Blæh!!!!

Mamma Propell

Glad i forumet
Fy søren, det kan ikke være meningen det skal være sånn. Føler jeg går på autopilot fra jeg står opp til jeg legger meg. Har absolutt null energi når sambo er i nordsjøen, jobben og ungene sliter meg totalt ut...er egentlig sliten når han er hjemme, men da får man i det minste avlastning.

I dag var det opp og hopp kl 05.15...springe gjennom dusjen, vekke ungene, stelle de og meg, lufte bikkja og komme oss opp til barnehagen litt over halv 7. Ferdig på jonn 14.30, springe gjennom butikken så ikke ungene skulle måtte være så altfor lenge i b.hagen. Hjem, lufte bikkja, lage middag som eldstemann nektet å spise, han heiv spagetti utoveralt, og mor måtte vaske.

Tenkte jeg skulle være smart å bake kakemenn så jeg fikk aktivisert ungene litt. Endte opp med at de satt og spiste deig for så å ville ned å "leke"....kranglet, sutret og sloss i to timer, mens jeg sto og forbannet kakemenn, melis og fastbrent fett på stekeplater.

Ungene ville jo ikke ha kveldsmat, for da hadde de jo allerede sneket i kakemenna, så skive over hele gulvet[&:][:'(] igjen!!!!

Fikk lagt omsider lagt de i hver sin seng, og de roet seg utrolig nok. Nå har jeg brukt resten av dagen på å rydde opp bakesølet på kjøkkenet, sett på klær og vasket gulvet...da gjenstår det bare å brette et tonn med klær, henge opp den halvferdige adventskalenderen, finne frem skøyteledning til julestjerna og så krype til sengs....God, fuckings førjulstid sier bare jeg[:'(][8|]

Dette er absolutt ikke ment som noe skryteinnlegg ala, se hvor flink og effektiv jeg er. Jeg måtte bare få det ut, og om noen har noen tips, mirakelpillere hva som helst for å få mer energi så JA TAKK!!! For sånn er det hver forbanna dag, den ene avløser den andre, og når helga kommer så kan jeg egentlig i teorien bare trekke ned rullegardina, men det kan jeg jo ikke i praksis med ungen, hund og hus...

Forresten, de som savner resultatet av missekåringa...dream on, for soånn som situasjonen er nå så er det ikke sjangs i havet at jeg får tid. For det er myyye arbeid.

Sorry for langt og rotete innlegg, men hadde behov for å blåse ut litt[:@]

Uff,stakkars deg,skjønner godt at du er sliten etter sånn dager [:(]
Her er det jeg som står opp og er på jobb,men samboeren later seg på sofaen (skal ikke klage når jeg leser hva du skriver,får jo litt avlastning)

Men vil sende over en stor klem og håper de sover lenge i morgen og at de roer seg litt

Hjelper litt på å lese at det er flere i samme båt...det er vel kanskje sånn småbarnstiden er? Har iallfall fått et helt annet syn på tidsklemma[:'(]

Uff da! Kjenner til og ikke strekke til! Men du, senk kravene til deg selv! Sett deg med beina på bordet og en god kopp te (eventuelt rødvin [;)]) når du egentlig burde/skulle noe annet! Ta det grøvste og overse resten!

Uff, skjønner deg godt!!
Riktignok har jeg bare en, men det er slitsomt når man er alene hele tiden.
Du har ikke mulighet til å jobbe litt mer redusert da? Jeg kommer til å jobbe 60% fast etter jul, de to dagene jeg har fri er jeg tilkallingsvikar om jeg vil. Jeg prioriterer trening, det vet jeg at jeg får mer energi av (da tar jeg gjerne sol i samme slengen), om ettermiddagene de dagene Maiken er grinete og jeg er alene prøver jeg å dra ut/farte - da er hun som regel blidere...

Men likevel, selvom man vet hva man kan/bør gjøre er det ikke alltid så lett....

ORIGINAL: Mersa

Uff da! Kjenner til og ikke strekke til! Men du, senk kravene til deg selv! Sett deg med beina på bordet og en god kopp te (eventuelt rødvin [;)]) når du egentlig burde/skulle noe annet! Ta det grøvste og overse resten!

enig med den[;)][:)]

uansett så hadde jeg aldri klart å hatt to barn og ryddig hus samtidig, så er faktisk imponert over hvor effektiv du er[;)]

Takk for støttende ord snupper. Er litt bedre i dag heldigvis. Gikk hjem til mamma og pappa å spiste middag etter barnehagen- så da fikk jeg ligge og dorme på sofaen og bare være lat.

Eneste minuset var at jeg snakket med sambo, og han kommer ikke hjem på fredag, men på mandag- så det var litt nedtur. I tillegg sliter begge ungene med sår hals, lillemann renner i nesa, og begge hoster stygt, samt lillemann har mange drittbleier....ingen feber da- så håper de kan dra i barnehagen i morgen så jeg slipper å være enda mer borte fra jobb. Har fri torsdag så da er de hjemme uansett.

Tar forresten til meg alle tipsene. I morgen skal jeg nyte et glass rødvin og bare slappe av i sofaen. Og forresten, Kittekat, om du vil kan du mer enn gjerne ta missekåringen. Jeg har begynnt på den flere ganger, men det tar evigheter så gir opp hver gang. Viss du ikke orker, og det er fullt forståelig, så kan vi jo gjøre det slik at alle bare finner ut hvilken tittel de selv fikk mest av- så får vi jo en liste til slutt

Back
Topp