Bjeffende hoste

NkariOgSnuppa

Forumet er livet
Hva kan det være et tegn på? Mamma hørte Ada i telefonen i sta, og hun sa hosten hennes var så bjeffende, altså hun hoster hardt og det kommer fra langt nede i magen... mamma sa det hørtes ut som krupp lignende.. Hun har holdt på sånn siden i gårkveld.. Sikkelig tørr, bjeffende hoste[&:] Bør jeg kontakte lege ellr få i hostedempende? er liksom hele tiden[8|]

Må legge til at hun hadde feber i helga, og fikk feber igjen i går kveld...

Falsk krupp, mest sannsynlig ja[:)] 

ORIGINAL: jabbadabbaduuu!

Er det farlig, bør jeg ringe lege?

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

Hva kan det være et tegn på? Mamma hørte Ada i telefonen i sta, og hun sa hosten hennes var så bjeffende, altså hun hoster hardt og det kommer fra langt nede i magen... mamma sa det hørtes ut som krupp lignende.. Hun har holdt på sånn siden i gårkveld.. Sikkelig tørr, bjeffende hoste[&:] Bør jeg kontakte lege ellr få i hostedempende? er liksom hele tiden[8|]

Må legge til at hun hadde feber i helga, og fikk feber igjen i går kveld...

Du får bare efedrin, som de i dag ikke anbefaler til barn... Det beste er og ta henne med ut i kald luft dersom hun blir veldig tett og hoster fælt[;)] Eller holde henne over en fryseboks f.eks.

Høres ut som falsk krupp, ja. Les litt om den du, det kan virke utrolig skremmende på foreldre når barnet får dette [:)]

Ikke farlig, med mindre en får "ekte" krupp. Da får en ikke puste til slutt!

Okei... Hun puster lett og slikt, så da er det ikke det[:)]

Gutten min er også sånn, men i kjempform ellers. Ettersom de ikke lenger anbefaler efedrin til barn under to år (kom vel frem forje uke tror jeg) så fikk vi resept på flytende ventolin. Funker veldig bra her.

God bedring!!! [:)][:)]

ORIGINAL: Ida_83

Gutten min er også sånn, men i kjempform ellers. Ettersom de ikke lenger anbefaler efedrin til barn under to år (kom vel frem forje uke tror jeg) så fikk vi resept på flytende ventolin. Funker veldig bra her.

Bør jeg ringe lege da? Og få resept på det? Hjelper det å dempe hosten det?

ORIGINAL: Ida_83

Bør jeg ringe lege da? Og få resept på det? Hjelper det å dempe hosten det?

Ja, det er på resept som du må få av legen. Demper hosten veldig!

Okei... Hun puster lett og slikt, så da er det ikke det[:)]

Det er IKKE falsk krupp om hun puster lett! det kan jeg love deg[:)] Helt sikkert bare litt stygg hoste, kontakt lege om det blir plagsomt for henne..

Tara har hatt det noen ganger og hostesaft er kjekt når det tetter seg veldig men frisk luft hjelper også veldig :) mannen ble så stressa en natt for det var mørkt på rommet og han så ho hadde blod i ansiktet..det var bare fra nesa heldigvis :)

Har hun fått vaksinen mot kikhoste?

Jenta mi hadde veldig stygg bjeffende hoste. Den kom i byger. Men hun var 6 år da.
Fikk påvist at det var kikhoste hun hadde. Hun hostet kraftig i over 3 mnd...

ORIGINAL: mortilto

Jenta mi hadde veldig stygg bjeffende hoste. Den kom i byger. Men hun var 6 år da.

Ja, det tror jeg.. Er ikkke det en av de første sprøytene da?? Hmm..

ORIGINAL: mortilto

Ja, det tror jeg.. Er ikkke det en av de første sprøytene da?? Hmm..

Jo tror den er i den trippelvaksinen de får.

Jenta mi var som sagt 6 år, og hadde fått vaksinen. Men legen sa at virkningen går ut etter ca 5 år. Lillesøster som da var 3 var den eneste i heimen som ikke fikk kikhosten. Så på henne virket vaksinen godt enda:)
Så om hun har fått vaksinen så er det nok ikke det hun har i allefall:)

Back
Topp