Blå roser? Mulig å få tak i det?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg vil ha blå roser i dåpen til lillemann, finnes det? Jeg ser jo for meg blå og hvite blomster med hvit duk og sølv lysestaker på bordet:) Hadde høst tema til størstemannen, nå vill jeg ha blå banyfarger:)

Om du har blå konditorfarge oppi vannet så skal du kunne kjøpe hvite roser og sette oppi. De trekker til seg den blå fargen, og tadaaa! Blå roser

Sett helt hvite roser i vann med mye blå konditorfarge.

Kan jeg spørre hvor lenge de må stå? Jeg kunne også tenkt meg blå roser i dåpen. 

Sjakkruta skrev:
Kan jeg spørre hvor lenge de må stå? Jeg kunne også tenkt meg blå roser i dåpen. 

Aner ikke.. Vet bare at det er mulig..

Du kan også bestille det på blomsterbutikken

Det får man sikkert på blomsterbutikken. Vi kjøpte en blå orkide til praksislæreren vår, vi fikk vite da at den var farget, så når den mistet blomstene og det kom nye så ville de etterhvert bli hvite. 

Hvis du skal gjøre det selv, er det best at rosene nettopp er snittet/skrå skjært med en tapetkniv eller en slik rosesnitter du får kjøpt på blomsterbutikken. Også må vannet  være varmt gjerne nesten kokende også har du konditorfarge i vannet og lar det stå iallefall over natta så dette anbefales og gjøre torsdag eller fredag før dere skal ha dåp.
Håper dere får det resultatet dere ønsker =)
Vet at det koster en del og få bestilt fargede roser da dette gjøres på import, så er billigere og prøve og farge selv. og for og være sikker på at det blir bra så test gjerne en stund i forveien slik at det er tid til og få tak i fra forhandler  =)

Back
Topp