Blå lepper....

"Lønneberget"

Elsker forumet
Emil blir innimellom litt blå på leppene.. kanskje idet han begynner å spise..
Prøvde å sjekke om han er kald når han blir det... men han har sittet inne med ull body.. og skulle spise frokost og fikk blå skjær
på leppene... Og mamma som passer han de dagene jeg jobber . har også kommentert det... så nå er det legen og få sjekket opp.... Så skal dit imorgen.. veldig spent.. men blir vel det samme som alltid .. "
Se ann - og ta kontakt om det skjer igjen eller blir verre"
Blå lepper har jo med hjertet å gjøre....

øsj.... 'Håper virkelig ikke det er noe.....

Noen andre som har vært borti det?

opp med seg...

aner ikke. lykke til i morgen!

Bare på meg selv (har medfødt hjertefeil) og andre med samme.

Så kan være greit å få sjekket opp iallefall... Kan være surstoffmangel eller dårlig sirkulasjon...
Eller ingenting! Men alltid greit å få sjekket...

Ja , er bare så redd for å bli "avblåst" på legekontoret..
Men om det skulle skje - og neste gang han blir blå - ringer jeg 113 og hører hva de har å si!

Junior ble hvertfall blå på leppene da han pustet dårlig. Hadde/har astma.. (begynt å vokse det av seg)

Jenta mi på 2,5 år har blitt blå på leppene og under neglene spesielt når hu har spist, fra hun var ca 1 år gammel.
Har vært hos fastlegen med det, og ble sendt til sykehuset for å sjekke hjertet. Men alt var som det skulle.

Hun blir stort sett bare blå på vinterhalvåret og hun drikker kald melk eller kaldt vann, eller når hun bader ute om sommern. Så det er mest sannsynlig bare dårlig blodsirkulasjon. Hun fryser veldig lett også[;)]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: #Åsen#

Men om det skulle skje - og neste gang han blir blå - ringer jeg 113 og hører hva de har å si!

Bare forbered deg godt, så du vet hva du skal ta opp. Si at du er bekymret, og at du ønsker at dette blir tatt tak i på skikkelig vis. [:)] Skriv gjerne ned spørsmål, så du ikke glemmer noe viktig.

Er jo ikke så mye å si ... Han blir blå / får ett blå skjær over leppene innimellom og det er jo ikke "normalt" ...
Men vil jo at de tar de testene de evt kan ... bedre å sjekke en gang for mye!!!
Er det noe annet du tenkre jeg bør spørre om ?

ORIGINAL: nettil

Jenta mi på 2,5 år har blitt blå på leppene og under neglene spesielt når hu har spist, fra hun var ca 1 år gammel.
Har vært hos fastlegen med det, og ble sendt til sykehuset for å sjekke hjertet. Men alt var som det skulle.

Hun blir stort sett bare blå på vinterhalvåret og hun drikker kald melk eller kaldt vann, eller når hun bader ute om sommern. Så det er mest sannsynlig bare dårlig blodsirkulasjon. Hun fryser veldig lett også[;)]

Ja er liksom ved måltider jeg har lagt merke til det... helt i starten av måltidet - og innen han er ferdig å spise er det normal farge igjen.
Så du har ikke fått ett ordentlig svar?

Bare forbered deg godt, så du vet hva du skal ta opp. Si at du er bekymret, og at du ønsker at dette blir tatt tak i på skikkelig vis. [:)] Skriv gjerne ned spørsmål, så du ikke glemmer noe viktig.

Er jo ikke så mye å si ... Han blir blå / får ett blå skjær over leppene innimellom og det er jo ikke "normalt" ...
Men vil jo at de tar de testene de evt kan ... bedre å sjekke en gang for mye!!!
Er det noe annet du tenkre jeg bør spørre om ?

Bare forklar hvordan ting er, og si at du vil ha en ordentlig utredning fordi du er bekymret.

Takk for tips..
Skal gjøre det!
Jeg har så lett for å " stole blindt " på fagfolk ... men har jo skjønt at det kan man ikke.. man må stole på magefølelsen og tørre og si ifra..
Men heldigvis er fastlegen min også barnelege.. så føler jo at det er litt betryggende da...

minstemann her har hatt dette ofte når han er syk, hoster mye, eller blir sint/gråter. Var innlagt i fjor (for noe annet) å de bemerket det, å det viste seg å være når han går ned i mettning. Ikke noe farlig så lenge det ikke varer lenge. Men sjekk det for å være sikker, blir ofte slik visst det har med hjerte å gjøre også.

ORIGINAL: tuppetupp

minstemann her har hatt dette ofte når han er syk, hoster mye, eller blir sint/gråter. Var innlagt i fjor (for noe annet) å de bemerket det, å det viste seg å være når han går ned i mettning. Ikke noe farlig så lenge det ikke varer lenge. Men sjekk det for å være sikker, blir ofte slik visst det har med hjerte å gjøre også.

Hva menes med det?

Hva menes med det?

når oksygen nivået i blodet synker[:)]

Hva menes med det?

Ok ... off... håper virkelig ikke det er noe..
Under fødselen fikk han lite oksygen ... og var blek og slapp når han kom ut.. Men hjertet blir jo sjekket før man reiser hjem...??
Og det er jo over ett år siden nå ...

Nei - nå begynner tankene og surre... Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig..

Hva menes med det?

Ok ... off... håper virkelig ikke det er noe..
Under fødselen fikk han lite oksygen ... og var blek og slapp når han kom ut.. Men hjertet blir jo sjekket før man reiser hjem...??
Og det er jo over ett år siden nå ...

Nei - nå begynner tankene og surre... Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig..

går helt sikkert fint skal du ser, gjør som oftest det[:)] selv om det er ekkelt når de blir blå. Lykke til med legen[:)]

Tusen takk = )

Back
Topp