Blåmandag - forhåpentligvis ikke for alle

lenemor

Forumet er livet
Vel, jeg overdriver kanskje litt, men dagen har ikke startet helt bra. Ble vekket litt over fem av August, som klarte seg med å bable med seg selv i en halvtime før skrikinga startet. Jeg la meg inn til han og håpet veldig at han skulle sovne ved puppen, og det så ut som han skulle gjøre det også, men puppen må ha inneholdt både sukker og noe surt, for han ble hyper og grinete - alt var galt... så vi måtte bare stå opp. Han hyla seg gjennom stellet, og gjennom frokosten, men så begynte det å gå seg til, og nå er han riktig så sjarmerende.

Johanna og pappaen har reist på jobb, og lillebror og jeg skal kose oss her hjemme. Håper været tar seg opp, så kan vi gå oss en tur (kan gå tur uansett altså, men det er litt koseligere om det er finvær... så kan jeg ta med en bok og lese på veien når lillebror sovner også

Her startet dagen kl 0700 og det var godt[:)] Endelig en natt med sammenhengende søvn. Sov som en stein jeg.

Ikke lenge til Mina starter i bhg nå og det skal bli godt for oss begge. Torsdag starter hun i den nye barnehagen[;)]

Været her ser litt overskyende ut, men kom seg veldig bra igår så håper det er lik idag[:)]

Idag skal jeg ringe fastlegen i Halden for å få oversendt journalene våres til den nye her i Oslo. Og så skal jeg ringe en spesialist med utredninger som holder til på Økern, der jeg skal få henvist Mina via fastlegen. For å få tatt alt av prøver som kan tas. Jeg er skuffet over at det ikke ble gjort i Fr. stad via habiliteringen. Eneste jeg fikk var henvisning til utvidet kromosomprøve, men det var så vidt jeg fikk den[8|]

Raphael stod opp litt over 07 og satt og så på sabeltann, mens Alannah og jeg slumret videre. Da filmen var ferdig kom musikken på, og så hørte jeg ropende fra senga ved siden av: "HIV mama, HIV mama" Alannah sin versjon av HIV O hoi... (hun bytter ut alle ord hun ikke kan med mama) Så her er det sabeltann for alle penga hos begge to... (hun synger HIV mama, snaaa skaaa våååå, hele dagen lang [:D])

Ellers har vi tatt en dag ekstra ferie, vi kom ikke hjem før i går ettermiddag. Ungene hadde veldig hjemlengsel nå, særlig Raphael som har vært borte i 4 uker... borte bra men hjemme best i aller høyeste grad.  Så i dag skal vi bare kose oss og handle og leke med alle lekene som har savnet barna[:D] Har også kjøpt en "stor" traktor til Raphael som han skal få som tidlig bursdagsgave (kjøpt brukt da, de koster jo en formue), han finner vel den i garasjen i dag...[:D]

Ha en fin dag alle[:D]

Minner om vår morgo lenemor.. Karelius vakna litt på 5, og det var ikkje snakk om å roe han. Kjære hadde lovd å stå opp med han, og gjorde det. Så vakna også Ronja, og skulle stå opp. Så begge fekk frukost, men Karelius skreik gjennom heile frukosten, klør enormt i gommane for tida stakkar.
Så var det å legge ungane igjen, og sambo kraup til sengs han og. Sov faktisk eit par timar [:)]

Eg sov jo ikkje så godt akkuratt, med så mykje bråk i huset, men det va deilig å berre få ligge [:)]

No leikar ungane seg veldig fint, og eg skulle egentleg berre nett inn og sjekke vèret - hihi [8D]
KR hjelper ein kamerat med å rydde skog no, men kjem heim og tek med Ronja på litt leik medan eg og Karelius skal på helsestasjon om nokre timar [:D] Så har me null planar i ettermiddag, så får sjå kva me finn på [:)]

Ha ein fin dag! [:D]

Aslak hadde et tilbakefall på sovingen i går kveld og var kjempeurolig! Men sov godt i morges. Solveig gikk inn på rommet etter hun hadde vert på do, så jeg fikk ligge litt til! [:D] vi smurte matpakke etter frokost og tok en tur i bhg hvor jeg skal jobbe og ungene skal gå! Vi koste oss kjempemye! Jeg skal begynne å jobbe på onsdag! DET blir knallbra! Gleder meg masse! [:D]

Vi grillet i ettermiddag og jeg fikk meg en pust i bakken mens ungene og mannen lekte i hagen![:D]

Blåmandag her altså. Har vært helt tappet etter store svigerfamilie-helgen. Har talt opp at jeg har brukt 9 dager av ferien i lag med svigers både her og der. Er egentlig for mye! Derfor gleder jeg meg til 14 dager på kreta i september. Der skal JEG ha FERIE og ikke stå i kjøkkenet!

Nå sitter jeg og gumler Blue Jeans som er en fantastisk lakridssort fra Danmark. Tror jeg må importere en masse for de får meg til å føle meg vel. Rehabilitering dette!

Så er denne dagen nesten over - og selv om den har vært slitsom så har den da vært bra også. August og jeg fikk oss en handletur, da var han nesten ikke grinete, og så var jeg ute og rugget han i over en time, så han fikk seg en god lur. Nå sover han godt i senga si, og det gjør storesøsteren også.

G har vært ute på tomta i dag - nå er huset tegnet opp og "risset i stein". Torsdag kommer murerne og skal møte oss, så setter de igang neste mandag antageligvis... hjelpes, nå blir det snart hus altså!! 

ORIGINAL: Olive76

Blåmandag her altså. Har vært helt tappet etter store svigerfamilie-helgen. Har talt opp at jeg har brukt 9 dager av ferien i lag med svigers både her og der. Er egentlig for mye! Derfor gleder jeg meg til 14 dager på kreta i september. Der skal JEG ha FERIE og ikke stå i kjøkkenet!

Nå sitter jeg og gumler Blue Jeans som er en fantastisk lakridssort fra Danmark. Tror jeg må importere en masse for de får meg til å føle meg vel. Rehabilitering dette!

Vi brukte 14 av 21 dager av ferien min hos svigers.. Så I know what you mean.. [;)]

Her har dagen vert sånn passe grei.. Vekte Sindre kl 6, for jeg hadde lovt han at han skulle få se Mikke Mus Klubbhus mens jeg var på badet.. [8D] Og han var strååålende fornøyd med det.. [:D] Så var det avgårde i barnehagen, og i dag var endelig ped.leder på avdelingen tilbake fra ferie..! Hun tok i mot Sindre og Maren på tidligtidlig, og de var helt alene i barnehagen og koste seg.. Jeg hørte Sindre snakka om Langemann og Dyreparken mens jeg gikk ut døra.. [:D]
Hadde en rolig dag på jobb og.. Litt for rolig, for kl 13 fant vi plutselig ut at vi ikke hadde ordna dosetter.. Haha!! Som jeg lo.. Var ikke rart vi hadde det rolig.. [8D]
Dro rett hjem og grilla, og så dro Sindre på liggebesøk hos mormor.. Etter Maren la seg, så fikk ejg rydde og vaske basillen! Heiv ut alle 5 teppene, og rydda og dro frem vaskekosten og vaskefilla.. [:D] Så i morgen er de tbare å ta lit tpå badet, så er jo huset strøkent.. Herlig!!!

I morgen er det fri, og venninnelunsj her i 12-13 tida.. Gleder meg!

Back
Topp