blå fot

brultus

Blir kjent med forumet
Hei

Robin er 4 dager gammel nå. Merket plutselig nå at den ene foten var veldig blå i forhold til den andre. Men han skriker ikke eller noe. Hva kan det være?

De tok kanksje blodprøve av ham før dere dro fra sykehuset? Føllingstesten kanskje?[8|]

Min fikk også det etter føllingtesten.. de klemmer jo ganske på foten når de tar blodprøve. det er nok ikke vondt for han nå[:)]

Jeg synes det er så unødvendig!! [>:]
Jeg fødte Benjamin på Molde sykehus og jeg fikk med meg de stakkars nurkene som "linet" opp på rekke og rad klare for blodprøver.. og etterpå var det skrikekor de lux. Ikke rart det er jo så brutalt!![:@][:@]

Vi ble transportert til prematuravdeling/Neonatal Intensiv i Ålesund kort tid etter fødselen og når jeg fortalt hve de gjorde i Molde ble de forferdet over at de fremdeles brukte den metoden. Det nye er at de får litt sukkervann i munnen, og et stikk oppå hånda. Barna merker ingenting og det blir kun et stikkmerke!
Hvorfor starter ikke alle sykehus med dette spør jeg meg selv.....[8|]

ORIGINAL: brultus

Hei

Robin er 4 dager gammel nå. Merket plutselig nå at den ene foten var veldig blå i forhold til den andre. Men han skriker ikke eller noe. Hva kan det være?

Er han blå "hele tiden", eller blir han plutselig blå, for så at blåfargen forsvinner når du tar og masserer litt på foten?

I Trondheim fikk de også stikket i hælen. 

her får de også stikket i hælen..
Tuva ble stukket 6 dager på rad[:(] testet pga gulsot
Dakar lille jenta mi...
helt forfærdelig å stå der å se på..
å hun hylte som bare det...[&:]

her stikker de i hælen når de skjekker bilirubin, og disse vanlige prøvene. Screeningtesten tar de på handa, etter å ha gitt sukkervann først som virker bedøvende[:D]

Back
Topp