BLÅTT LAG, Slankekrigen

En tråd i 'Slankekrigen' startet av Rødtoppen Hissig, 25 Aug 2011.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Heelt enig. Jeg veide sånn 6 kg mindre enn nå et par måneder etter fødselen, og det har bare lagt på seg. Syntes det går så sinnsykt fort oppover igjenSkjønner liksom ikke det der helt. Hehe. 
    Men du er jo kjempe flink så dette klarer du fiint! For ikke å snakke om deg mariusmor, syntes du er utrolig flink! Glad jeg er på lag med så motiverte folk, hadde det ikke vært for dere og slankekrigen tviler jeg på at jeg hadde klart å få motivasjonen tilbake så fort. Som regel er det skippertak, og når motivasjonen forsvinner skal jeg gjerne ha lagt på meg litt mer enn der jeg var da jeg begynte, før det er påan igjen, altså vekta bare øker, jojo... Men føler jeg bare må ta tak i det nå, kan ikke ha det sånn her lengre. Ser bare positive ting med og gå ned i vekt nå og ingen positive ting med å være sånn her lengre. Ja sjokoladen er god den, men når man føler seg tjukk og deprimert pga vekta de andre 23 timene i døgnet, blir det bare ikke verdt det lengre for meg. Snuu hue og tankegangen tror jeg ihvertfall er nøkkelen.

2. mari1976 Elsker forumet

Enig i det Klumpen. Alt sitter i hodet. Kroppen trenger ikke all den maten jeg har lyst til å spise :-)

Nå har jeg begynt å spise salat og kylling i tillegg, så nå går det nedgangen litt senere fremover. Må bare kompensere med mer trening :-) Vi skal vinne de neste ukene slik at vi alle 3 blir med i finaleukene!!

3. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

mariusmor skrev:

Enig i det Klumpen. Alt sitter i hodet. Kroppen trenger ikke all den maten jeg har lyst til å spise :-)

Nå har jeg begynt å spise salat og kylling i tillegg, så nå går det nedgangen litt senere fremover. Må bare kompensere med mer trening :-) Vi skal vinne de neste ukene slik at vi alle 3 blir med i finaleukene!!

hehe, hva har du egentlig spist før? Trodde du levde på salat og kylling, men da tok jeg visst feil... 

Nei, den trenger overhode ikke så mye som man har lyst på, men merker at hvis jeg spiser lite og ofte, jo fortere sulten blir jeg... Men det har jo med forbrenninga å gjøre. Idag har jeg spist flere måltid enn 5, men de har vært veldig små. Kjenner nå at jeg må ha kveldsmat, for nå roper magen etter påfyll.

Håper vi vinner på mandag igjen, blir spennede å se hva vekta viser - og om alkoholen har gått ut av kroppen min til da

4. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Hva har dere gjort i helga??

Jeg hadde jo spart opp masse kalorier til festen denne helga, men fikk jo ikke bruk for dem, har ført opp alt jeg har spist og drukket både i går og i dag, men kom uansett ikke over 1500... Ene grunnen til det er vel at jeg spiste ganske lite på lørdagen før vi begynte festen, og det endte jo med at jeg var den som ble mest full, og måtte si god natt før alle andre, men kom jo ikke over 1500... Var jo kanksje positivt!

Er spent på morgendagen, på hva vi har klart denne uka, føler ikke at jeg har gått ned så veldig mye denne uka, men det har kanskje noe med at jeg gikk ned en del forrige uke... Håper vi klarer oss fint, og selvfølgelig håper jeg på gull 

5. mari1976 Elsker forumet

Hele uken har vært noe dritt, så vekta har stått helt stille lenge. Tok derfor en joggetur på lørdag (første gang siden før fødselen) i håp om at vekta endelig skulle gå nedover. Vet ikke om det var det som ga resultater, men har gått ned 1,1kg i hvert fall :-) JIPPI!!

6. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Herregud så flinke vi er!!!

Vi har sammen gått ned 3kg!! Tror vi har en god sjanse denne uka, også! 
    Nå er jeg skikkelig stolt av å være smurf, vi fikk mye motgang de første ukene, men vi har kommet sterkt tilbake! 

Synes vi skal gi oss selv en skikkelig applaus 

7. mari1976 Elsker forumet

Så flinke vi har vært jenter. Denne gangen må vi vel vinne :-)

8. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Jippiii vii er gode!!!!Åå det irriterer meg at mandag er den mest opptatte dagen min for det er da jeg vil prate og juble mest! Så sinnsykt bra jobbet! Jeg er helt sjokkert jeg, har spist og spist føler jeg (selvfølgelig holdt kcal grensa mi men man får ganske mye mat ut av 1500!!) så er helt overbevist om at kcal telling er det rette for meg.

Så flink du har vært i helga rødtoppen :-)
    mariusmor hvordan føltes din første joggetur etter fødselen? :-)

9. mari1976 Elsker forumet

Joggeturen gikk overraskende bra. Ble litt gåing innimellom, men jeg hadde trodd det skulle være MYE verre. Frister til gjentagelse :-) I dag har jeg spilt innebandy 1 time med jobben!!

10. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

DOBBELTSEIER denne uka 

Helt fantastisk!
    Vi er så flinke 

11. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Skikkelig gøy og vinne to ganger på rad! Også dobbeltseier denne gangen! :-) Vi rocker! Hihi. Ja da må jeg vel ærlig bare innrømme at jeg satser på gull for oss til mandag og!
    Så da spør jeg dere, hva er deres planer denne uka for at vi skal klare det?
    Hehe vi er gode altså!!

12. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Planen min for uke er ikke samme plan jeg hadde for denne uka forrige uke. Skulle jo melde meg inn på treningsstudio, men skal bort fra i morgen til søndag, så hadde ikke blitt tid å trene på senter. Men neste onsdag skal jeg og ei venninne prøve oss på zumba på friskhuset, jeg har dansa zumba før, men venninna mi er helt ny på det. Så det blir spennede. Har i tillegg tenkt å prøve spinning.

Men denne uka skal jeg fokusere på riktig mat, gå noen turer, og ikke få for mye kalorier til overs på kvelden som jeg må ta igjen

13. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Ja jeg spiser også alt for lite på dagen. Prøver gjerne og spise litt mer middag da for å hente inn litt kcal men har alltid mye igjen på kvelden! Så idag skal jeg kjøpe en stor smoothie på skolen for å få i meg masse antioksidanter og for å få litt flere kalorier! pluss at det er kjempe godt! 

Har trent mandag, tirsdag på helsestudio og idag er det spinning så da sier jeg meg fornøyd denne uka treningsmessig! (Kan gjerne gå turer/jogge men ikke mere studio) Jeg må passe på og ikke trene meg lei. Så syntes tre gode økter i løpet av en uke er nok.
    Så gøy og prøve zumba, det blir sikkert kjempe gøy ! 

14. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Så flink du har vært, Klumpen!

Jeg beklager at jeg ikke har vært aktiv her inne denne uka, jeg dro til mamma på onsdag, og hun har ikke internett, så dro vi til pappa på fredag, han har internett, men sønnen min hadde bursdag, så vi har feiret tre dager til enda. Både fredag, lørdag og i dag. Blitt en del kakespising, og har pga det ikke de helt store forhåpningene til i morgen. Både fredag og i går ble det for mye kalorier, hadde ikke mulighet å føre opp det jeg spiste før på kvelden. I dag er jeg ikke heller ikke sikker. Men våknet med en helt vanvittig kvalme, så fikk ikke i meg frokost, og klokka var nærmere 14 da jeg klarte å få i meg litt ananas. I ettermiddag ble det litt kaker, men det er vel alt jeg har klart å holde nede.

15. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Kjedelig og være kvalm da.. :-(
    Men håper du har kost deg med bursdagene! Gratulerer med 2 åring i hus!

16. mari1976 Elsker forumet

Så flink du har vært Klumpen :-) Jeg var i Oslo forrige uke, så jeg var ikke så aktiv her jeg heller. Sorry!!

17. mari1976 Elsker forumet

Vi har vært superflinke denne uka og jo. Har gått ned enda mer enn forrige uke (mest takket være deg klumpen). Kanskje vi vinner denne uken også :-)

18. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Ja, jeg gledet meg ikke akkurat til veiinga i dag, vekta viste det samme som på onsdag, men jeg hadde hvertfall ikke gåt opp. 
    Klumpen - du raser jo ned i vekt med kaloritelling 

Vi har gått ned -1,22% denne uka, det er jo fantastisk 

19. mari1976 Elsker forumet

0,4 kg er jo bra det også da :-)Det går jo i rykk og napp, så enkelte uker går man mindre ned enn andre, sånn er det bare!!

20. Klumpen*sin*mamma Betatt av forumet

Tusen takk jenter. Gøy med et sånt resultat!!Så gøy at alle har nedgang. Håper vi klarer oss bra denne uka også. :-)

Del denne siden