Blæææ....

[Malin]

Forumet er livet
Har hatt pittepittelitt brunlig utflod idag... Håper virkelig ikke det er noe farlig..![>:] Det var bare litt i dag morges, og håper virkelig det holder seg borte videre..!!

Andre som har hatt dette som vet hva det kan komme fra..??

[&:]

Slik jeg har forstått det er det veldig vanlig å spotte/blø litt i svangerskapet. Kan være pga slimhinner som er mer ømfintlige osv.. For min del blør jeg en del, pga lavliggende morkake.. Har blødd brunt blod/utflod nå i 4 dager (brunt vil vel si gammelt blod). Har vært på UL to ganger pga jeg var fryktelig redd første gangen det skjedde, som var for 2 uker siden.. Den lille har det fint i mitt tilfelle, fikk beskjed å ta det rolig så lenge jeg blør... Og så lenge du ikke har ekstreme smerter ville jeg ikke stresset.. Ville kanskje bestilt time til UL bare for å forsikre deg at alt er i orden og du slipper å være redd.. Jeg stresser selv med å forstå at blod er normalt i svangerskap så er litt betryggende at jeg når går fast til Ul annenhver uke og skal gjøre det til min uke 20 i første omgang:-)

Håper dette hjelper litt, og lykke til :-)

Takk søte du [:)]

Lurer litt på å ringe legevakten og høre om det er noe jeg bør gjøre nå, eller om jeg skal vente til mandag.. Skader jo ikke å høre, liksom.. [:)]

Jeg skal også til ekstra oppfølging, men den timen er jo ikke før 9 april.. Har jordmortime på fredag, da.. [:)]

Bare hyggelig :-)
Men jeg ville hørt med en gynekolog eller en spesialist.
Jeg gikk jo først på legevakten da jeg blødde, de tok en rask sjekk og jeg fikk tilbake melding om : gå hjem å slapp av, naturen går sin gang...(De har ikke UL på legevakten i Bergen og kan ikke sjekke om  hvordan det står til med den lille)  Var ikke så betryggende kan du si. Bestilte time på Volvat dagen etterpå . Hun tok en rask titt på meg og kunne fortelle meg at jeg  at jeg hadde kjedekatarr og lavliggende morkake etter UL.. Føler du det hjelper å ringe legevakten, så gjør det, etter min erfaring virke det som sykepleierne der som tar tlf ikke har helt peiling.. Men jeg vil anbefale en spesialist :-) Jeg ble iallefall ikke beroliget av legevakten.. Men tror jordmor timen vil hjelpe deg.. :-)

Som sagt legevakten har ikke peiling.. Må gå til spesialist å få konkrete svar..Hjelper fryktelig mye på psyken å vite hva som faktisk er problemet..  Legevakten i Bergen har ikke UL en gang.. 

Back
Topp