Blåmerker

plutt

Elsker forumet
VIP
hei hei jenter og gratulere alle sammen med januar babyer i vente... har selv en januar 2010 gutt... nydelig tid å få barn på... men jeg hører til inne på februar men vi er veldig få der inne enda så spør her.....

Jeg får lett blåmerker og i kveld fant jeg hele 4 godt synlige på beina og 2 mindre synlige... uten at jeg har slått meg..... Andre som har merket mere til dette under graviditet? og evt fått noe smart svar på dette av lege? Takk om du gidder svare bekymret gravid dame....

Du byrde kontakte legen din. Det kan være noe gale med leveren din, ikke for å skremme deg men det er best du får det der sjekket. Jeg fikk blåmerker av ingenting en periode, men da hadde jeg tatt smertestillende veldig lenge. Da å fikk jeg beskjed på apoteket om at det kunne bære leveren som ikke du fungerte som den skulle.

En telefon til legen kan ikke skade:)

Har du brukt noen spesielle medisiner i det siste?

Jeg får også lett blåmerker, men jeg går på blodfortynnende, så jeg skylder på medisinene. Hvis det er noe som du synes plutselig har endret seg, så er det vel lurt å ta det opp med legen, for sikkerhets skyld.

Går ikke på noe medesiner av noe slag,,, var hos lege i april for sjekk med diverse blod prøver. pga trethet uten funn. ho skyldte på at det var hardt å være småbarns mor,  ass butikksjef, og et oppusningsobjekt å bo i.  blåmerkene har nylig dukket opp men jeg får veldig fort... tar jeg blodprøver for eks hos legen ser jeg skam banket ut... men så er jeg sne hvit i huden å da.... hadde jeg hatt en lett brunfarge som andre har hadde dem ikke syns en gang... ser dem ann og om det kommerflere og om jeg slår meg..

sporte foresten ei på forumet  mitt i 2010 som er sykepleier på intensiven og hun sa at under graviditet var blode tynner og en hadde en liter mere i kroppen, og slimhinnen var tynner.. ikke det at det årsaken altså... men får ikke gjort så mye i pinsen

Jeg får blåmerker bare noen ser på meg når jeg er gravid, spesielt på lårene. :)

Back
Topp