Blødning. Å nei!

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Oppdaget litt friskt blod på papiret når jeg tørka meg nå. Ikke mye, men litt. Hadde sex i dag så håper det er irriterte slimhinner? Om det er abort hadde det vel kommet mer?

Har vært på to tidlig ul. Alt så bra ut da. Har oul om to dager, bør jeg oppsøke lege før det eller slå meg til to med at det er en ufarlig blødning:(?

Om det ikke er mye, er det nok etter sex. Men om det forsetter ville jeg tatt kontakt med lege.. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Om det ikke er mye, er det nok etter sex. Men om det forsetter ville jeg tatt kontakt med lege.. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!
Signerer den. Bekymringer og stress kan bare gjøre vondt verre, så ring heller!

Er det fastlegen som er best å kontakte i morgen da eventuelt? Håper at lille gir litt livstegn fra seg i kveld:(
Ville ringt føden om det blir verre. Eventuelt legevakt om du synes føden blir for voldsomt.

Oppdaget litt friskt blod på papiret når jeg tørka meg nå. Ikke mye, men litt. Hadde sex i dag så håper det er irriterte slimhinner? Om det er abort hadde det vel kommet mer?

Har vært på to tidlig ul. Alt så bra ut da. Har oul om to dager, bør jeg oppsøke lege før det eller slå meg til to med at det er en ufarlig blødning:(?
Ring føden om det blir verre, eller om du blir veldig bekymret!
De har mye bedre kompetanse enn fastlege/legevakt!

Men føden tar vel ikke inn før uke 24? Det sa de til meg sist svangerskap. Ikke så mye de kan gjøre før det. Og om man skal få ul må man vel gå via fastlegen?

Men føden tar vel ikke inn før uke 24? Det sa de til meg sist svangerskap. Ikke så mye de kan gjøre før det. Og om man skal få ul må man vel gå via fastlegen?
Tror det er ulik praksis rundt om i landet! Jeg fikk beskjed fra jordmor ved blødning allerede i uke 12, at hvis det skjedde igjen skulle jeg ringe direkte til føden, ikke til lege....

Hmm, praksisen på St. Olav er i hvert fall uke 23-24 tror jeg! Jeg har ingen smerter eller andre tegn så satser på at det får fint:)

Hmm, praksisen på St. Olav er i hvert fall uke 23-24 tror jeg! Jeg har ingen smerter eller andre tegn så satser på at det får fint:)

Det går jo alltids an å ringe føden selv om man er i tvil om det er lov - da skjer det jo ikke noe annet enn at de henviser deg til lokal legevakt. Og legevakten kan henvise deg til ul, det MÅ ikke gjennom fastlegen.

Håper det fortsatt er stabilt og at du har senket skuldrene. Eller ringt, om du er veldig bekymret. Selv har jeg aldri blødd en eneste dråpe blod i mine svangetskap så jeg hadde sikker fått litt hetta og ringt :-)

Back
Topp