Blødende tannkjøtt - hva hjelper?

Senna

Gift med forumet
Jeg blør sånn i tannkjøttet når jeg pusser tenner! Lurer på hva som gjør det? Og hva kan hjelpe? Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg fikk beskjed fra tannlegen min om at jeg måtte bruke tanntråd OFTE... 

Grunnen til at man blør mye fra tannkjøttet er at du kan være disponibel for en tannkjøtt sykdom.. Mamma har en tannkjøtt sykdom som kanskje ser ut til at jeg har arvet.. Men jeg kan forhindre det ved å bruke tanntråd ca annenhver dag.. Og gå regelmessig til tannlegen.

ta deg en tur til tannlegen og spør der..

betennelse i tannkjøttet? puss godt, og bruk tanntråd.

Tanntråd hver dag! [:)] Selv om en blør ganske kraftig de første dagene, vil regelmessig bruk gjøre at det minker og tilslutt stopper. Viktig å pusse tennene også selvfølgelig [8D]

Ååå, skal man virkelig pusse tennene? Takk for tipset, Linnhost! [8D][:D]

Hvordan vet man om det er betennelse i tannkjøttet, eller ''bare blod''? Jeg hadde betennelse en gang før, og det var satans vondt.. Nå gjør det ikke vondt, men jeg føler av og til at det verker litt i kjeven/tennene. Har ikke hatt mye hull heller.

Skal til tannlegen om et par uker, men jeg vil jo helst unngå at det koster mer enn det allerede gjør.. Så jeg ville høre om dere har noen tips for å bli bedre uten hjelp fra tannlegen. Er jo så forbanna dyrt!! [:'(][:'(]

Skal begynne å bli flinkere å bruke tanntråd, da! Det er bare så tiltaaak.. [8D]
Og så står tennene mine så tett, så noen steder kommer jeg ikke til.

ORIGINAL: JeanetteR

corsodyl munnskyllevann og tanntråd [:)]

Jepp. Jeg slet med det samme, men det hjalp å bare bli konsekvent. Bruker tanntråd etter mat også, de gangene jeg husker på det... [8D] Tanntråd på sånn pinne er et must, sånn vanlig tar jo EVIG lang tid! [:'(]

Jeg går også til tannlegen annenhver måned for å rense tennene, da unngår man dannelse av tannstein, og annet skiiiiit... [;)] Koster bare 300,- gangen der jeg går, og det er virkelig verdt det! [:D]

Back
Topp