Blødning etter fødsel

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Hvor lenge er det vanlig at man blør etter fødselen? Jeg fødte for 10 dager siden. Og blør relativt kraftig til tider.
Innimellom så stopper det litt opp, men så begynner det som oftest å blø kraftig på kvelden.

Jeg skjønner jo at 10 dager er lite, men ble bare litt nysgjerrig;) Dette er min 2 fødsel, om det har noe å si. Første fødsel hadde jeg alvorlig preeklamsi (mellom 2og3 på protein), og fødselen var veldig hard hvor de tilslutt måtte hjelpe morkaken ut, da sluttet jeg å blø mellom 1 og 2 uker, denne gangen hadde jeg 1 på proteinen. og jeg fikk føde normalt. Og alt var i sin skjønneste orden.

Mvh Meg :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De sier jo at renselsen kan vare opptil 8 uker så er bare å smøre seg med tålmodighet :D

He he... ja må nok det da ja.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

vet det er kjedelig men får ikke gjort så mye med det, men håper ikke det tar så lang tid..

Hei!

Du har allerede fått svar - men tillater meg likevel å komme med litt informasjon!
Det vanligste er at renselsen opphører etter 6-8 uker, noen blør heller ikke så lenge.
De fleste vil oppleve at det vil blø ganske friskt et par uker, for så gradvis avta, fra frisk blødning til mer brunlig utflod.
Dette kan variere ganske mye.
Rundt 10-12 dager etter fødsel, vil skorpen i såret etter morkaken løsne, og en vil dag kunne blø friskere et par dager, for så at det avtar igjen.
Så du vil nok nå framover at det blir mindre frisk blødning!

Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe :happy119

Back
Topp