Blåmuggost??

renate84

Elsker forumet
Kjøpte meg pizza med "fire oster" i dag, og gledet meg kjempemasse til å komme hjem og kose meg. Men så er det blåmuggost på den, oppdager jeg etter å ha pakket den ut [:@] Skuffet pakket jeg inn pizzaen og la den i frysen, for vet ikke om det hjelper om den stekes på 250 grader, om det er trygt å spise osten da?? Noen som har peiling? Det står ikke noe om akkurat det på matportalen...

Mener på at du kan spise det[;)]

Tusen takk for svar!! [:)] Tror jammen jeg skal tørre å spise den i morgen da, nam nam [:)]

Den blir jo varmebehandlet og vel så det i ovnen, så da kan du jo spise den. 

Jeg klarer ikke holde meg unna blåmuggost... Blir ei skive i ny og ned med det på, når vi er hos svigeforeldrene. Det er min lille kos. Kan ikke skjønne at alt skal være så farlig. Lever heller etter "alt med måte" jeg.

Jeg fikk en fantastisk kurv med forskjellige oster til jul av broren min, med oster som ikke anbefales å spise under graviditeten[:(] (og de er jo best!!). Så søkte på internett ang behandling av sånne typer oster, tenkte frysing, jeg da. Frysing tar visst ikke knekken på listeria, men sto at varmebehandling gjør det - så da antar jeg at blåmuggost på pizza er ok[:)] Kos deg!

Back
Topp