BLÅTT LAG, Slankekrigen

Hvordan går det denne uka? Jeg tror og håper det går rette veien nå 


I går leita jeg faktisk fram rockeringen min, jeg kan ikke trene ordentlig enda, men noen minutter rockering er overkommelig 
Så da ble det 10min i går, og 10min i dag  Begynner i det små og så kommer jeg meg sakte men sikkert oppover 


 

Så flink du er:-) Kunne ønske jeg kunne rocke også!

Jeg har vært ute på tur i 1 1/2 time nå i kveld.

 
Hvordan går det med dere? Her går det greit nok, men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å gå på diett.... 
 
Ja, d skjønner jeg veldig godt, mariusmor. Går ikke du på en ganske streng diett også??
Det positive er jo at du går fort ned i vekt  Men skjønner godt at du er lei, jeg blir også lei av å gå på diett. Nå når jeg medlem av vektklubb kan jeg jo spise som jeg vil - bare ikke proppe i meg sjokolade til en hver tid - og det er jo ganske deilig. Har tidligere prøvd både ketolyse og lavkarb, men må vel bare innse at jeg er for glad i brød - uten masse frøHar også prøvd 17 day diet, og det funka fint, men jeg vet ikke om jeg mangler motivasjon - får aldri til å begynne skikkelig på den igjen... 

Jeg har en god følelse denne uka, føler hvertfall at vekta går nedover istedenfor oppover... Skal ikke snikveie meg denne uka i håp om å bli overraska på mandag. 
Ellers er jeg øm i magen etter rockinga, men biter tennene sammen hver kveld og rocker i vei. Jeg er ikke kjempedyktig, men nå klarer jeg hvertfall å holde ringen oppe i mer enn 20 runder - i sommer klarte jeg bare 1/2 runde... Så øvelse gjør - om kanskje ikke mester - så hvertfall bedre  Nå er jeg klar for helg!
 
Superstreng diett egentlig, men som du sier kiloene forsvinner jo raskt. Må bare fokusere på det. Har gått ned over 10 kilo nå, så det er jo bra da, men har også MYE igjen :-)
 
Det er jo råbra!! Og det er på under 6uker?  Bøyer meg i støvet!!

Jeg snikveide meg likevel idag... Og det ser veldig lovende ut!! Har IKKE gått opp i vekt hvertfall - slik som forrige gang jeg prøvde vektklubb. Så det ser jo ut som det funker denne gangen Så jeg gleder meg faktisk til dommen på mandag!

 
Så bra det går fint med deg. Tror jeg har gått ned en del jeg også, så da satser vi på å vinne på mandag?
 
Hvordan går det med deg da Klumpen? Klar for ny veiedag i morgen?Vi skal vinne denne gangen!!
 
Heia jenter. Sorry for at jeg ikke har vært så aktiv her i det siste. Vært mye denne uka, høstferie, bursdagen til sønnen min, motivasjonen forsvant så har falt litt ut desverre. Resultatet ble desverre derfor ingenting, sto bom stille på vekta idag.. :-( Ååå jeg er så skuffet over meg selv, har nok tatt litt feil valg denne uken innrømmer det. Meen da jeg våknet igår var motivasjonen der igjen. Så meldte meg inn i vektklubben og er klar for å få en sjanse til! Så hvis jeg ikke ryker ut denne uka, lover jeg bedre resultat på mandag!
 
Så bra det har gått så fint med dere!! Nå ble jeg glad, så flinke dere er
Inspirasjons-smurfene mine!
 


Du kommer sterkere tilbake neste uke, Klumpen 

Denne gangen funket hvertall vektklubb på meg... Har prøvd det 2 ganger før, men det gikk i vasken, jeg var kanskje ikke så flink å oppdatere dagboka, og hadde vel ikke egentlig troa på at det skulle fungere. Men denne gangen ser det ut til å gå bra - 1,2kg på ei uke, antakeligvis en god del vann, så det blir nok ikke like mye nedgang de neste ukene. Satte mitt mål på 11kg på 12 uker...

Men dette har vært en god uke egentlig, tross for vektstopp hos en av os, for vi har likevel gått ned 0,93%... Hvis vi ryker ut så må de andre lagene hatt en enorm nedgang på 2-3kg per deltaker... Så det blir spennende å se en gang mellom 19 og 21...
 
Jippi vi vant!! Såå flinke dere har vært!
Ja nå føler jeg jeg har kommet litt inn i vektklubben, men merker hvor fort man kommer over kalorigrensa, men syntes det er litt merkelig at når du har trent så "kan" du spise de kaloriene du trente. Og likevel skal man gå ned en kg hver uke? Digg, men merkelig. Hehe
Hva tenker dere om dette?
 
Og ja, merker det er viktig å skrive inn kalorier, de små luringene jeg tenker ikke tells, blir jo faktisk en del kalorier:-) så bra du har kommet inn i det nå:-D.
 


Klumpen*sin*mamma skrev:
Jippi vi vant!! Såå flinke dere har vært!
Ja nå føler jeg jeg har kommet litt inn i vektklubben, men merker hvor fort man kommer over kalorigrensa, men syntes det er litt merkelig at når du har trent så "kan" du spise de kaloriene du trente. Og likevel skal man gå ned en kg hver uke? Digg, men merkelig. Hehe
Hva tenker dere om dette?


Ja, jeg synes også at det er merkelig... I begynnelsen slet jeg med å komme over kalorigrensa, men nå går det veldig bra, spesielt hvis jeg oppfører kalorier etter hvert måltid... Men det har vel noe med at vi ikke skal spise for mye slik at vi legger på oss, og ikke for lite så kroppen går i sparemodus.
Hvor mange kalorier har du per dag? Jeg har 1538kcal, som jeg synes er ei overkommelig grense. Svigersøstra mi hadde over 1800 da hun begynte, men etter 11kg fikk hun tildelt 1100. Jeg vet jeg hadde slitt med å få i meg 1800...

Men denne uka spiser jeg mindre kalorier om dagen sånn at jeg kan øke i helga siden jeg skal på gjenforeningsfest med mine tidligere venner fra barneskolen. Vet flere som gjør det sånn, men tror ikke det blir vanlig her - blir nok bare en gang iblandt
 
Jeg har 1485kcal hver dag. Men jeg har jo et mål og ned  42 kg, så skjønner ikke helt hvordan jeg kan ha så mye kalorier? Men det blir regulert etterhvert altså, ettersom jeg veier mindre?:-)
1800 ja, det hadde vært en drøm, hihi. Så da gikk kalorigrensa ned på ho fordi ho begynte å nærme seg målet?:-)
 
Nei, hun satte seg først ett mål, det var 11kg på 12 uker, da hun nådde det satte hun et nytt mål på ytterligere 9kg. Og da fikk hun ny kalorigrense. 
Ble inspirert av henne, så jeg satte også mitt første mål på 11kg på 12 uker. Så skal jeg sette meg nytt mål etterpå. 
Jeg har enda 18kg igjen før jeg har nådd mitt endelige mål
Hvor mange uker har du på deg? De regner jo ganske nøyaktig etter den informasjonen du oppgir, så da skal jo 1485kcal være riktig i forhold til deg og ditt mål
 
Og en ting til er jo at dte er et lite spark i rompa, siden en må trene hvis en vil spise mer og fortsatt gå ned i vekt. Det er på en måte en liten motivasjon i seg selv. Jeg føler hvertfall at det nå er lettere å gjøre litt aktivitet, selv om jeg ikke kan trene særlig mye enda.
Men fra uka av har jeg bestemt meg for å begynne å trene på treningsstudio, jeg trenger jo ikke å bruke armene mer enn absolutt nødvendig. Kan jo gå på tredemølle og spinning og trene musklene i beina
 
Jeg har akkurat 42 uker på meg, siden man max kan gå ned 1 kg i uka, men jeg syntes egentlig det er bra og bare kunne det, for det føles så trygt og kunne spise det man vil for ca 1500 kcal og likevel gå ned i vekt. :-)
Lurt det du gjorde mot helga nå, det er greit at man kan gjøre det når man skal noe spesielt:-)  Men syntes det virker litt greiere og ta det i delmål som som du forklarte fordi syntes liksom 42 uker er veeldig lenge og virker litt urealistisk men hvis jeg tar f.eks ti og ti uker så virker det "lettere" og gjennomføre. Ja jeg syntes også det er mye mer motivasjon til å trene og hvis jeg er flink og ikke spiser opp de kcal jeg har trent så føler jeg meg såå flink. hehe. Pluss at jeg tenker at forbrenningen generelt blir jo høyere når man trener sånn at kroppen lettere forbrenner de ca 1500kcal jeg spiser. Håper at det går greit å trene for deg nå da, det er faktisk ganske godt å trene syntes jeg når man tenker på hvor bra det er for kroppen:-)
 
Ja, 42 uker virker lenge. Men etterhvert som ukene går og vekta går ned, så er jo det også oppkvikkende, da ser du jo at det funker
Forrige gang jeg var medlem av vektklubb satte jeg også meg et stort mål. Husker ikke hvor mye, men husker jeg regnet 1/2kg i uka. Og da virket målet veldig langt unna 
Jeg satte mitt mål til 12 uker, for da er det jul, og tenker at i jula, skal jeg ikke skeie helt ut, men kommer nok heller ikke til å telle kalorier. Jula 2009, da sønnen min var 2mnd, veide jeg det samme som jeg vil veie denne jula. Når jeg tenker tilbake så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med livet mitt da, da var jeg jo kun 8kg unna målet... Men jeg lot det sture og gå, og i mai hadde jeg 22kg til målvekt. 
 
Back
Topp