Blødende tannkjøtt

Bakmor

Blir kjent med forumet
Flere som blør lett fra tannkjøttet? Blør når jeg pusser tenner. Det er jo ikke så uvanlig. Men begynner å blø bare jeg «suger» lett mellom tennene for å få ut noe matrester. Det er vel ikke så vanlig eller? Ikke mellom alle tenner men mellom noen. Jeg har skikkelig tannlege skrekk så jeg tar beroligende når jeg skal dit. Det har jeg ikke lyst til nå. Noen som vet at dette er vanlig eller må jeg krype til korset og dra til tannlegen
 
Jeg blør i tannkjøttet når jeg pusser, men ikke utenom.. vet at tannkjøttet er skjørere under svangerskapet, og har lettere for å blø da:)
 
Flere som blør lett fra tannkjøttet? Blør når jeg pusser tenner. Det er jo ikke så uvanlig. Men begynner å blø bare jeg «suger» lett mellom tennene for å få ut noe matrester. Det er vel ikke så vanlig eller? Ikke mellom alle tenner men mellom noen. Jeg har skikkelig tannlege skrekk så jeg tar beroligende når jeg skal dit. Det har jeg ikke lyst til nå. Noen som vet at dette er vanlig eller må jeg krype til korset og dra til tannlegen

Jeg var ille plaget forje svangerskap. Skikkelig. Blødde av ingenting :(
 
Jeg blør i tannkjøttet når jeg pusser, men ikke utenom.. vet at tannkjøttet er skjørere under svangerskapet, og har lettere for å blø da:)

Ok, håper det ikke er noe annet da. Vil helst unngå å ta noe beroligende med spiren i magen
 
Flere som blør lett fra tannkjøttet? Blør når jeg pusser tenner. Det er jo ikke så uvanlig. Men begynner å blø bare jeg «suger» lett mellom tennene for å få ut noe matrester. Det er vel ikke så vanlig eller? Ikke mellom alle tenner men mellom noen. Jeg har skikkelig tannlege skrekk så jeg tar beroligende når jeg skal dit. Det har jeg ikke lyst til nå. Noen som vet at dette er vanlig eller må jeg krype til korset og dra til tannlegen

Jeg ringte faktisk tannlegen sist, fikk beskjed om at det var helt normalt :D
 
Alle slimhinner er ekstra skjøre i graviditeten. Det vil si at du lettere vil blø neseblod, i munnen og underlivet. Det er helt normalt :)
 
Jeg blør når jeg pusser tenner, men sist gang blødde jeg hvis jeg spiste brødskive med skorpe også. Var normalt :happy:
 
Back
Topp