Blåskjell?? oppskrift noen

*Frk.Mamma

Gift med forumet
vi skla ha reker og blåskjell i dag med et vannepar ingen av oss har noen gang laget blåskjell, så jeg lurer litt på noen som har en grei oppskrift på og lage det??

Blåskjell er veldig enkelt egentlig å lage. De skal dampes til de åpner seg! Kok dem med litt vann og hvitvin med masse hvitløk! :) NAM! Kraften kan du evt. bruke til å lage saus til, blande den med litt fløte!

Ca. sånn pleier jeg blåskjell!

Fuglen skrev:
Blåskjell er veldig enkelt egentlig å lage. De skal dampes til de åpner seg! Kok dem med litt vann og hvitvin med masse hvitløk! :) NAM! Kraften kan du evt. bruke til å lage saus til, blande den med litt fløte!

Ca. sånn pleier jeg blåskjell!

oki takk, men når du lager saus heller du da det over skjellene etterpå da så det blir litt sittende inni de når man spiser??

Hvis jeg lager saus så serverer jeg det mer som en suppe, som jeg heller over skjellene (da blir vel svaret på spørsmålet ditt ja). Bruk store skåler! NÅ fikk jeg lyst på blåskjell! :)

Fuglen skrev:
Hvis jeg lager saus så serverer jeg det mer som en suppe, som jeg heller over skjellene (da blir vel svaret på spørsmålet ditt ja). Bruk store skåler! NÅ fikk jeg lyst på blåskjell! :)

oki men da blir det uten saus vi skla ha det inntil reken for og maule bare :p

Back
Topp