Blødning. Bestille gyntime?

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Har hatt litt brun utflod hver dag siden lørdag. For to dager siden var det litt rødt på kvelden, og jeg tenkte at nå blir det spontanabort igjen.. Så stoppet det like fort som det kom. Men i går begynte det plutselig å fosse blod. Det varte i en halvtime, og siden har det bare vært litt brunt blod i bindet og når jeg tørker meg. Det var ingen klumper og jeg hadde null smerter.
Finnes det noen sjans for at det ikke var spontanabort?
Hadde en sa i uke 14 i juli, og da hadde jeg kraftige rier i seks timer, masse blod og mye klumper. Nå er var jeg bare 6 uker denne gangen, men pleier jo alltid å ha menssmerter ved vanlig menstrasjon.

Så. Hva gjør legen om jeg drar dit?
Er det noe poeng å gå til privat gyn i stedet for å se ståa? Kan muligens klare å få time på dagen eller i morgen.
Skal på jobbreise alene i fem dager i neste uke, så det hadde vært greit å vite om en SA er over, eller om jeg kan forvente å blø mer osv.

Hva legen gjør kommer an på hvor langt du er på vei. Er du tidlig så er det mulig det blir målt hcg ved blodprøve to ganger med to dagers mellomrom. Er du lengre er det mulig du blir henvist til ultralyd. Det varierer hvor tidlig de sender til ultralyd, men sjelden før uke 6 iallefall. Her i byen er det ikke vanlig før i uke 7.
Er du bekymret ville jeg tatt kontakt! Lykke til! :)

Jeg hadde en blødning 5+6 - 6+1, men ingen smerter. Ringte legen den dagen jeg begynte å blø og fikk komme inn på ettermiddagen. Hun tok en vanlig gyn.undersøkelse for å se at livmorhalsen var lukket også tok jeg hcg blodprøve 5+6 og en ny en 6+2 for å se om der var stigning. Steg helt som normalt og er fortsatt gravid (7+2 i dag) :)

Jeg hadde i hvert fall forsøkt å få legetime! En del legekontorer har jo faktisk ultralyd også.
Og det er absolutt mulig at det kan gå bra, kjenner flere som har hatt betydelige blødninger, og likevel fått helt fine, friske barn. :) Krysser fingrene for deg!

Tusen takk for svar :)
Jeg har jo hatt litt brunt blod siden forrige fredag, men i går fosset det plutselig i tre kvarter. Dro til gyn i dag. Livmortappen er lukket, og hun kunne se hvor blødningen hadde vært fra. Men hun så også en plommesekk og er bittelite frø som hadde antydninger til hjerteslag. Ble målt til 6+0, så hun sa at det var litt for tidlig til å se hjerteslagene. Men håpet er ikke ute, det kan fortsatt gå bra. Tok også hCG-blodprøve og skal ta ny på mandag.
Det har ihvertfall gitt meg litt håp, selv om jeg vet at blødningen kan lede til en sa også. ❤️

Krysser fingre, og håper hun har rett! :)

Håper det var en uskyldning blødning. Jeg har mistet 6 spirer, og det har aldri vært smertefritt. Selv når jeg mistet i uke 6. Så jeg har trua på spiren din. Lykke til

Heisann. Jeg har blødd i en uke morgen og var på tidlig ul i dag og der fikk jeg se en liten spire med bankende hjerte❤
Er 5+6

Heisann. Jeg har blødd i en uke morgen og var på tidlig ul i dag og der fikk jeg se en liten spire med bankende hjerte❤
Er 5+6

Så bra :) ❤️
Jeg kunne bare se antydninger til hjerteslag 6+0 på fredag, men HCG har steget over helga. Har likevel blødd litt mer igjen, så tenker jeg drar på ny TUL i neste uke. Håper på et tydeligere hjerte da :)

Så bra :) ❤️
Jeg kunne bare se antydninger til hjerteslag 6+0 på fredag, men HCG har steget over helga. Har likevel blødd litt mer igjen, så tenker jeg drar på ny TUL i neste uke. Håper på et tydeligere hjerte da :)
Ja, håper det går bra for deg❤
Jeg spotter litt forsatt og det er veldig frustrerende spesielt siden jeg skal til Syden på søndag. Er veldig skummelt for har lest at man ikke burde fly hvis du er gravid og har blødninger
Men håper det går bra for det, har flydd begge gangene jeg var gravid tidligere og har gått fint. Har riktignok ikke blødd i de tidligere svangerskapene

Ja, håper det går bra for deg❤
Jeg spotter litt forsatt og det er veldig frustrerende spesielt siden jeg skal til Syden på søndag. Er veldig skummelt for har lest at man ikke burde fly hvis du er gravid og har blødninger
Men håper det går bra for det, har flydd begge gangene jeg var gravid tidligere og har gått fint. Har riktignok ikke blødd i de tidligere svangerskapene

Får håpe spottingen straks stopper, så du får reist på sydenferie :) ❤️

Har hatt litt brun utflod hver dag siden lørdag. For to dager siden var det litt rødt på kvelden, og jeg tenkte at nå blir det spontanabort igjen.. Så stoppet det like fort som det kom. Men i går begynte det plutselig å fosse blod. Det varte i en halvtime, og siden har det bare vært litt brunt blod i bindet og når jeg tørker meg. Det var ingen klumper og jeg hadde null smerter.
Finnes det noen sjans for at det ikke var spontanabort?
Hadde en sa i uke 14 i juli, og da hadde jeg kraftige rier i seks timer, masse blod og mye klumper. Nå er var jeg bare 6 uker denne gangen, men pleier jo alltid å ha menssmerter ved vanlig menstrasjon.

Så. Hva gjør legen om jeg drar dit?
Er det noe poeng å gå til privat gyn i stedet for å se ståa? Kan muligens klare å få time på dagen eller i morgen.
Skal på jobbreise alene i fem dager i neste uke, så det hadde vært greit å vite om en SA er over, eller om jeg kan forvente å blø mer osv.
Jeg hadde en lignende historie i første svangerskap, og det viste seg å ikke være noen ting. Tok da kontakt med min private gynekolog for ultralyd og fikk se et hjerte om slo og hun kunne til og med se rester av blod i livmoren, som heldigvis var langt borte fra fosteret. Blødde igjen en uke senere og var ikke så bekymret da. Resten av svangerskapet hadde jeg ingen blødninger og fødte en frisk gutt. Dette svangerskapet blødde jeg i 4 dager fra og med den dagen jeg skulle h fått mensen. Hadde da testet om jeg var blitt gravid, men avskrev det da blodet kom. Da blødningen stoppet etter kun 4 dager (jeg har mensen i normalt 8-9 dager) tok jeg en test som viste positivt. Jeg er 8+0 i følge gyn i dag. I følge min beregning 8+6. Uansett, jeg er fortsatt gravid, noe jeg har fått bekreftet både med hcgmåling og ultralyd. Håper det går bra med deg også!

Back
Topp