Blødning etter innsetting av spiral

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
I midten av juni fikk jeg satt inn hormonspiral og det gikk fint. Hadde en liten blødning første to dagene. Har nå min første mens etter jeg fikk spiralen og den har nå vart i 2 uker. Jeg blir sprø! Valget falt på spiral da jeg håpet at den skulle minske blødningene over tid. Håper virkelig ikke dette er den nye normalen.. Noen som har erfaring med at det er voldsomt i starten før det går seg til?
 
Har erfaring med det samme! Syklusen går litt bananas med en gang spiral er satt i, men det går seg til etter hvert. Jeg hadde blødning ca hver tredje måned i 1-2 dager ned spiral.
 
Har erfaring med det samme! Syklusen går litt bananas med en gang spiral er satt i, men det går seg til etter hvert. Jeg hadde blødning ca hver tredje måned i 1-2 dager ned spiral.
Satser på at det går seg til :) Åh, så lite høres herlig ut!
 
Min blødning sluttet aldri. Etter ett år med konstant blødning så ba jeg legen se til hel... å dra den ut
 
I midten av juni fikk jeg satt inn hormonspiral og det gikk fint. Hadde en liten blødning første to dagene. Har nå min første mens etter jeg fikk spiralen og den har nå vart i 2 uker. Jeg blir sprø! Valget falt på spiral da jeg håpet at den skulle minske blødningene over tid. Håper virkelig ikke dette er den nye normalen.. Noen som har erfaring med at det er voldsomt i starten før det går seg til?
Det kommer litt an på hvilken hormonspiral man har også. Jaydess (3år) inneholder mindre hormon enn Mirena (5år), og det er flere brukere av mirena som får reduserte blødninger/mister dem helt, enn brukere av jaydess. Man må også regne ca 6 mnd etter innsett før hormonnivåene og syklus er helt stabil. (Kilde felleskatalogen.no) Jeg hadde jaydess og blødde konstant i 3 mnd etter innsett, for så å få en stabil syklus med 21 dagers blødning og 1 uke pause de neste 5 mnd... Gikk tilbake til p ring så fort vi var ferdige med amming!
 
Min blødning sluttet aldri. Etter ett år med konstant blødning så ba jeg legen se til hel... å dra den ut

Hjelpes, det hørtes forferdelig ut!


Det kommer litt an på hvilken hormonspiral man har også. Jaydess (3år) inneholder mindre hormon enn Mirena (5år), og det er flere brukere av mirena som får reduserte blødninger/mister dem helt, enn brukere av jaydess. Man må også regne ca 6 mnd etter innsett før hormonnivåene og syklus er helt stabil. (Kilde felleskatalogen.no) Jeg hadde jaydess og blødde konstant i 3 mnd etter innsett, for så å få en stabil syklus med 21 dagers blødning og 1 uke pause de neste 5 mnd... Gikk tilbake til p ring så fort vi var ferdige med amming!

Jeg har Mirena. Tar nok litt tid til alt blir stabilt som du sier, håper virkelig at det går seg til. Blir et voldsomt forbruk på bind/tamponger :p Brukte også p-ring før svangerskapet, men det hjalp dessverre ikke på menssmerter og p-piller glemmer jeg.. Så langt har jeg ikke hatt noe ubehag ved siden av blødningene, noe som jeg setter ganske høyt.
 
Jeg hadde blødninger i 14 dager og med smerter før jeg satte inn Mirena for snart 5 år siden.

Jeg blødde i 5 uker etter innsett, så en ukes opphold før 5 nye uker... Holdt på sånn en stund, før det ble mindre blødning over lang tid.

Tror det var et halvt års tid jeg holdt på sånn.

Men jeg har ikke mistet blødning helt, men det er så lite at jeg nesten bare får det på papiret og ikke i bind. Selv om jeg bruker bind.
Og så varer det ikke ei uke en gang, ingen smerter og ca en gang i mnd.

Så helt klart mye bedre enn før innsett og rett etter.
 
Jeg hadde blødninger i 14 dager og med smerter før jeg satte inn Mirena for snart 5 år siden.

Jeg blødde i 5 uker etter innsett, så en ukes opphold før 5 nye uker... Holdt på sånn en stund, før det ble mindre blødning over lang tid.

Tror det var et halvt års tid jeg holdt på sånn.

Men jeg har ikke mistet blødning helt, men det er så lite at jeg nesten bare får det på papiret og ikke i bind. Selv om jeg bruker bind.
Og så varer det ikke ei uke en gang, ingen smerter og ca en gang i mnd.

Så helt klart mye bedre enn før innsett og rett etter.
Så godt å høre at det gikk seg til! :D Håper det blir tilfelle her også. Bare det å få mensen etter et svangerskap var nedtur og når det i tillegg varer så lenge er det lite moro.
 
Jeg blødde fra jeg satte den inn og fem mnd i strekk, så tok jeg den ut og hadde over en uke uten blødninger og nå over to uker med. Begynner å bli sprø. Har hatt kanskje 20 dager uten mensen siden desember.
 
Små blødde i 6månder, tok den ut, bytta til cerazett, blødde annenhver uke i 6 månder. Til å bli gal av :eek:
 
Eg blødde i ukesvis etter spiralinsett. Så gikk det over, men da ble brystene ømme, vokste, kvalm og svimmel. Var ikkje gravid men kroppen mistolka hormonspiral, besvimte på legekontoret og måtte ta den ut.
 
Back
Topp