Blææærk

Ambriel

Forumet er livet
Sommerfuglene 2017
Det skjer så mye for tida at jeg blir helt øøør i hodet :smiley-angry017

Nå er det snart et par uker siden vi fant ut at jeg er gravid, selvfølgelig en kjempekoselig nyhet som vi ble veldig glade for, vi prøvde jo men hadde likevel ikke regnet med at det skulle klaffe så fort! Dagen etter fikk jeg beskjeden om at pappaen min har fått kreft :( Han er nå innlagt på sykehuset og har startet behandlingen så det skal gå bra, men vi befinner oss på to forskjellige sider av landet, har ikke sett han siden desember og merker at det tærer på :( Og pga stråling/cellegiftbehandling kan jeg ikke reise opp før neste helg!

Samtidig så holder jeg på å skrive min bacheloroppgave sånn at jeg kan bli ferdig utdannet sykepleier denne sommeren, men merker at fokuset ikke helt er der! Midt oppi alt dette så prøver vi å planlegge bryllup som vi ikke vet om blir noe av siden pappa er dårlig og det ikke blir aktuelt å gjennomføre en bryllupsfest dersom han ikke har anledning til å komme fordi han er innlagt :(

Vi skal flytte fra sørlandet til østlandet til sommeren, og lenge har det vært usikkert ift jobb, bolig og barnehageplass til småen, nå ser det heldigvis ut som at det har ordna seg. Var på jobbintervju på mandag og fikk beskjed på onsdagen at jobben var min (sommervikariat fra slutten av juni og ut september), så jeg er jo ferdig med vikariatet i god tid før termin, samtidig så har jeg dritdårlig samvittighet for at jeg ikke sa noe om det på intervjuet (er jo bare i uke 5, så mye kan jo enda skje, og kjipt å ikke få jobben pga det). Jeg er også redd for å bli dårlig og måtte bli sykemeldt i svangerskapet, jeg som liksom er leid inn som vikar for å hjelpe dem om sommeren, livredd for å bli en ekstra "byrde" istedet :(

Blææærk, måtte bare "lette litt på trykket" :oops::oops:

Mye på en gang for deg dette gitt.

Ang jobb, så er det jo i den "beste tiden" for oss gravide til sommeren,
da man vanligvis har fått igjen energien etter første trimester, og før
man blir skikkelig stor, så du fikser det nok (tror jeg ;) )
Dessuten så er det mange som ikke vet at de er gravide ved 5 uker
så ikke tenk så mye på det.

Stor klem til deg, håper alt går bra med pappaen din.
Begge foreldrene mine har og hatt kreft.
De oppdaget alt for sent med faren min, så de rakk ikke noe behandling.
Med mamma som fikk behandling (gikk på cellegift i mange mnd,
siden stråling) gikk det bra, så at faren din får
behandling er veldig bra, mamman min er et godt eksempel på at det
kan virke :)

Klem klem :)

Mye på en gang for deg dette gitt.

Ang jobb, så er det jo i den "beste tiden" for oss gravide til sommeren,
da man vanligvis har fått igjen energien etter første trimester, og før
man blir skikkelig stor, så du fikser det nok (tror jeg ;) )
Dessuten så er det mange som ikke vet at de er gravide ved 5 uker
så ikke tenk så mye på det.

Stor klem til deg, håper alt går bra med pappaen din.
Begge foreldrene mine har og hatt kreft.
De oppdaget alt for sent med faren min, så de rakk ikke noe behandling.
Med mamma som fikk behandling (gikk på cellegift i mange mnd,
siden stråling) gikk det bra, så at faren din får
behandling er veldig bra, mamman min er et godt eksempel på at det
kan virke :)

Klem klem :)

Ang jobb så har du jo veldig rett, bare har friskt i minnet mitt forrige svangerskap hvor jeg var superkvalm hele tida :/ men nå er heldigvis situasjonen annerledes, så det SKAL gå bedre denne gangen, det må det bare! :)
Og sist fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 5+4, så kan jo ta den om de skulle spør.

Uff, trist å høre ang pappaen din :( men godt mammaen din fikk behandling og at hun er blitt bedre ♡

Takk for klemmen kjære deg, jeg klemmer litt tilbake ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

alt ordner seg for snille piker :) Når pappan din vet hvilket behandlingsløp han skal ha kan dere planlegge litt ut i fra det? For det aller beste hadde jo vært om han fikk vært med :)

Uff, håper det går bra med pappaen din - satser på det i og med at de har startet behandling såpass tidlig til ham?

Når det gjelder det å fortelle på jobb, ville jeg ha ventet. Og jeg ville IKKE ha sagt det før alt er klart. Man vet aldri hva folk får seg til å gjøre, ikke alle er like inkluderende og velmenende mot gravide som vi ønsker å tro. Her er det mange mørketall er jeg redd. Du gjør nok lurt i å vente, iallfall mener jeg det. Men det er selvsagt du som bestemmer, og det er du som skal jobbe der.

Jeg personlig har fast jobb i en kommune som lærer, men ønsker likevel å drøye lengst mulig med å fortelle til sjefen/rektor, på grunn av at jeg vil ha de samme "rettighetene" til høsten når det er nytt skoleår selv om jeg skal være hjemme fra november. Er redd de fjerner noen av mine fag når de får vite at jeg er gravid, for å gjøre hverdagen deres enklere. Så jeg har kun fortalt det til to stk. på jobb, de jeg jobber tettest med.

Uff, håper det går bra med pappaen din - satser på det i og med at de har startet behandling såpass tidlig til ham?

Når det gjelder det å fortelle på jobb, ville jeg ha ventet. Og jeg ville IKKE ha sagt det før alt er klart. Man vet aldri hva folk får seg til å gjøre, ikke alle er like inkluderende og velmenende mot gravide som vi ønsker å tro. Her er det mange mørketall er jeg redd. Du gjør nok lurt i å vente, iallfall mener jeg det. Men det er selvsagt du som bestemmer, og det er du som skal jobbe der.

Jeg personlig har fast jobb i en kommune som lærer, men ønsker likevel å drøye lengst mulig med å fortelle til sjefen/rektor, på grunn av at jeg vil ha de samme "rettighetene" til høsten når det er nytt skoleår selv om jeg skal være hjemme fra november. Er redd de fjerner noen av mine fag når de får vite at jeg er gravid, for å gjøre hverdagen deres enklere. Så jeg har kun fortalt det til to stk. på jobb, de jeg jobber tettest med.

Legene er positive, han har ingen spredning så er "kun" en kreftsvulst (på størrelse med en ipad :O )
Han er heldig som har kommet i gang såpass tidlig, bare vondt å høre om hvor medtatt han har vært, pappaen min som vanligvis har stålkontroll på alt har plutselig blitt kjempeforvirret :/ bare veldig uvant :(
Godt jeg skal få se han neste helg hvertfall ♡

Jeg tenker jo også at jeg egentlig gjør best i å vente, men er bare denne samvittigheten vet du.. er jo 12 uker i midten av mai, så får sagt i fra i god tid før jeg begynner uansett, og nå er jo jobben min uansett! Må bare stå på de tre mnd, heldigvis er jo de av de beste i svangerskapet :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp