Blødning 12+3

Annemorjuli25

Flørter med forumet
Hei jeg er så redd nå. I går når det snødde som mest så ville mannen min at jeg skulle være med ut 2 ganger for å måke. Merket jeg ble svært sliten den siste gangen og jeg kastet opp med engang jeg kom inn etter måkingen. Jeg hadde litt murringer i går kveld i magen da jeg la meg og i dag når jeg våknet så kom det litt ferskt blod på toalett papiret o_O jeg er så redd for at jeg har begynt å spontan abortere. Har andre opplevd blødning når de er 12+3???? Dette er første gangen jeg er gravid og mannen min er så redd for at han har grunnen siden han tvang meg til å bli med ut å måke gårdsplassen den siste gangen. Skal kontakte fastlegen etterpå når de åpner:sad010

Ååå, forstår godt at du er nervøs :Heartred Ta kontakt med fastlegen ja, så kommer du nok raskt inn!
Jeg har ingen erfaring å dele dessverre. Men i går gjorde jeg helt likt som deg; hadde to tunge måke-økter, og ble akutt veldig kvalm og dårlig en liten stund etter den siste. Det skal jo i utgangspunktet ikke være farlig å trene eller slite seg ut, så lenge man lytter til kroppen. Så uansett skal dere ikke tenke at dere har gjort noe galt :Heartred Sender en varm klem og håper du får raskt svar og blir tatt på alvor hos legen din.

Det kan være noe så uskyldig som ett sprengt blodkar. Skjedde med meg også når jeg tok tunge tak. Krysser alt for deg :Heartred

Som Violetti skriver, trenger absolutt ikke å være noe alvorlig :Heartpink
Tror det skal veldig mye til for at aktivitet kan være en utløsende faktor for en spontanabort! Begynte å blø på nyttårsaften, altså mye ferskt blod, når jeg sier mye var det altså veldig mye. Med litt murringer. Var da rundt 12 uker - på ultralyd samme kveld så vi et levende foster i beste velgående. De fant et hematom som nå blødde. Så har nok hatt flere sprengte blodkar som har dannet et hematom - har nå forstått at blødninger i første trimester kan være helt uskyldig så lenge det ikke kommer med sterke smerter, men det er ekstremt skummelt for den som opplever det :Heartpink

Kontakt legen din, så håper jeg for din del at du får den hjelpen du har behov for nå. Ikke godt å gå rundt og føle på den følelsen dere gjør :Heartpink sender en varm klem!!

Hei jeg er så redd nå. I går når det snødde som mest så ville mannen min at jeg skulle være med ut 2 ganger for å måke. Merket jeg ble svært sliten den siste gangen og jeg kastet opp med engang jeg kom inn etter måkingen. Jeg hadde litt murringer i går kveld i magen da jeg la meg og i dag når jeg våknet så kom det litt ferskt blod på toalett papiret o_O jeg er så redd for at jeg har begynt å spontan abortere. Har andre opplevd blødning når de er 12+3???? Dette er første gangen jeg er gravid og mannen min er så redd for at han har grunnen siden han tvang meg til å bli med ut å måke gårdsplassen den siste gangen. Skal kontakte fastlegen etterpå når de åpner:sad010
Forstår godt du er nervøs! Var nesten som å lese om meg selv dette! Jeg måtte også hive meg med aking og måking med mann og barn på fredag. Våknet lørdagsmorgen da 12+0 med blødning når jeg tørket meg. Forsvant i løpet av dagen å ble aldri så mye at det rant, kom litt brunt på papiret søndag og i går. I går ringte legen meg med oppdatering på blodprøver, forklarte henne situasjonen og hun var ikke bekymret. Hun mente at siden jeg har komt så langt så ville det utviklet seg til en større blødning dersom det var noe på gang
Jeg har heldigvis otul i dag, men er sååå nervøs! Hvordan har du det nå? Blødning er liksom ikke noe vi forbinder med graviditet, så forstår godt du er bekymret

Disse blødningene. Jeg selv oppdaget gammelt blod i går når jeg tørket meg er 11 + 5 (mistenker det kommer fra en liten kosestund mellom meg og gubben forrige uke). Har tidligere hatt en episode med fersk blod, det var direkte etter sex (uke 7-8) var da på ul og alt var fint. Beklager om det ble for mye informasjon. Ut fra erfaring, om det kommer fersk blod, men stopper med engang så trenger man ofte ikke bekymre seg.

Last edited:
Kjenner meg igjen, skjedde det samme med meg i går. Da var jeg 12+4.
ingen forvarsel før jeg så at doskålen var fylt med blod. Fikk fullstendig panikk. Fikk komme til lege rimelig fort og de kunne bekrefte fult liv og masse aktivitet. Ingen tegn til abort. Mulig livmorslimhinnen pga hormoner mente legen. Sluttet å blø i går ettermiddag. Men spotter fremdeles litt gammelt blod.
Kjenner virkelig den redselen du står i, men for meg hjalp de å se at det var liv og at det ikke var noen tegn til abortering.

Jeg hadde en liten blødning da jeg var gravid 10+6 og igjen da jeg var 14+0. Gammelt blod og hadde også tatt morkakeprøve ca en uke før den siste blødningen. Da hadde jeg også litt ubehag i magen uten at jeg klarte å skjønne om det var murringer i livmor, luftsmerter eller noe annet. Jeg ringte til jordmor som ikke var bekymret, men ba meg dra til sykehuset om blødningen tok seg opp. Det gjorde den ikke, så det virker ikke som noe farlig hos meg (så langt) i allefall :)

Føler veldig med deg, håper alt står bra til! Jeg har både gode og dårlige erfaringer her, men med mindre du har smerter og blødning som tar seg opp ville jeg forsøkt å fokusere på at det sannsynligvis ikke er noe farlig. Blødninger er normalt, men utrolig skremmende!

Forstår godt du er nervøs! Var nesten som å lese om meg selv dette! Jeg måtte også hive meg med aking og måking med mann og barn på fredag. Våknet lørdagsmorgen da 12+0 med blødning når jeg tørket meg. Forsvant i løpet av dagen å ble aldri så mye at det rant, kom litt brunt på papiret søndag og i går. I går ringte legen meg med oppdatering på blodprøver, forklarte henne situasjonen og hun var ikke bekymret. Hun mente at siden jeg har komt så langt så ville det utviklet seg til en større blødning dersom det var noe på gang
Jeg har heldigvis otul i dag, men er sååå nervøs! Hvordan har du det nå? Blødning er liksom ikke noe vi forbinder med graviditet, så forstår godt du er bekymret
Blødningen ga seg etter hvert og fikk dratt til legen. Hun trodde det ikke ikke er noe som jeg trenger å bekymre meg over. Hun ringte å snakket med vakthavende på gynekologisk avdeling på Tønsberg for å høre om det var eventuelt mulig for meg å komme inn i dag eller om jeg skal vente til den originale timen om 2 dager. De ble enig om at jeg kommer heller om 2 dager. Mannen var livredd på morgenen og hadde så dårlig samvittighet så han gråt før jobb:( jeg har kastet opp en del de siste timene og føler litt murring i magen enda. Dette er liksom vår første og vi hadde endelig bikket 12 uker og var så sinnsykt glad for å ha kommet oss dit.

Jeg opplevde (nesten) det samme sist svangerskap. Var ute og akte og i full fart med jenta mi og mannen min,og senere på dagen dråpla det frisk blod i dokskåla! Fikk komme inn på sykehuset for sjekk. Ul viste frisk og levende baby, men skjøre slimhinner+kombinert med mye/voldsom aktivitet utløste trolig dette. Håper alt bare går bra med deg! Klem

Back
Topp