Blødning etter fødsel

Ønskerbarn24

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
September To Remember
Novemberlykke2024❤️
Hvor lenge blødde dere rødt etter fødsel ? Er på dag 5 og blør enda, kommer ikkje så mye i binde egentlig. Men sånn annenhver gang eg er på do er det rød og ein liten «pose» med litt mørkere rødt blod på papiret. Har ikkje vært rosa eller brunt enda.

Jeg blødde sist i flere uker. :Heartred

Gikk på en måte i runder. Ble mindre og mindre og mer brunt, før «skorpen» etter såret i livmor løsnet på nytt og det igjen kom frisk blod. Kortere og kortere runder med nytt blod og mindre og mindre i mengde. Men blødde en god stund.

Leste en gang at en jordmor student hadde holdt opp morkaken etter fødsel og minnet den som hadde født på at såret i livmoren er like stort og at det derfor er så viktig å ta det med ro den første tiden til ting har fått trukket seg sammen igjen og at det faktisk er et ganske stort åpent sår. :Heartred

Hvis du syns noe virker som at det ikke er som det skal ville jeg ringt barsel så får du sikkert en sjekk. :Heartpink

IMG_1688.png

Jeg blødde sist i flere uker. :Heartred

Gikk på en måte i runder. Ble mindre og mindre og mer brunt, før «skorpen» etter såret i livmor løsnet på nytt og det igjen kom frisk blod. Kortere og kortere runder med nytt blod og mindre og mindre i mengde. Men blødde en god stund.

Leste en gang at en jordmor student hadde holdt opp morkaken etter fødsel og minnet den som hadde født på at såret i livmoren er like stort og at det derfor er så viktig å ta det med ro den første tiden til ting har fått trukket seg sammen igjen og at det faktisk er et ganske stort åpent sår. :Heartred

Hvis du syns noe virker som at det ikke er som det skal ville jeg ringt barsel så får du sikkert en sjekk. :Heartpink

Vis vedlegget 447721

Ja er obs på at man blør lenge, men er dette med kor mange dager det skal være rødt. Sist gang blødde eg for lite ( rester i livmor). Så dette er litt nytt. Men snakka med mamma og ho blødde en del etter alle tre. Jordmor var ikkje uro i går heller, man blir bare litt obs når det er litt nytt.

Bur så langt unna barsel så er så knot :hilarious:

Jeg blør fortsatt 7 dager etter fødsel :shy:

Ja er obs på at man blør lenge, men er dette med kor mange dager det skal være rødt. Sist gang blødde eg for lite ( rester i livmor). Så dette er litt nytt. Men snakka med mamma og ho blødde en del etter alle tre. Jordmor var ikkje uro i går heller, man blir bare litt obs når det er litt nytt.

Bur så langt unna barsel så er så knot :hilarious:
Uff! :Heartred Håper alt går fint denne gangen! :)

Gjekk endelig over til brunt i går kveld, i dag er det brunt. Dag 6.

Men tipper eg sleppe utskrapning denne gangen med tanke på kor mye som er komt.

Jeg blør fortsatt 7 dager etter fødsel :shy:

Syns det er veldig rart at helsenorge antyder at du bare skal blø rødt noen dager gør det blir rosa så brunt. Er jo flere som blør rødt lengre

Fødte forrige lørdag, og var fortsatt rødt i fargen i morges. Men litt mørkere, så mulig det snart slår over i brunlig farge her og…
Gleder meg til renselsen og smertene nedentil er et tilbakelagt kapittel!

Er på dag 8 etter fødsel og blør enda, mindre enn det har vært, men bytter bind flere ganger om dagen. Mindre blod som drypper ned i do, men det kan forekomme.
Hadde blødning rett etter fødsel på 500ml,Trodde vannet mitt gikk på nytt. Så blødde ganske mye dagene etterpå.

17 dager etter fødsel og nå kommer det litt brunt hver dag. Hadde rødt i omtrent 13 dager. Måtte gjennom utskraping på dag 3

Nå 14 dager etter har blodet endelig gitt seg. Håper eg er helt ferdig nå å blø.

Det måtte eg sist, men ble ikkje oppdaga før 3-4 uker etter

Back
Topp