Blæremola

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Noen som har erfaring med blæremola?

Jeg fikk påvist dette (forbehold om endelig prøvesvar) ved tidlig ultralyd nå i slutten av første trimester og måtte avslutte svangerskapet :(

Hva slags oppfølging fikk dere i ettertid?

Tar imot all info og erfaring med stor takk :)

Hei!
Leit å høre at du opplevde det og. Ta vare på deg selv framover :Heartred
Har hatt blæremola en gang. Skulle ta privat ul uke 12 for å sjekke om alt var bra, men nei... Var et sjokk. De fant det ut pga.prøven fra det som kom ut ved kirurgisk abort. Måtte følges opp med blodprøver annenhver uke i begynnelsen og hver mnd etter hvert. Har glemt litt nå hvor lenge det var, men tror det var 6mnd med blodprøve hver mnd etter Hcgen var på 0. Vil si ca 9 mnd med blodprøveoppfølging etter aborten. Fikk brev når det var avsluttet. Så det gikk bra med meg. Hvordan oppfølging vil du få?

Hei!
Leit å høre at du opplevde det og. Ta vare på deg selv framover :Heartred
Har hatt blæremola en gang. Skulle ta privat ul uke 12 for å sjekke om alt var bra, men nei... Var et sjokk. De fant det ut pga.prøven fra det som kom ut ved kirurgisk abort. Måtte følges opp med blodprøver annenhver uke i begynnelsen og hver mnd etter hvert. Har glemt litt nå hvor lenge det var, men tror det var 6mnd med blodprøve hver mnd etter Hcgen var på 0. Vil si ca 9 mnd med blodprøveoppfølging etter aborten. Fikk brev når det var avsluttet. Så det gikk bra med meg. Hvordan oppfølging vil du få?

Så fint å lese at det gikk bra til slutt :)
Jeg fikk beskjed om å avvente endelige prøvesvar, så vil oppfølging være avhengig av hva de finner ut.. Kan jeg spørre om dere fikk barn etter blæremola?

Akkurat. Håper dere får god oppfølging. Jeg fikk samtaler med en på sykehuset i den tunge tiden.. Bare å spørre hvis du har behov så får du nok det og.. Har ikke prøvd å få barn etter det pga. Et helt annet årsak :) Legen på sykehuset er ikke bekymret i hvert fall, og jeg trenger ikke ekstra oppfølging ved neste graviditet. Men jeg kommer til å kreve det pga psykiske delen, heldigvis så er min fastlege enig. Forteller du når du får vite mer? :)

Akkurat. Håper dere får god oppfølging. Jeg fikk samtaler med en på sykehuset i den tunge tiden.. Bare å spørre hvis du har behov så får du nok det og.. Har ikke prøvd å få barn etter det pga. Et helt annet årsak :) Legen på sykehuset er ikke bekymret i hvert fall, og jeg trenger ikke ekstra oppfølging ved neste graviditet. Men jeg kommer til å kreve det pga psykiske delen, heldigvis så er min fastlege enig. Forteller du når du får vite mer? :)

Så bra at du har fått skikkelig oppfølging! :)

Jeg møter motstridende beskjeder hver gang jeg er i kontakt med helsepersonell og opplever det som belastende. En forbereder meg på det verste og er sikker på at jeg har blæremola, en annen er utelukkende positiv og sier det bare er å prøve igjen fordi hun tror dette var en vanlig MA og en siste mener jeg må vente mist 6 mnd uansett og sier at det ikke burde være noe stress da jeg tross alt allerede har et barn fra før.

Jeg må bare vente på svar og ta det derfra - oppdaterer gjerne :)

For en fæl beskjed å få[emoji17] Det må være beintøft å gå igjennom. Jeg har ingen kunnskap eller erfaring med dette selv. Håper virkelig ikke det er mola. Styrkeklem fra meg

Back
Topp