Blåskjell??

~Ina~

Betatt av forumet
Kan vi spise dette når vi er gravid??

Jeg fant denne artikkelen:
http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/sunnhet/article494060.ece

Men i og med at man må være veldig påpasselig med 'trygge' områder med tanke på skjell, hvor man normalt sett blir dårlig med diare e.l. så mener jeg at jeg har lest at det kan ha større konsekvenser dersom man er gravid.
Jeg ELSKER blåskjell, men hopper over nå de neste 8-9 mnd [;)]

Spiser det hvite i krabbe, kongekrabbe, hummer og spiser også reker og scampi, så jeg tror ikke jeg er så hysterisk egentlig... ? [&:]

"Blåskjell og andre typer skjell er like trygt for deg som for ikke­gravide".

Hurra!! Da kan jeg jo spise det [:)]

Litt luft gjør ingenting!! Ååå jeg elsker blåskjell, og har et utrolig suuug på det nå!! Skal ut å spise det neste fredag [:D][:D][:D]

ORIGINAL: ~Ina~

Litt luft gjør ingenting!! Ååå jeg elsker blåskjell, og har et utrolig suuug på det nå!! Skal ut å spise det neste fredag [:D][:D][:D]

Nammmmeeee!!! Vet ikke om du bor i Oslo eller omegn jeg, men de har sinnsykt gode på Café Skansen, Café Christiania og Ekebergrestauranten! ::sikle::
Kanskje jeg må jukse litt å snike innpå noen likevel...hehe

ORIGINAL: VenterJunibebis

Nammmmeeee!!! Vet ikke om du bor i Oslo eller omegn jeg, men de har sinnsykt gode på Café Skansen, Café Christiania og Ekebergrestauranten! ::sikle::

Hadde jeg bodd i i Oslo omegn, så hadde jeg fått med deg, så kunne vi sitte og kose oss med litt blåskjell, men bor nok på andre siden av landet[8|] Men kommer jeg til Oslo skal jeg gi deg en lyd, så kan du vise meg alle de gode plassene å gå å spise blåskjell!!!

Hadde jeg bodd i i Oslo omegn, så hadde jeg fått med deg, så kunne vi sitte og kose oss med litt blåskjell, men bor nok på andre siden av landet[8|] Men kommer jeg til Oslo skal jeg gi deg en lyd, så kan du vise meg alle de gode plassene å gå å spise blåskjell!!!

Haha jaaaa det må vi!
Står ingenting på helsemyndighetene sin side om blåskjell heller, så skal vel være OK.
Kos deg på neste fredag!! [:D]

Har vann i munnen nå!!!!

Da kan jeg tilføye at Sagene lunsjbar har deilig blåskjellsuppe. Nammi, nammi!!![:D][:D][:D]

Åhhh, nå som vi er inne på det. i kveld har jeg vært ute og spist sushi (sikle, sikle) og sett Fritt Vilt III. DEILIG med jentekveld!!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: manes

Da kan jeg tilføye at Sagene lunsjbar har deilig blåskjellsuppe. Nammi, nammi!!![:D][:D][:D]

Tuller du??? Jeg bor rett ved!!...omtrent rett ved [;)]

Åhhh, nå som vi er inne på det. i kveld har jeg vært ute og spist sushi (sikle, sikle) og sett Fritt Vilt III. DEILIG med jentekveld!!![:D][:D][:D]

Elsker sushi!!! Beste har de på Bamboo på Sagene [;)]

Tuller du??? Jeg bor rett ved!!...omtrent rett ved [;)]

..og så har du ikke smakt suppa??? Sjokkert!!! [;)]

Har alt du trenger rundt hjørnet du da!!! Heldiggrisen!!! Vi spiste på den like ved Colosseum, husker ikke hva den heter jeg...men litt dyr i forhold til flere andre bra. Ligger en i Bygdø Alle som også er veldig god.

Har alt du trenger rundt hjørnet du da!!! Heldiggrisen!!! Vi spiste på den like ved Colosseum, husker ikke hva den heter jeg...men litt dyr i forhold til flere andre bra. Ligger en i Bygdø Alle som også er veldig god.

Ja, jeg har alt jeg trenger her vettu, men er rart med det, ofte går man jo ikke på stedene som er nærmest [;)]

Den ved Colosseum het i hvertfall Sushi&Wok også er det Noodie bortfor - dødsbra mat!

Kult at det er flere Oslofolk her da! [:D]

Var det fredag som var eller neste du skulle?
Jeg skal imorgen!! [:D][:D]

Back
Topp