Blå rundt munnen

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Vesla her blir til tider veldig blå rundt munnen, dette er spesielt når hun gråter mye.
Hun er ikke blå på leppene, kun rundt.

Kan i tillegg nevne at hun så og si alltid er iskald på hender og føtter. (Hendene er værst da)

Noe jeg burde følge med på eller normalt?

Skal dit neste uke så tenkte jeg skulle ta det opp da, ja.

Tenkte jeg bare skulle høre om andre med erfaringer.

Takk for svar[:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Har hørt de kan bli sånn når de bruker mer oksygen enn de har,så ville snakket med en lege oom dette. HS kan ikke stilloe diagnoser[:)]

Hm, det hørtes litt ekkelt ut syns jeg.
Da skal jeg ta en tlf til legen i morra jeg.

Må også legge til at det (heldigvis) ikke er ofte hun gråter da, men det gjør jo ikke at det er noe bedre av den grunn da[:)]

For å avklare diskusjonen dere har mellom dere og legge den død[8D]
Jeg liker ikke å høre ordet oksygenmangel når det gjelder barna mine så det blir å ta en tlf til legen ja[;)]

Små barn blir raskere cyanotiske (blåe pga. mindre oksygentilførsel) enn oss voksne. Det skal lite til før det vises f.eks rundt munnen, gråting i seg selv gjør at man puster mindre O2 inn. Om det går bort relativt raskt etter hun slutter å gråte, er det ikke nødvendigvis noe galt. Babyer har også dårligere blodsirkulasjon til hender og føtter, det gjør at de ofte kan være kalde der.

Om du er bekymret er det greit å få sjekket det uansett da. [:)]

ORIGINAL: LinnpinnRG

Små barn blir raskere cyanotiske (blåe pga. mindre oksygentilførsel) enn oss voksne. Det skal lite til før det vises f.eks rundt munnen, gråting i seg selv gjør at man puster mindre O2 inn. Om det går bort relativt raskt etter hun slutter å gråte, er det ikke nødvendigvis noe galt. Babyer har også dårligere blodsirkulasjon til hender og føtter, det gjør at de ofte kan være kalde der.

Om du er bekymret er det greit å få sjekket det uansett da. [:)]

Det går bort nesten med en gang heldigvis, men skal sjekke nøye neste gang hun blir slik.

Hun hadde også en bilyd på hjertet når hun ble født, det ble tatt UL og det var ett lite hull(?) i hjertet.
Ikke noe farlig det var helt normalt i følge han hjertelegen.

Bilyden var borte på seksukerskontrollen, akkurat slik han forutsa.

Meeeeen kjenner jeg blir ekstra skeptisk nå så kanskje jeg bare ringer til sykehuset i morra og hører med dem heller[&:]

Har hørt de kan bli sånn når de bruker mer oksygen enn de har,så ville snakket med en lege oom dette. HS kan ikke stilloe diagnoser[:)]

det har jeg også hørt....ville helle ha snakket med legen enn hs....[;)] men vil også referere til det LinnpinnRG skrive...[;)]

TAkk for svar alle sammen[:)]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Jeg liker ikke å høre ordet oksygenmangel når det gjelder barna mine så det blir å ta en tlf til legen ja[;)]

JEG hadde i hvertfall gjort det ja[:)]

Akkurat på slike viktige ting er det greit å få ett "vettugt" svar med engang ja!
Takk[:)]

JEG hadde i hvertfall gjort det ja[:)]

Akkurat på slike viktige ting er det greit å få ett "vettugt" svar med engang ja!
Takk[:)]

Bare hyggelig[:)] Lykke til[:)] Håper det er helt uskyldig[:D]

Er igrunn ganske rolig på at det ikke er noe farlig.
Men det har liksom liggi å murra litt i bakhodet en stund nå[8D]

Det kan være alt fra en liten bagatell til hjertefeil... Så jeg hadde sjekka det opp fortest mulig. 

ORIGINAL: Labambie

Det kan være alt fra en liten bagatell til hjertefeil... Så jeg hadde sjekka det opp fortest mulig. 

On my way tomorrow[;)]

haha, gjør du ikke?[:D]

Lykke til hos legen[:)]

ORIGINAL: JeanShrimpton

haha, gjør du ikke?[:D]

Lykke til hos legen[:)]

Nei, jeg er nok litt rar der[:D][8D]

Back
Topp