Blåse nesa i papir

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvordan lære barn å blåse nesa i papiret? Frøkna vår kunne det plutselig, sikkert sett andre barn i bhg gjøre det.
Men jeg har ei venninne med en datter som virkelig ikke skjønner hva hun skal gjøre, hun er 3.

Gode tips for å lære barn hvordan de skal gjøre det? :p

Mitt barn er lite enda, men jeg har jobbet en del år i barnehage og derfor tørket en del neser!
Min erfaring er at det ikke går an å lære bort, de bare kan det plutselig haha! :-)

Mitt barn er lite enda, men jeg har jobbet en del år i barnehage og derfor tørket en del neser!
Min erfaring er at det ikke går an å lære bort, de bare kan det plutselig haha! :)
Det var det som skjedde med min frøken:D vi prøvde noen ganger, men hun forstod det ikke. Så plutselig en dag bare kunne hun det :p

Begge mine har plutselig bare gjort det, lært det av seg selv :)

Har prøvd å lære bort jeg og, til mine...

Eldste kunne plutselig, han er nå 9.

Hun på 6 har ikke lært det enda.. Jeg har gitt opp, og regner med det kommer av seg selv :p

Yngste på 1,5 prøver så godt han kan å kopiere storebror, så jeg ville bare vist når andre barn gjør det. Mange ganger er det lettere å lære av andre barn enn voksne :)

Jenta mi på 1,5 har lært seg det helt selv. Min lillesøster lærte det aldri, hun ble 28 :p
Mamma har en teori om at det hang sammen med at hun ble født prematur og som baby hadde utfordringer med pusting, svelging osv. men hvem vet. I allefall den eneste voksne jeg har hørt om som ikke klarer å pusse nesa.
Tipper de aller fleste unger bare finner ut av det av seg selv en dag

Dette lurer jeg og på! Snørrete neser er fælt! Selv liker jeg ikke å blåse nesa da. Så hun får forhåpentligvis lære det i bhg

Dette lurer jeg og på! Snørrete neser er fælt! Selv liker jeg ikke å blåse nesa da. Så hun får forhåpentligvis lære det i bhg
Haha, ja. Begge små er blitt forkjølet igjen, så finner noen snørrklatter her og der på tøyet mitt :depressed:

Back
Topp