blå brystvorte ved pumping

nonta

Andre møte med forumet
når jeg pumper (elektrisk pumpe) blir brystvorta helt blå (!) [8|]Den gjorde ikke det tidligere, men nå vil jo ikke gutten min ta puppen lengre, kun ei nattamming av og til, så da blir det noen ganger med pumpa i løpet av døgnet,(ca 6 og en halvtime hver gang eller til det er "tomt") noen som har opplevd liknende? Lurte på om det har noen sammenheng med at jeg plutselig trengte større trykk på vakuumet i pumpa for å få ut noe (fra rett over halv til full styrke) - Er det vanlig at man trenger større trykk etterhvert?
takker for svar [:D] 
 
 
 
Jeg har selv ikke opplevd at brystvorta har blitt blå, men dypere rød ved pumping i manuell pumpe. Jeg lettet da på pumpetrykket og fargen forsvant. Jeg tror derfor den blålige fargen kommer fra det økte trykket.
 
Min erfaring med trykk er at jeg med tiden tåler et større pumpetrykk og melken strømmer lettere. Jeg tror det er viktig å slutte å pumpe straks det ikke kommer mere melk.
 
jeg har ikke blitt blå, men på den siden jeg har slitt med brystbetennelse, føler jeg at jeg hovner opp litt etter pumping. Tenker at jeg må ha minimalt med trykk og som du sier slutte med en gang det ikke kommer mer.
 
Hadde liksom sett for meg at amming skulle være kos. Det er det også når alt fungerer bra og ikke er vondt, men det er jo perioder der ting ikke fungerer så bra.
 
Ok, da skal jeg ihvertfall slutte når det er tomt [:)] savner amminga kjempemasse, ikke gøy å pumpe nei.. trodde heller ikke det skulle være så stress![:'(]
 
jeg bruker bare manuell brystpumpe, men har aldri opplevd å bli blå[&:] men jeg syns ikke det er så behagelig, og gjør det derfor ikke så ofte[:D]
 
Vortene mine blir litt blåaktig når jeg pumper, men det gjør ikke vondt og ammingen går fint. Jeg har derfor ikke tenkt noe mer over det...
 
Back
Topp