sist blødde jeg vel knapt 14 dager mens førstegang var det lenger igjen... er tudeligvis ulikt fra graviditet til graviditet

Hvilke farge var den morkakeblødning?
Her er den med frisk blod, litt gult og. Lukter litt men ikke ille, syns lukta mer første dagene

Den morkakeblødningen var hos meg en blanding mellom frisk rødfarge og mørkerød. Var også mer mengder. Har blitt mindre siden da, men enkelte ganger kommer det ganske mye fortsatt - tør ikke helt bare å bruke truseinnlegg (gjør det kun når jeg er hjemme og kan sjekke på do ofte). Nå er det alt fra mørkerødt til brunlig. Gleder meg til denne dritten er ferdig....

Syns det er litt sånn her også. 3 uker siden fødsel, og jeg syns det varierer veldig. Kan ha et par dager med gulaktig utflod (lukter ekkelt da), som jeg kunne klart meg med truseinnlegg, men så blør jeg igjen. Veldig av og på og varierende mengde. Ser fram til at det skal gi seg...
Gleder meg til det gir seg og. Hver gang tror nå er det slutt med så starter igjen.

Vel jeg har blød i nå 34 dager... møkk lei. Dog ikke keisersnitt, men blødningen er vel lik? Holder med truseinnlegg men likevel. Flere ganger jeg har tenkt endelig... også kommer det igjen. Sist blødde jeg vel knapt 14 dager mens førstegang var det lenger igjen... er tudeligvis ulikt fra graviditet til graviditet
Ja blødning kan vare like sa de.
Samme tanker her, endelig over så starter igjen .

Den morkakeblødningen var hos meg en blanding mellom frisk rødfarge og mørkerød. Var også mer mengder. Har blitt mindre siden da, men enkelte ganger kommer det ganske mye fortsatt - tør ikke helt bare å bruke truseinnlegg (gjør det kun når jeg er hjemme og kan sjekke på do ofte). Nå er det alt fra mørkerødt til brunlig. Gleder meg til denne dritten er ferdig....
Flere som gleder seg til den er over. En av positive ting i graviditeten er ingen mensen hehe

Jeg har også tatt keisersnitt. Selve blødningen skal være ganske lik om det er vanlig fødsel eller keisersnitt, sa jordmor til meg. Bare litt mindre mengder. :)

Ja, blødningen er jo utstøtning av slimhinnene, og fra såret i livmorveggen der morkaka satt, dette skal jo ut enten man føder vaginalt eller ei. Men ser for meg man kanskje ikke har like drøye blødninger i begynnelsen ved ks, siden livmorhalsen antakelig er mer lukket?

Kan ikke alle detaljene, men høres logisk ut. Også gjør de en del opprenskning under operasjonen, blant annet for å få livmoren til å trekke seg sammen i tillegg. Hos meg var det en del de første par dagene, etter det ganske lite. Men alle de andre sjarmerende tingene som likt etc er absolutt der :woot:

Akkurat ja, ja det høres jo logisk ut også at de fjerner noe "manuelt" når de først er der inne samt livmorhalsen ikke er åpen. Etter begge mine fødsler har det vært slik at jeg blødde i noen sinnsyke mengder de første par dagene, sånn at jeg snudde meg i senga og kjente at det bare fosset ut, og med første fikk jeg stooore koagler også, type knyttnevestørrelse. Med nr 2 blødde jeg veldig mye under og like etter fødselen, så tror det var derfor blødningene raskere roet seg til mensblødning-mengde. Men siste rest trekker jo ut i det uendelige...

Hadde keisersnitt i september. Blødde mye de 12 første timene. Når jeg reiste hjem dagen etter Blødde jeg så lite at truseinnlegg var mer enn nok. Blødde små mengder i 1 uke også var det pause i nesten 1 uke før det Blødde litt i et par dager...
Hadde lest at man kom til og blø like mye etter keisersnitt som ved fødsel. Så hadde handlet inn store mengder med nattbind og vanlige. Alle disse pakkene har jeg fortsatt .

Back
Topp