Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg stusser litt på magen og krageben. Men armer, skulder og ben. Min ser ikke utHar deres barn mye av det? Her har leggene på min 2 åring vært full nå i sommer, men har også hatt på både mage, kragebein og skulder. Er dette normale steder å slå seg på? Han er veldig aktiv og går i barnehage.

Mamma ville ikke ha med meg til helsesøster, for jeg var så full av blåmerker hele tidenHar deres barn mye av det? Her har leggene på min 2 åring vært full nå i sommer, men har også hatt på både mage, kragebein og skulder. Er dette normale steder å slå seg på? Han er veldig aktiv og går i barnehage.

Hva tenker du på da? Det er jo ben der og men.Jeg stusser litt på magen og krageben. Men armer, skulder og ben. Min ser ikke ut![]()
Ja, men er litt vanskeligere å komme til om du skjønner hva jeg mener.Hva tenker du på da? Det er jo ben der og men.
Ja. Det er sant. Kanskje jeg bør sjekke det oppJa, men er litt vanskeligere å komme til om du skjønner hva jeg mener.
Ikke direkte på kragebenet men nedenfor skulderen liksomBen, armer, rygg og også ansikt er ganske vanlige steder å få blåmerker. Krageben hadde jeg spurt om. Får mine uvanlig mange (da er det mange altså, for mine har bestandig mange på bena) eller på rare steder spør jeg i bhg. De vet også at jeg ønsker å vite det, så får gjerne vite det før jeg rekker å spørre.
Ja. Det jeg tenker og. Er jo lett for å få på overkroppen som følge av å dulte borti noe. Skal jo ofte ikke så mye tilFor å si det sånn, jeg vet hvor min sønn har det ifraselv har jeg blåmerker på de merkeligste steder og samme har guttungen. Og gjerne mange og overalt.
Han er som meg, går på ting, snubler, ser ikke godt nok rundt seg, ja.. de er flinke til å fortelle i Bhg hva han har gjort da, så aldri reagert på noen av blåmerkene hans.
Er du bekymra, så ta en tur til legen. Er vel flere symptomer en blåmerker?Ja. Det jeg tenker og. Er jo lett for å få på overkroppen som følge av å dulte borti noe. Skal jo ofte ikke så mye tilmen jeg blir likevel litt betenkt når de er slike steder. Tenker jo selvfølgelig på det verste som feks leukemi
![]()
Er du bekymret så tar du med gutten til legen. Jeg og guttungen får masse blåmerker på legger og armer. Kan ikke huske at noen av oss har hatt på skulder eller magen. Sannsynligvis er det ingenting, likevel greit å få sjekket ut.Ja. Det jeg tenker og. Er jo lett for å få på overkroppen som følge av å dulte borti noe. Skal jo ofte ikke så mye tilmen jeg blir likevel litt betenkt når de er slike steder. Tenker jo selvfølgelig på det verste som feks leukemi
![]()
Ja, føler meg bare hysteriskEr du bekymret så tar du med gutten til legen. Jeg og guttungen får masse blåmerker på legger og armer. Kan ikke huske at noen av oss har hatt på skulder eller magen. Sannsynligvis er det ingenting, likevel greit å få sjekket ut.
Og neste gang du ser et stort/rart plassert blåmerke så spør du barnehagen om de vet hva det kommer av. Så slipper du lure![]()
Ja. Det er nok det som har skjedd. Han løper jo rundt og dunker borti alt muligEr du bekymra, så ta en tur til legen. Er vel flere symptomer en blåmerker?
Guttungen har et stort blåmerke på venstre siden av magen, litt nede. Han gikk på en bokhylleog jeg har faktisk et på/ved kragebeinet. Jeg gikk på en tralle som hadde platene litt langt ute
Tror vi også får lett blåmerker![]()
Hm, ja. Kanskje høre med de. Men han dunker seg jo mye, så er vel ikke så rart med blåmerke på magen og nær kragebenet da? At han har gått på noe? Tror jo egentlig ikke noen er stygg med han, men man kan jo aldri vite.Mine har blåmerker hele tiden. Nå er de to eldste 6 og 3.5 år og de får blåmerker overalt enda. Men ville nok tatt det opp med bhg siden det er på mage og nær kragebein. Bein og armer er mer normalt. Nå er jeg hysterisk for kragebienet da min 3.5 åring knakk kragebienet i bhg og omstendighetene rundt det både der og da og flere uker etterpå.