Blå resept

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Jeg står på Divisun 2000 ie 90 st i en pakke.
Har stått på de 3 ganger dette året.
det er ikke de billigste akurat 460kr per pakning .
jeg lurer på om de kan stå på blå resept. evt kan jeg sende kvittering til helfo??
noen om vet??

Jeg står på Divisun 2000 ie 90 st i en pakke.
Har stått på de 3 ganger dette året.
det er ikke de billigste akurat 460kr per pakning .
jeg lurer på om de kan stå på blå resept. evt kan jeg sende kvittering til helfo??
noen om vet??
Nei de går ikke på blå resept, og lite sannsynlig at en søknad om å få dem på blå resept vil gå gjennom.
Jeg ville (for å spare penger) brukt tilsvarende reseptfrie d-vitamin. Altså Nycoplus d-vitamin 10mcg og 40mcg, som gir 50mcg som igjen er det samme som 2000 ie.
Litt avhengig av hvor du kjøper de og evt om de er på tilbud så koster de fra 210kr for 100tabletter av hver, altså under halve prisen av en 90 pakning.
(farmasiet med rabatt, dyrere i fysisk apotek)

Nei de går ikke på blå resept, og lite sannsynlig at en søknad om å få dem på blå resept vil gå gjennom.
Jeg ville (for å spare penger) brukt tilsvarende reseptfrie d-vitamin. Altså Nycoplus d-vitamin 10mcg og 40mcg, som gir 50mcg som igjen er det samme som 2000 ie.
Litt avhengig av hvor du kjøper de og evt om de er på tilbud så koster de fra 210kr for 100tabletter av hver, altså under halve prisen av en 90 pakning.
(farmasiet med rabatt, dyrere i fysisk apotek)
Veldig synd att de ikke går under blå resept når man trenger den høge dosen og flere ganger på rad:(

Veldig synd att de ikke går under blå resept når man trenger den høge dosen og flere ganger på rad:(
Fordi det ikke er en sykdom, men forebyggende/ mangel så går det ikke på blå resept.
Kun hvis grunnen er at kroppen ikke tar opp vitamin/mineral pga annen sykdom/ bivirkninger av medisiner (feks transplantasjon) at man kan få det godkjent på blåresept.
Men du kan jo bare kjøpe den reseptfrie versjonen :)

Jeg har gått på de selv og fikk beskjed av fastlegen at det var billigere å kjøpe uten resept, som det sies over får man det sjeldent på blå resept. Ofte har apoteket 3 for 2 på de d-vitamin og, så mye billigere å ikke bruke resepten.

Back
Topp