Blåmerke-vondt i puppen?

RapunselMaja

Elsker forumet
Noen som har hatt dette? Hun spist sist kl 18.00..Og fikk ikke mat før kl 5. Den var skikkelig hard,men det har den verdt tidligere også,så tenkte ikke noe mer over det. Siden har puppen vært utrolig øm..Kjennes ut som den er et eneste stort blåmerke..[&:] Noen som kjenner seg igjen? Hva kan det være? Hvordan gjøre det bedre? Går det over av seg selv..?

Har du noen klumper da? Jeg fikk også veldig vondt når det gikk lenge mellom amming.. Hjalp meg å håndmelke [:)]

ORIGINAL: engelimagenmin

Har du noen klumper da? Jeg fikk også veldig vondt når det gikk lenge mellom amming.. Hjalp meg å håndmelke [:)]

Nop,ingen klumper..[&:]

Slik blir den ene puppen her og når det er lenge mellom hver amming. Det er nok tilstoppa melkegang/er, bare at man ikke kjenner kulen, den kan sitte dypt inne. Og her hjalp det forrige gang å amme ofte, og pumpe og håndmelke ofte, helst i dusjen i rennende varmt vann. Skikkelig slitsomt, men ble bedre etter 1-2 døgn ca. Nå er det på`an igjen, med den jæ*** puppen igjen, begynner å bli drittlei hele puppen, men nekter å slutte å amme[:D]

Kan høres ut som en tett melkekanal også?
Prøv å masser det litt mens du ammer, det pleier å hjelpe her[:D]

Krysser fingrene for at det bare er tette melkeganger og ikke begynnende brystbetennelse...[>:]
Tok en dusj og masserte litt,føles bittelitt bedre men fortsatt veldig ømt. Har også et rødt merke mot armhulen akkurat slik du hadde,babybump..

Jeg hadde det sånn når jeg fikk brystbetennelse.. Har hatt ømt/rødt bryst i senere tid og, men da utviklet det seg heldigvis ikke til brystbetennelse.. Sørg for å få tømt brystet ofte, ikke fryse og ta varme dusjer. Så går det forhåpentligvis over av seg selv[:)]

ORIGINAL: Nataleen

Krysser fingrene for at det bare er tette melkeganger og ikke begynnende brystbetennelse...[>:]
Tok en dusj og masserte litt,føles bittelitt bedre men fortsatt veldig ømt. Har også et rødt merke mot armhulen akkurat slik du hadde,babybump..

Hmm, høres litt ut som betennelse da altså...hvis det er rødt mener jeg...pass bare på hvis du får feber, da bør du ringe legen[;)]

ORIGINAL: Diddij

Hmm, høres litt ut som betennelse da altså...hvis det er rødt mener jeg...pass bare på hvis du får feber, da bør du ringe legen[;)]

Signerer denne, prøv å pumpe deg kvar 2 time, og eg la i tillegg barnet suge etter eg hadde pumpet for å tømme det skikkelig. Minker litt på produksjonen på eine brystet, men greit å slippe penicilin kvar gang det skjedde meg

Men vil ikke produksjonen øke noe sinnsykt om jeg må pumpe hver 2.time..? Denne puppen produserer allerede MYE mer melk enn den andre puppen..[&:] Her legger hun jo masse på seg,ønsker ikke noe mer melk. Æsj,for noe dritt altså.. 

Eg syns d hørrtes ut som soppinfeksjon eg, d hadde eg, og fikk røde "flekker" på puppene, og di va veldig ømme.. Va hos legen og fikk resept på en krem... hmm, dactakort tror eg den hette?? Og d hjalp ganske fort! [:)] Og vil forresten tro at hvis d e sopp så blir d isje bedre av å amme oftere, blir vel bare merr ømt då... men selvfølgelig hvis d e brystbetennelse eller någe aent så kan jo d hjelpa... [:)]

Men vil ikke produksjonen øke noe sinnsykt om jeg må pumpe hver 2.time..? Denne puppen produserer allerede MYE mer melk enn den andre puppen..[&:] Her legger hun jo masse på seg,ønsker ikke noe mer melk. Æsj,for noe dritt altså.. 

Jo melka øke desverre, men blir det betent så må det uansett tømmes kvar 2 time og da må du i tillegg gå på penicilin. Er ikkje noe kjekt det der, har hatt alt for mykje av slikt selv..  

Jeg ammer jo hver 2. time på dagtid,men... Jeg klarer ikke tanken på å skulle amme/håndmelke eller pumpe hver 2. time på natta. Det fikser jeg bare ikke[:(] De siste gangene når jeg har prøvd å pumpe har det ikke kommet ut noe melk.. Og håndmelkingen har jeg kun fått til de gangene jeg har hatt skikkelig spreng..

ORIGINAL: Babybump

Jeg ammer jo hver 2. time på dagtid,men... Jeg klarer ikke tanken på å skulle amme/håndmelke eller pumpe hver 2. time på natta. Det fikser jeg bare ikke[:(] De siste gangene når jeg har prøvd å pumpe har det ikke kommet ut noe melk.. Og håndmelkingen har jeg kun fått til de gangene jeg har hatt skikkelig spreng..

Nei du trenger ikke det på natta nødvendigvis....jeg ammet 2 ganger i 2 netter, og på dagen annanhver time da....ble lite søvn på snuppa....men hei bedre å slippe betennelse og pencilinkur mener nå jeg!

jeg har aldri vært venn med pumpa heller, så skjønner deg der ;)

Åååh..Jeg er så sur nå. Trodde jeg var ferdig med alt ammetullet..! [:'(] Får se når hun våkner i natt..Som regel er det kl 5.. Må sikkert prøve å håndmelke eller noe før jeg legger meg da.

Sånn har flere av mine brystbetennelser startet.
Fikk tips av legen om å ta ibux, siden det er betennelsesdempende.
Ellers er det bare å følge rådene her med haken på barnet mot det ømme stedet. Og om du pumper, så masser det vonde stedet samtidig.

Back
Topp