Blåskjell??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
meg og sambo vill smake det. går det ann og kjøpte de frosene som er på butikken og lage de?? eller hva?

noen som har noen gode retter med blåskjell i??

Kjøp levande ferske i sånn fiskedisk på butikken! Kok opp litt kvitvin/løk/chilli, hiv på blåskjello! når dei opne seg e dei ferdige! Et dei rett ut av skjello med baguett attmed så du kan duppa i krafto!
Nam nam !

Kan og ha litt fløyte i krafto! da e nam nam da! å Salt og pepper! [:D]

ORIGINAL: ***COLA***

Kjøp levande ferske i sånn fiskedisk på butikken! Kok opp litt kvitvin/løk/chilli, hiv på blåskjello! når dei opne seg e dei ferdige! Et dei rett ut av skjello med baguett attmed så du kan duppa i krafto!
Nam nam !

Kan og ha litt fløyte i krafto! da e nam nam da! å Salt og pepper! [:D]

ja men har ikke sånnt her på landet så lurer på om det går ann og bruke de som er frosne istede eller går ikke det??

kok opp blåskjellene med en cider, litt vann, hvitløk og løk, og etterpå deler du skjellene og legger de med innmat på et stekebrett med papir under... så steker du bacon og løk i småbiter i stekepannen. legg så litt på hvert skjell, og så strør du litt ost på toppen, før det gratineres i ovnen.. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Og kjøp de levende, og skal du ikke spise de med en gang, så ta de ut av papiret de ligger i.. kan ligge i nettingen, men de lever og puster..

jeg ville ikke kjøpt frosne... :P

det gjorde jeg en gang... havnet på sykehus.. :(

ORIGINAL: Camilla S

jeg ville ikke kjøpt frosne... :P

det gjorde jeg en gang... havnet på sykehus.. :(

da gjør vi ikke det. kjedelig at man ikke kan spise det for må kjøre hele 45 min en vei for og komme til noe butikk som har det

Back
Topp