blåmerker

~Maja~

Elsker forumet
For en stund siden oppdaget jeg et stort blåmerke på beinet mitt, men jeg kan ikke huske hvordan/når jeg kan ha fått det... Det var såpass stort og blått at jeg virkelig burde ha kjent det! Så når det begynte å bli borte, så oppdaget jeg et nytt på låret... Og som om det ikke er nok, så oppdaget jeg et nytt i dag (nå som det andre nesten er borte igjen...). Hva kan dette være???

Jeg har ikke drukket, så det kan ikke være noe jeg har gjort i fylla!
Jeg har ikke gjort det i søvne, for jeg våkner i nesten akkurat samme possisjon som da jeg la meg (spes. hvis babyen min ligger sammen med oss...)
Normalt vil jeg oppdage det om jeg slår meg litt. Jeg har slått meg og ikke fått merke, men disse får jeg da altså uten å ha oppdaget engang...

Tenkte først at det var rart, men at jeg kanskje ikke hadde fått det med meg... men så kom nr. 2 og nå denne tredje![&:] 

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Kanskje mannen din ikkje sove lika rolig så deg??[8D]

Hehe... nei... kanskje det...[:D]

Men seriøst kan det ikke være det heller, for minsten sover ofte mellom oss...

Og om det så var hun eldste som lå der, -som faktisk sparker (hun gjorde det en natt fordi hun var dårlig), så har jeg kjent sparkene, men ikke fått merker! (...) 

jeg får blåmerker av ingenting...
jeg kan bare være borti bordet så får jeg store blåmerker,skikkelig irriterende.

og hvis jeg klør meg litt hardt på armene/beina så dukker de opp..
er vist ikke noe farlig...fikk det etter jeg fikk emilie og nå har det rettet seg...var sånn i 2-3år hvis jeg ikke husker feil.

kjenner ei som får blåmerker veldig lett. Hun fikk beskjed av legen at hun manglet c-vitamin. Aner ikke om det stemmer, men verdt et forsøk [:)]

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

jeg får blåmerker av ingenting...
jeg kan bare være borti bordet så får jeg store blåmerker,skikkelig irriterende.

og hvis jeg klør meg litt hardt på armene/beina så dukker de opp..
er vist ikke noe farlig...fikk det etter jeg fikk emilie og nå har det rettet seg...var sånn i 2-3år hvis jeg ikke husker feil.

Ble du sånn etter å ha fått barn?

(det begynte nemlig nylig, og jeg har jo fått barn nr 2 for 1 mnd siden...)

Det rare er at jeg får ikke merker av at frøkna sparker eller slår (hender hun spreller når vi er uenige... hehe... hun er ikke en agressiv unge altså)

Skjønner ikke dette jeg...

ORIGINAL: Tinkaling

man kan lett få blå merker uten å merke det ved hjerteproblemer eller leukomi (eller hvordan det staves)
sikkert mange andre sykdommer også[8D]

men tviler du har noe sånt[8D] var ikke for å skremme. om du plutselig oppdager flere blåmerker på kroppen etterhvert, da ville jeg sjekket meg[&:]

bare for å ikke skape noe hysteri her så må man ha flere symptomer til for at disse sykdommene skal være aktuelle...
svimmelhet,styrtblødninger fra nesen,tretthet,blålige farger på lepper/negler,håravfall osv...[;)]

man kan lett få blå merker uten å merke det ved hjerteproblemer eller leukomi (eller hvordan det staves)

men tviler du har noe sånt[8D] var ikke for å skremme. om du plutselig oppdager flere blåmerker på kroppen etterhvert, da ville jeg sjekket meg[&:]

Det har jeg også hørt... bør jeg bli bekymret? [8|]

Tenker liksom at det kanskje er et symptom på noe... [8|]

Hmm... kan jo håpe det bare er C-vitaminen... (selv om jeg pleier å få i meg endel av den...) Men jeg går og tar litt SanaSol... kanskje jeg får spise fler appelsiner og sånn også da... [;)][:)]

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

bare for å ikke skape noe hysteri her så må man ha flere symptomer til for at disse sykdommene skal være aktuelle...
svimmelhet,styrtblødninger fra nesen,tretthet,blålige farger på lepper/negler,håravfall osv...[;)]

Den har jeg... men det tror jeg skyldes jern og B12 (er vegetar, og ammer). Så det var jo ikke så mange symptomer...

Hehe... ja, og "styrtblødningene fra nesen" har ingenting med blod å gjøre... (er forkjøla...) [8D]

datteren min produserer for lite blodplater (det som gjør at blodet koagulerer/stivner)
hun er plaget med styrtblødninger fra nesen,og får veldig lett blåmerker,samt at hun sier hun blir sliten i hodet hvis hun reiser seg for fort opp...(svimmel)
fikk beskjed på sykehuset at hun ikke led av noe sykdom,men at hun måtte få i seg jern og c-vitaminer..
og etter at hun har begynt på det så har hun faktisk blitt bedre...

så prøv å øke dosen med c-vitamin og se åssen det går.

du kunne jo kanskje prøve å få i deg litt mer c vitamin og jern...
bare husk at om du sitterog ni spiser appelsiner er ikke det til noen nytte... du får ikke supermasse cvitamin i deg da.. ettersom at det er en vannløselig cvitamin vil du bare tisse ut overskuddet...

ORIGINAL: ~Maja~

Det har jeg også hørt... bør jeg bli bekymret? [8|]

Tenker liksom at det kanskje er et symptom på noe... [8|]

Hmm... kan jo håpe det bare er C-vitaminen... (selv om jeg pleier å få i meg endel av den...) Men jeg går og tar litt SanaSol... kanskje jeg får spise fler appelsiner og sånn også da... [;)][:)]

neeeeeei da! ta vitaminer! alle mennesker opplever å få blåmerker uten å skjønne hvor de har kommet fra. jeg har også hatt det.

Det første merket bare stusset jeg over. Andre tenkte jeg kanskje var tilfeldig. Men nå denne tredje? Det vriker liksom til å være et mønster i at når den ene begynner å bli borte, så kommer et nytt et...

Men skal sørge for å få i meg vitaminer, og se om det hjelper.
Rart da, for jeg tar fortsatt jern, og som regel tar jeg det til C-vit. ettersom jernen blir tatt opp bedre da... Skjønner liksom ikke hvorfor det først kommer nå i så fall, har jo tatt jern og B12 hele svangerskapet...

ORIGINAL: Flyvende møllkuler

du kunne jo kanskje prøve å få i deg litt mer c vitamin og jern...
bare husk at om du sitterog ni spiser appelsiner er ikke det til noen nytte... du får ikke supermasse cvitamin i deg da.. ettersom at det er en vannløselig cvitamin vil du bare tisse ut overskuddet...

Det vet jeg faktisk [:)]
Kan heldigvis ikke gjøre noen skade da om en får i seg for mye - sånn som f.eks. jern...

det er bra.. så du ikke kaster bort pengene på bare appelsiner osv hehe... ja om man tar jern tilskudd følger det jo vanligvis med en bruksanvisning eller hva det nå heter =)

men om du feks spiser leverpostei og tar deg et glass appelsin juice vil du ta til deg jerninnholdet bedre

ORIGINAL: Flyvende møllkuler

det er bra.. så du ikke kaster bort pengene på bare appelsiner osv hehe... ja om man tar jern tilskudd følger det jo vanligvis med en bruksanvisning eller hva det nå heter =)

men om du feks spiser leverpostei og tar deg et glass appelsin juice vil du ta til deg jerninnholdet bedre

Det er mulig... men det har jeg ingen erfaring med... -er vegetar

Back
Topp