Blæh

alexine

Elsker forumet
I dag har jeg en sånn drittdag! [>:] Føler meg ikke gravid, bare tjukk.. Får dilla av alle kvisene jeg har fått, håret mitt er helt teit og alt jeg har på meg ser jeg megastor ut i! Klarer ikke å kose meg eller få roa i kroppen, er nesten så jeg ønsket at jeg ikke var gravid nå...

Puh, måtte bare få det ut!

Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få opp humøret?[8|]

ORIGINAL: alexine

I dag har jeg en sånn drittdag! [>:] Føler meg ikke gravid, bare tjukk.. Får dilla av alle kvisene jeg har fått, håret mitt er helt teit og alt jeg har på meg ser jeg megastor ut i! Klarer ikke å kose meg eller få roa i kroppen, er nesten så jeg ønsket at jeg ikke var gravid nå...

Puh, måtte bare få det ut!

Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få opp humøret?[8|]

hadde d akkurat likens her om dagen, va sjikkeli fælt. bynnte å grine å greier, sambo trøsta meg så godt han kunne stakkar.

De drittdagene. [:'(] Hvis det er noen trøst, jeg føler meg ikke gravid enda heller, men jeg tror det blir bedre etterhvert. Gjør ting som gjør deg glad. [:)]

Veit korleis du har det. trur det er fordi du fremdeles berre er i eit mellomstadie der det ser ut som om at du har ete kjempemykje til middag, ikkje er gravid?
Men det som trøster meg er dei gledesbygene eg har av og til, fordi eg gleder meg sånn til å få baby :)
Eg håper berre babyen blir mykje snillare enn mor og far var i sine yngre år.. *håpehåpe*

Takk for mange svar, så søte dere er [:)]

Godt å lese at man ikke er alene om å føle seg helt ræva iblant.. Har liksom på følelsen at alle bare stråler og gleder seg, mens jeg ser total ræva ut og føler meg sånn også! Har så mange tanker om dagen, om hvordan livet mitt blir når den lille kommer, alt jeg må gi slipp på osv...Men jeg glder meg også, jeg har de dagene jeg nesten sprekker av lykke og ikke kan vente til det lille nurket ligger i armene mine. Jeg har begynt å få skikkelig mage allerede, og klarer ikke skjule den! Ser ut som jeg er 6 mnd på vei, ikke 3.. Syns nesten at det er litt flaut. Humøret svinger så voldsomt om dagene at jeg nesten blir svimmel av meg selv altså![&o] Merker at det høst ute også, blir litt deppa av det også, selv om det er fryktelig kos med te-lys og kos om kveldene....

Nei, får spise litt sjokolade og håpe på bedre dager fremover[;)]

Jeg skjønner hva du mener. Idag sto ikke magen min ut som en ballong da jeg sto opp, men det gjorde den igår... Og det er bare luft og fett [:D] Så hvis noen sier se du har jo fått litt mage jo! Klapp igjen! [:D][:D][:D] Men fra uke 12-14 (er 15 idag) så har den bare est ut og jeg har ikke gått opp mer enn 1.9 kg siden jeg ble gravid.... Det er helt sykt. Blir sikkert bedre når det synes ordentlig [:)]

Turer i skogen var en kjempegod ide, det har jeg ikke gjort på lenge.. Enda jeg har hund! Skamme meg! Men har vært så trøtt, og hun får jo masse frisk luft selv om det har blitt lite turer på henne i det siste...

Jeg har verdens teiteste kjæreste også, oppå det hele.. Han virker mer gravid enn meg og sutrer for det meste. I går gikk jeg tom for strøm, og har ikke lader. Må låne av naboen, og det blir jo litt vanskelig iblant når hun ikke er hjemme.. Det vinkleklikka for mannen, og han mente at det var såpass egoistisk gjort at han måtte revurdere å være sammen med meg! Var uten tlf i ca 6 timer tenker jeg... Nekta å høre at jeg var tom for strøm, og var fast bestemt på at jeg sikkert hadde skrudd av tlf. Han stresser meg så opp, og er faktisk mer "kjærring" enn det jeg er... Jeg tar ting helt piano, er det noe jeg plages med så holder jeg meg for meg selv og tenker igjennom det før jeg sier noe... Han eier ikke selvkontroll eller impulskontroll, og ALT skal ut på engang, om det er en liten filleting som går imot han..
Eneste jeg vil, er å være for meg selv en periode, og langt fra han... Men da mister jeg han, det vet jeg, og det er egentlig ikke det jeg vil. Men jeg tåler ikke detta stresset oppå alt det andre skjer i både kropp og sinn, jeg blir kokko!!! Jeg sa det til han, men fikk til svar at jeg ikke måtte forvente meg å slippe unna med noe selv om jeg var gravid! For en premieklovn han er til tider.... Usj! Hvordan skal man få slike mannfolk til å forstå noe, og skjønne at de faktisk må skjerper seg bittelitt når ting er som de er? Kjenner at dette ikke er et tidspunkt der jeg trenger å bli pilla så mye på nesa... Jeg hadde ikke tilta om jeg ikke hadde fått tak i han en halv dag, liksom...

Ja, og i går tok ei venninne av mamma på maven min, når jeg fortalte at jeg var gravid. Handa bare kom rett på maven! Hva i all verden er det greiene der? Ta på maven min sånn! Detta er jo forsatt min kropp.. Man går da ikke bare rundt å tar på folk sånn! Ahh...

Godt å høre at andre også har fått mave, selv om det bare er fett og luft, der også! hehe... Jeg har forøvering ikke gått opp så mye som et gram, så her er det nok BARE luft! Fnis[:D]

Huff, langt innlegg.. Skjønner om ingen gidder å lese! Men blir glad hvis noen gjør det altså[:)]

huff.. jeg håper du har det bedre idag
skjønner godt hva du mener, jeg har fått bitte litt mage, og hater når folk tar på det og begynner å sammenligne meg med andre som har vært eller er gravid... dt er min mage, min kropp, mitt svangerskap...

angående kjæresten din... han høres litt irririterende ut, kanskje det ikke har gått opp for han at du er gravid, en del gutter bruker tid på det.. det gjorde typen min helt til vi var på  UL forrige uke, da ble han mer hjelpsom i huset og mer forståelsesfull. har dere vært på UL?
Jeg synes synd på deg og håper at han virkelig skjerper seg og si til han at stress er nærmest som gift for babyen, det sa legen min til meg da jeg stresse en periode. Han ba meg ta det med ro, du har lov å være litt "egoistisk" når du er gravid... altså du er egentlig ikke egoistisk for du tenker på barnet beste noe som er å slappe av og ikke stresse... for det du føler føler barnet... mitt råd er å forklare han hva stress gjør ikke bare for deg men barnet deres, da vil han kanskje forstå..

klem

Gosj - synes DU klarer deg fint oppi det - ikke sikker på om jeg hadde klart å "ta det piano" om typen min oppførte seg sånn hele tiden! Stå på og gjør det som er rett for DEG!!! Det andre får komme i nettp andre rekke.

Typen min er snill, og når vi skulle vaske huset før megler og fotograf kom ble jeg så sliten at jeg MÅTTE sove, han vasket videre og ba meg ta det mer med ro! Kan ikke si jeg hjalper til masse om dagene - men han sier ikke noe om det heldigvis. Men han klikka i vinkel en dag jeg sa jeg hadde tittet på barneutstyr, vogn og seng og masse som jeg ønsket meg - han synes jeg var så dum som gikk å drømte, for vi kom ikke til å få råd til alt NYTT! Så dro han på jobb og fikk roet seg. Kom hjem og kyset meg og sa UNNSKYLD!! (han gjør sjelden det)
- så i blant er lov.. Hvis han hadde vært sånn ofte hadde jeg blitt TULLETE!

Ble lang dette svaret også, men lykke til Alexine - u can do it[8D]

Tusen takk for de fine svarene[:)] Dere ga meg en fin dag i dag, har aldri vært så nedstresset eller mer ego[;)] Hehe... Tror kjæresten har skjønt lunta også, for i morgen har han planlagt indisk aften hos han med meg og datteren min. Noe som er favorittmaten til oss alle tre.. Sverigetur blir det også på lørdag, med jentungen. Jeg har familie der nede jeg sjelden ser, og vi kunne bare reise innom de om jeg ville det[:)Han er snill, det er når han først er teit at han er så fryktelig fryktelig teit!! Jeg er ikke allid snill jeg heller, men jeg begynner heller ikke å bråke og stresse pga filleting. Jeg hater krangel og bråk!
Jeg sa til han istad at jeg krever at vi skal gå til familie-terapi sammen fremover! For jeg orker ikke 6 mnd til sånn... Eller å krangle med en nyfødt i hus, det er totalt uaktuelt! Da har jeg det best alene..... Så vi får se hva tiden bringer....

kjenner meg litt der jeg og... det er mer som om det er bare meg som tenker på babyen i magen og alt.. ser etter ting g leser om ting. vet du så tror ikke han har vært og holdt rundt magen min og kosa mer enn 2 ganger..noen ganger tenker jeg at det er bare meg som går og gleder meg mens han mer gruer seg..
før jeg var gravid så laga han fotbad til meg og kosa og dulla mye og kom med kose meld og notat på kjøleskapet.. men alt bare har liksom forsvunnet.
det som irritere meg mes at han går rundt og sier hele tiden ikke spis mye jeg vil ikke ha en feit dame.. og det at jeg er aldri vært no overvektig i hele tatt og lagt på meg under 2 kilo. han er redd for at jeg skal miste figuren.
vi har mistet den kose og kjærlige delen i forholdet. det er blitt mer som babyen eksisterer ikke helt til jeg kommer med noe om det..
han vil hele tiden jeg skal massere ham på ryggen, stryke ham på ryggen og håret osv. men får ikke noe tilbake selv.. i det siste har jeg svart hvergang han har spurt meg om jeg kan massere ham" når var det du masserte meg sist da?" han kjem bare med et svar .. er trøtt, ikke nå...
jeg vet ikke helt... han kan være go om han vil det vet jeg for han gjorde før jeg ble gravid.. men den har forsvunnet helt... 

Back
Topp