Blåmerker som sitter for alltid? *nå med bilde*

LilleMag

Elsker forumet
Jeg datt ned ei steintrapp bak et kjøpesenter her, med minstemor i armene i begynnelsen av sommeren[:(] Fikk vanvittig skade på begge legger, ettersom jeg brukte armene til å beskytte henne med, av ren refleks, så fikk ikke tatt imot noe av fallet. Utrolig nok berget hun uten en skramme, heldigvis!!! Men enda det nå er snart 4 mnd siden, har jeg fortsatt store merker på leggene!! Har også dype hakk og bulker i selve beinet (skjelettet), kjenner godt at det er ruglete, så det skjønner jeg aldri kommer til å forsvinne. Men blåmerkene? Kan jo fortsatt ikke vise leggene mine i feks svømmebaseng uten at folk tror jeg er misshandlet!!![&o][:(] Noen som har opplevd at det tar månedsvis før det blir bedre?

vet ikkje, men dytter for deg. Finnes en krem på apoteket som heter Hydroide eller liknende, som hjelper på blåmerker.

ORIGINAL: juliuspus

vet ikkje, men dytter for deg. Finnes en krem på apoteket som heter Hydroide eller liknende, som hjelper på blåmerker.

Takk[:)] Flott om dere dytter.. Har prøvd en krem fra helsekost, men den hjalp ikke her gitt[&o]

jeg var litt ehhh småbrisen etter et julebord, og snubla og skrapa opp kneet mitt skikkelig. hadde merke etter det helt til i sommer, tror det var borte for ca en mnd siden. men det var ikke blåmerke da.. tror ikke jeg hadde på noe anna enn aloe vera emergency sprayen min...

Vet du, akkurat det samme skjedde med meg for noen år siden. Bare at jeg var på fest også var det veldig mørkt. Skulle gå ned en steintrapp også bomma jeg på et trinn og slo begge leggene. Rakk jo ikke å ta meg for for jeg vart tatt på senga. Og sånn som du beskriver er akkurat sånn jeg såg ut. Hadde de hakka i leggene og kjente at det var liksom under huden... Og hakkene var veldig blåe og røde leeeeenge etterpå. Husker jeg lurte på om jeg måtte ha det resten av livet. Men det gikk vekk tilslutt. Nå i dag er de helt bra. Jeg gjorde ikke noe spesielt. Tok bare tiden til hjelp.
Men kan jo hende hvis du hører på apoteket at de har noe tips til deg. Har nok slått deg kraftig og da tar det litt tid før det blir bedre vil jeg tro.

ORIGINAL: Lasog

Vet du, akkurat det samme skjedde med meg for noen år siden. Bare at jeg var på fest også var det veldig mørkt. Skulle gå ned en steintrapp også bomma jeg på et trinn og slo begge leggene. Rakk jo ikke å ta meg for for jeg vart tatt på senga. Og sånn som du beskriver er akkurat sånn jeg såg ut. Hadde de hakka i leggene og kjente at det var liksom under huden... Og hakkene var veldig blåe og røde leeeeenge etterpå. Husker jeg lurte på om jeg måtte ha det resten av livet. Men det gikk vekk tilslutt. Nå i dag er de helt bra. Jeg gjorde ikke noe spesielt. Tok bare tiden til hjelp.
Men kan jo hende hvis du hører på apoteket at de har noe tips til deg. Har nok slått deg kraftig og da tar det litt tid før det blir bedre vil jeg tro.

Åh, takk.. Var akkurat noe sånt jeg håpet å høre[:)] Da finnes det kanskje håp!

Det er jammen vondt å slå leggene[&o] Lå å grein på sofan leeeenge etterpå, føltes ut som begge leggene ble flambert i mange timer..[8|]

Dette var ca 14 dager etterpå, blåmerkene har blitt gule og grønne:

Jeg "datt" ned en steintrapp for 4 år siden ca, og fikk låret most inn i en steinkant på vinduskarmen. (Sånn gammel bygård oppgang...) Jeg har fremdeles hakk i låret. Det tror jeg aldri vil gå bort. Blåmerket tok lang tid før gikk bort, men det gikk bort.

Stakkars deg[:(]
Det der så ikke godt ut[&o]

Det røde er jo borte, det var jo blødende sår.. Flekkene er litt mindre, men fortsatt litt grønn/grå, og litt lilla midt på skarpleggen på begge sider, der beinet (skjelettet) også er ruglete[8|] Ja jeg lover, det var helt vanvittig vondt!!!!!!! Jeg har jo slått noe mot skarpleggen før, og det er generelt en forferdelig plass å slå seg på.. Men dette overgikk det meste av tidligere småskrammer[X(] Håper så inderlig det forsvinner...

Back
Topp