Blå lepper

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
I de siste dagene har jeg hatt blå lepper, er dette normalt, er det noen som vet hva det kommer av?

nei, det vet jeg ikke noe om
fryser du mye?
Ville kontaktet legen, da det kan være symptomer på noe alvorlig. Så da er det jo greit å bare få det sjekket?

nei, det vet jeg ikke noe om
fryser du mye?
Ville kontaktet legen, da det kan være symptomer på noe alvorlig. Så da er det jo greit å bare få det sjekket?

Fryser ikke, og er heller ikke tungt pustet. Var innom legevakta og snakket med en sykepleier og hun virket uintrisert i det jeg sa... :-s så fikk ikke noe svar..

Man blir ikke blå på leppene bare fordi man fryser..

Men du kan bli blå på leppene om du er sterkt nedkjølt, har bårlig blodsirkulasjon, hjertefeil, luftveisinfeksjon, feber, veldig syk , dårlig almentilstand osv osv

Ville ha sjekket det opp hos lege...

Fryser ikke, og er heller ikke tungt pustet. Var innom legevakta og snakket med en sykepleier og hun virket uintrisert i det jeg sa... :-s så fikk ikke noe svar..

kanskje du burde ta kontakt med fastlegen din?
det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite :)

ring legekontoret ditt med en gang de åpner i morgen, så du kan få deg en sjekk.
kanskje du bør få en ctg, undersøkelse av hjertet, for å utelukke at det er noe galt med det?

kanskje du burde ta kontakt med fastlegen din?
det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite :)

ring legekontoret ditt med en gang de åpner i morgen, så du kan få deg en sjekk.
kanskje du bør få en ctg, undersøkelse av hjertet, for å utelukke at det er noe galt med det?

Problemet er at jeg er på ferie i trøndelag, og min fastlege er i troms...

Problemet er at jeg er på ferie i trøndelag, og min fastlege er i troms...

skjønner, er jo rart de ikke tar deg på alvor på legevakten.
Det er ikke noe godt å gå slik å bekymre seg, trenger jo ikke å være noe galt, men man skal uansett bli tatt på alvor når man kommer med en bekymring. Selvom den er liten eller stor.
Kanskje du kan prøve å ringe legevakten igjen og forklare at du er bekymret? kanskje du møter på en litt mer forståelsesfull person denne gangen?

Jeg er ofte blå på leppene, men det er stort sett når jeg fryser..

Hadde tatt meg en tur å sjekka o2 metning iallefall på legevakt.. har vært borti flere pas. på jobb som har lav o2 metning (oksygen i blodet) og blitt blå på lepper, fingertupper og nesetipp f.eks..

takk for tips, jeg reiser hjem i morgen, så kommer til å kontakte legen min når jeg kommer hjem. jeg føler jo meg helt fin, det er bare at jeg har blå lepper.

Back
Topp