Blått, rosa eller nøytralt?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Tror du at du kommer til å kle babyen i mye rosa om det er jente, blått om det er gutt ... eller rett og slett noe annet? :)

Førstemann var sååååå fin i beige og brunt... vi hadde naturlig nok kjøpt mye i den stilen siden vi ikke ante hva han var mens han bodde i magen, men da han kom ut og vi så hvor fint det var på ham fortsatte det liksom...

Mellomstemann fikk mye blått... vi visste han var gutt og handlet automatisk blå klær, tror jeg.

Minstemann arvet selvfølgelig mye fra de to andre og jeg handlet ikke så mye til ham mens han var i magen. Vi visste ikke kjønnet, men magefølelsen sa gutt. Han brukte mye grønt og gult.. det var farger som passet veldig bra til ham.

Hva tror dere? Typiske farger....eller kjønnsnøytralt? :D

Jeg går ikke bevist etter noen farger uansett kjønn. Men føler det er veldig butikk styrt. Blått til gutt, rosa til jente.

Men kan ikke si at det bryr meg så veldig. Jeg mikser ofte sammen gutteklær og jenteklær til begge kjønn ;)

Tror det blir en del nøytralt i fargene hvitt, brunt, grått, gult og grønt.
Hvis det blir jente (har en følelse av det) kommer jeg til å foretrekke mer lilla enn rosa, men syns og blått er fint på jenter. Hvis det blir gutt blir det nok en del grønt og blått, men er ikke så glad i den lyse babyblå-fargen. Men det meste kan brukes om en annen syns jeg [emoji4]

Jeg tror jeg kommer til å blande litt. En del nøytralt og en del i farge....

Veldig glad i grått å brunt [emoji6] men arvet masse rosa og fikk masse rosa i gave men syntes hun var nydelig i hvitt og lys grønn så ble mye hvitt og lys grønn når vi handlet og masse rosa fra bestisene og oldissene(hva vi kaller besteforeldre og oldeforeldre [emoji6])

Gutten vår er vokst opp i rosa etter storesøster. Men nå får han selvsagt gutteting og gutteklær. Gidde ikke kjøpe så mye nytt. De vokser så fort ut av ting uansett.

Blir det jente får hun arve fra storebror, men blir nok litt rosa/lilla også :)

Blir nok MYE rosa om det blir jente, fordi det er lenge siden det var jente i familien (datteren min er snart 14, niesen min er 9) - bare kommet gutter de siste årene (6 stykker mellom 7 og 1 år).

Blir det gutt blir det nok litt forskjellig av blått og nøytralt.

Både og, jeg tror vi kommer til å få mye rosa eller blått - men det jeg kjøper selv tenker jeg å handle nøytralt. Jeg er ikke så begeistret for rosa:rolleyes:

Om jeg har noe rosa skal det ha en skrift eller noe annet som avviker prinsessestemplet. Jeg blir grinete å blå bodyer det står "Adm.dir" på og rosa fra samme merke og kolleksjon som det står "prinsesse" på.

Vi har mye nøytralt i str nyfødt siden vi ikke har visst kjønn på de to eldste. Og så ble det en rosa eksplosjon i str 62-68 (som var de str jeg stort sett fikk i barselgaver). Jeg er glad i farger og har kledd opp jentene mine i klær fra både jente og gutteavdelingen. Eldstejenta som snart blir 10 bruker stort sett klær fra gutteavd, men yngste jenta på 6,5 har vært mer typisk jentejente, med rosa prinsesseperiode etc.

Back
Topp