Blå lepper

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Jeg trenger litt feedback her.

Vi var på FN-dag i barnehagen til lillemor, og da tok kontaktpersonen vår meg til side og sa det at de hadde lagt merke til at lillemor ble så blå på leppene. Hun var varm og god, men likevel ble hun veldig blå på leppene. De hadde bynt å følge med ekstra, og idag gikk de til og med og sjekket henne flere ganger når hun sov i vogna, og i tillegg tatt pulsen på henne (denne var normal.)

Vi har jo lagt merke til at hun kan være blå om munnen noen ganger, uten at hun har vært kald, men har liksom ikke tenkt noe over det..

Noen som har noe erfaring med dette? Bhg rådet oss til å ta kontakt med lege/helsestasjon bare for å få sjekket dette ut helt sikkert. Så nå har jeg jo en klump i brystet da..

Ville nok tatt kontakt med legen.

ER ikke normalt og bli blå på leppene.

Det kan være en hjertefeil som ligger bak, så vil anbefale deg å ta det opp med legen. Blå lepper kan jo tyde på oksygenmangel.

leste opp denne linken til mannen min som jobber i ambulansen og er utdannet paramedicer, han sier at det KAN (merk kan) være tidlig tegn på cyanose. Kan også gå på dette med hjertet. klaffefeil.
Vil anbefale deg å ta kontakt med lege så fort som råd er. Greit å ta tak i ting så fort som råd er.

Da jenta vår var mindre fikk vi også beskjed fra bhg om at hun til tider hadde hatt blå lepper, vi tok blodprøver hos fastlegen som viste at hun hadde lav HB (hemoglobin). Ville fått en lege til å rekvirere blodprøver, blå lepper er en inndikasjon på at sirkulasjonen ikke er helt opptimal. Trenger ikke å være noe, men ville fått en legesjekk[:)]

Ei jeg kjenner hadde blå lepper/fikk det fort. Hun hadde UTROLIG LAV blodprosent og ble skyntet til sykehus for blodoverføring. De fant noe i beinmargen hennes. Visstnok vanlig å ta benmargsprøve grunnet at lav Hb(blodprosent) kan tyde på laukemi.

Så jeg ville tatt kontakt med legen ja

Det trenger IKKE være noe farlig, men ville hørt med lege og fått sjekket det. Lykke til :)

ORIGINAL: Camomille

Det trenger IKKE være noe farlig, men ville hørt med lege og fått sjekket det. Lykke til :)

Tusen takk for svar alle sammen!

Huff, syns det er fryktelig ekkelt! Men mandag morgen klokken 7 så ringer vi legekontoret og får sjekket opp det med en gang!

ringte legevakten, så vi skal inn dit med henne i morgen. Er veldig glad for at jeg gjorde det, for sitter med en enorm angst i mellomgulvet akkurat nå.

Det er mest sannsynligvis ingenting, men skal ihvertfall få sjekket opp det grundig!

Føler meg litt som en "dårlig" mamma som ikke har reagert på de blå leppene før. Men allmenn tilstanden hennes har jo vært fin hele tiden..

få det sjekka men behøver ikke å være noe farlig. største gutten hadde det slik også. va blå hver gang han sov. ble sendt til barnelege og der sa de at det var helt normalt for noen barn. det kom av at barna slappa helt av så blodsirkulasjonen ikke var slik som den er når de er våken. så da kunne de bli blå rundt munnen. gutten vår vokste det av seg etter hvert. men er ekkelt å se på når man ikke vet om det kan være noe annet.

Så bra du ringte, så kanskje du får roet deg litt? Håper virkelig det ikke er noe. Syntes bhg til jenta de ga henne veldig god oppfølging, masse lykke til i morgen [:)]

ORIGINAL: FrøkenFryken

Så bra du ringte, så kanskje du får roet deg litt? Håper virkelig det ikke er noe. Syntes bhg til jenta de ga henne veldig god oppfølging, masse lykke til i morgen [:)]

Ja, når jeg fikk beskjed rett ut om at jeg burde ringe legevakten så måtte jeg jo gjøre det. Og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Får forhåpentligvis noen svar i morgen da, og det er fint.

Vi har heldigvis verdens beste barnehage! Så utrolig takknemlig for at de sa ifra idag, og de var tydlig bekymret. Så all ære til dem!

Back
Topp