Blødning etter keisersnitt

Avandra

Blir kjent med forumet
Jeg hadde planlagt keisersnitt for 8 dager siden på ahus. Alt gikk bra og har ikke hatt store smerter eller komplikasjoner. Ifølge legen på sykehuset skulle jeg liksom ta av bandasjen som dekker operasjonssåret nå etter en uke, men såret blør fortsatt. Skiftet bandasje i går og ser at i dag har det allerede blødd en 5 cm radius i bandasjen. Har ingen feberfølelse eller sterke smerter, men det er jo ømt og stølt i magen, særlig hvis jeg trykker visse steder. Snakket med barsel og hun mente jeg skulle vente litt med å ta av bandasjen men heller bytte og la det få lufttørke en 10-15 min daglig. Hvis blødningen ikke gir seg etter rundt 10 dager kan jeg ta kontakt med fastlege. Kjenner jeg er litt nervøs, men ser ingen tegn til noe infeksjon og blodet ser friskt og rødt ut. Ikke noe puss etc. Noen andre her med keisersnitt som har lignende erfaringer?

Jøss, det høres jo ikke bra ut. Jeg hadde keisersnitt forrige onsdag, jeg blødde også mye, men de klarte å lukke såret bra og det skulle i følge legen være lukket etter 24 timer. Bandasjen var sånn luftig slik at det ikke lå over hele hele såret, så jeg kunne titte inn gjennom og se. Og den tok jeg da av mandagen etter, altså på femte dag. Her er såret helt lukket og ingenting renner ut. All bandasje er av og jeg plages ikke av trusekant eller bukse når det kommer borti. Er nok bra hvis du lar det luftes, for det har jeg hørt gjør at det leges mye raskere. Men er jo veldig rart at de ikke ber deg om å komme inn og ta en sjekk på såret. For det skal faktisk være lukket etter så lang tid..

Jeg har ikke erfaring fra keisersnitt, men fra operasjoner generelt og store sår. Har hatt ca 16 hofteoperasjoner med medfølgende sår på hofter og vertikalt på mage. Det har aldri blødd så lenge etter med mindre ett sting (eller stift) har blitt revet eller at en skorpe har løsnet. Så lenge det ikke er hissig eller varmt og du ikke har feber, så er der bra. Men, 8 dager er vell lenge etter operasjonen. Ville kanskje insistert på å få det sjekket?

Jeg hadde planlagt keisersnitt for 8 dager siden på ahus. Alt gikk bra og har ikke hatt store smerter eller komplikasjoner. Ifølge legen på sykehuset skulle jeg liksom ta av bandasjen som dekker operasjonssåret nå etter en uke, men såret blør fortsatt. Skiftet bandasje i går og ser at i dag har det allerede blødd en 5 cm radius i bandasjen. Har ingen feberfølelse eller sterke smerter, men det er jo ømt og stølt i magen, særlig hvis jeg trykker visse steder. Snakket med barsel og hun mente jeg skulle vente litt med å ta av bandasjen men heller bytte og la det få lufttørke en 10-15 min daglig. Hvis blødningen ikke gir seg etter rundt 10 dager kan jeg ta kontakt med fastlege. Kjenner jeg er litt nervøs, men ser ingen tegn til noe infeksjon og blodet ser friskt og rødt ut. Ikke noe puss etc. Noen andre her med keisersnitt som har lignende erfaringer?
Mitt var ferdig grodd omtrent da de tok stiftene på dag 10... jeg tror helt ærlig at jeg ville fått sjekket dette altså. Synes det høres litt merksnodig ut at det skal blø enda.

Var hos legevakten i dag som sendte meg til ahus for oppfølging. Der sjekket de såret, som egentlig så ganske fint ut.
Men legen var mer bekymret for at jeg var så øm i magen, var virkelig vondt når hun trykket. Så hun tok innvendig og utvendig ul, og baktprøver og blodprøver. Satte meg ikke på antibiotika enda, men avventer svar på prøvene. Hun sa jeg måtte ta kontakt igjen hvis jeg fikk vondere eller feber. Hun sa hun mistenkte mulig livmor betennelse, men hun kunne ikke se noe uvanlig på ul, og heller ingen rester inni der. Får en oppfølging om 3 dager hos jordmor på ahus, og legen skulle ringe meg så fort hun fikk prøvesvarene.

Back
Topp