Blæh..

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I nydelig vær er alle ute å drikker og hygger seg, må si to helger nå på rad hvor venninner har hatt rund dag har jeg savnet å kunne nyte alkohol. JA jeg vet jeg er gravid og burde sette pris på det osv, men kjenner jeg blir litt smådeppa nå på sommern ass :-) dagens surk i fra meg :-)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Akkurat kommet hjem fra 30-årslag, og selv om det var hyggelig så er det ikke det samme...spesielt nå om sommeren. Resten av året er ikke så farlig. Skal også arrangerer utdrikningslag om fire uker...

Jeg kjenner på det jeg å. Jeg har ikke noe problem med å avstå fra alkohol mens jeg er gravid, på Inge måte.
Men jeg skulle ønske jeg også kunne tatt meg en frisk pils ute med venner, eller et glass vin i godt lag.
Det er da helt greit å kjenne på det

Nå har jeg fantasert om et glass kald champagne på sommers tid i 2 år, men har enten vært gravid eller ammet. Så det har vært fullstendig utelukket:p (alkoholfri blir liksom ikke helt det samme). Og hvitvin og reker på balkongen en varm sommerkveld med kjæresten. Tenker det får bli neste sommer, slik jeg tenkte sommeren 2014 og 2015, og også må tenke i år;)
Foruten det så har jeg kun drukket alkohol en gang på tre år, så ikke et direkte savn sånn sett, men det er noe med at alt som er "forbudt" frister gjerne mer enn om man har lov:)

synes det går fint uten alkohol.jeg kjøper druejuice på butikken i stedenfor rødvin. den nytes ned også

Nå har jeg fantasert om et glass kald champagne på sommers tid i 2 år, men har enten vært gravid eller ammet. Så det har vært fullstendig utelukket:p (alkoholfri blir liksom ikke helt det samme). Og hvitvin og reker på balkongen en varm sommerkveld med kjæresten. Tenker det får bli neste sommer, slik jeg tenkte sommeren 2014 og 2015, og også må tenke i år;)
Foruten det så har jeg kun drukket alkohol en gang på tre år, så ikke et direkte savn sånn sett, men det er noe med at alt som er "forbudt" frister gjerne mer enn om man har lov:)
Vi får ta det igjen om et år, hi hi :-)

Jeg kjenner på det jeg å. Jeg har ikke noe problem med å avstå fra alkohol mens jeg er gravid, på Inge måte.
Men jeg skulle ønske jeg også kunne tatt meg en frisk pils ute med venner, eller et glass vin i godt lag.
Det er da helt greit å kjenne på det
Veldig enig :-) kjente på det forige helg og denne helgen da to venninner hadde rund dag :-) men, man får ta det igjen en annen gang :-)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Akkurat kommet hjem fra 30-årslag, og selv om det var hyggelig så er det ikke det samme...spesielt nå om sommeren. Resten av året er ikke så farlig. Skal også arrangerer utdrikningslag om fire uker...
Ja ikke sant, det er noe med sommeren og varmen :-) lykke til med forberedelse av utdrikkningslag :-)

Funnet en veldig tørr og god alkoholfri musserende på polet + jeg drikker Carlsberg alkoholfri flaskeøl når jeg er i litt festlige lag, eller feks på brygga i solen. Men det jeg savner er en rødvin og oster! Rødvin funker ikke som alkoholfri for meg, så da dropper jeg det heller helt. Men det savner jeg til tider! Alt annet går strålende :)

Må innrømme at jeg savnet et glass vin til maten på ferie i Italia forrige uke... :-)

På svogers 40års dag ble det alkoholfri sprudlende som faktisk var overraskende god.

Har ikke drukket alkohol på over 6 år og savner det virkelig ikke! ;)
Men savner fersk kalkunsalami så mannen har fått beskjed om at det skal med til barsel ;)

Må innrømme at jeg savner det ja, uten at det kunne falt meg inn å drukket som gravid :) men tar gjerne et glass alkoholfri øl (munkholm fatøl synes jeg er god) eller alkoholfri musserende. Blir selvfølgelig ikke det samme, men fungerer greit. Men er litt spesielt på sommertid med grilling, utepils og ferie hvor man gjerne drikker mer enn vanlig (for min del iallefall). Men sånn er det bare :)

Merker også at det blir litt "vanskeligere" nå når det blir varmere i været og det er mer som skjer. Arrangerte utdrikningslag i helgen, og det var jo litt kjedelig å ikke drikke. Men jeg koser meg faktisk med alkoholfri øl og får på et vis tilfredsstilt litt følelsen av å være med likevel da. Og så er det deilig å slippe å være fyllesyk! :p

Drikker du ikke kaffe?
Klarer ikke smaken lenger :(
Jeg elsker duften, både av pulver og nytraktet kaffe, men uansett hvilken kaffe jeg smaker, er det sånn gammel-kaffe smak over det. Som om du trakta en kanna billig-kaffe på morgonen og kjører det i mikron på kvelden. Smaker skunk! :( :(
Får fortsatt lyst på kaffe da, nesten som abstinens, men det går bare ikke å drikke lenger.

Back
Topp