Bivirknings-tråden

Reiret

Glad i forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Junibollene 2023
Vet ikke om det er noen liknende tråder, men som fersk ivf-er syns jeg det hadde vært kjekt med en oversikt med hvilke bivirkninger folk erfarer mest:dance008 Gjerne få med hvilke medisiner og doser som gav(eller ikke gav) bivirkninger.

Jeg går på Gonal F 112,5 ie, og har merket at jeg er trøttere enn vanlig og lettere kvalm innimellom-også syns jeg kanskje puppene har vokst?:think005

Last edited:
Nå har jeg bare prøvd en medisin, men skriver likevel. :)

Progynova (2 tabletter om dagen): Voldsomme hetetokter, spesielt i ansiktet. (Ellers ingenting.)

Nå er det på tide å oppdatere her, etter 8 dagers stimulering. :)

Fyremadel: Tålte det dårlig og måtte slutte å bruke det etter første sprøyte. (Mulig allergisk reaksjon)

Bemfola og Cetrotide: (Tar dem samtidig og blir vanskelig å skille bivirkningene). Begynte å merke litt murringer i magen og korsryggen etter seks dager, men det er vanskelig å si om det er en bivirkning av sprøytene eller om det bare er pga forstørrede eggstokker. Ellers merker ingenting. Bedre humør og flirer mer enn vanlig. :wacky:

Her kommer mine medisiner og bivirkninger:
Clomid: voldsomme hetetokter
Gonal-f (125 iu):ingen bivirkninger
Ovitrelle: ingen bivirkninger
Gonapeptyl: ingen bivirkninger
Fyremadel: ingen bivirkninger
Progynova (6-8 mg) økt migrene, mengder eggløsningsslim.

Jeg tok tre runder Letrozol i sommer og skal i gang med IVF snart. Nå i høst har jeg begynt å få migrene igjen, noe jeg ikke har vært plaga med siden studietida (hadde hyppige anfall som gikk over da jeg bytta fra p-pille til minipille, og så har det kanskje vært maks ett anfall annahvert år etter det). Er det noen av dere som har vært plaga med migrene under IVF-behandlinga? Jeg er så nedfor i dag fordi jeg blir helt slått ut av de anfallene (svimmel, kvalm, lys- og lydømfintlig og sterke smerter i hodet). Ligger jo mest bare i et mørkt, kaldt rom og må ha solbriller på for å stå opp og tisse, liksom.

Nå har jeg ikke migrene @1984håp, så kan ikke svare deg på det. Men det høres utrolig slitsomt ut! Stakkars!

Men genelt kan jeg si at per nå har vært gjennom Letrozol, Fostimon, Synarela, Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle og Cyclogest, og ikke har hatt noen merkbare bivirkninger av noen av de - med unntak av at kroppen er litt rar etter Ovitrelle og alle bivirkningene der er mulig å google seg fram til at er et graviditetssymptom.

Nå har jeg ikke migrene @1984håp, så kan ikke svare deg på det. Men det høres utrolig slitsomt ut! Stakkars!

Men genelt kan jeg si at per nå har vært gjennom Letrozol, Fostimon, Synarela, Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle og Cyclogest, og ikke har hatt noen merkbare bivirkninger av noen av de - med unntak av at kroppen er litt rar etter Ovitrelle og alle bivirkningene der er mulig å google seg fram til at er et graviditetssymptom.
Tusen takk, det var godt å lese.

Jeg tok tre runder Letrozol i sommer og skal i gang med IVF snart. Nå i høst har jeg begynt å få migrene igjen, noe jeg ikke har vært plaga med siden studietida (hadde hyppige anfall som gikk over da jeg bytta fra p-pille til minipille, og så har det kanskje vært maks ett anfall annahvert år etter det). Er det noen av dere som har vært plaga med migrene under IVF-behandlinga? Jeg er så nedfor i dag fordi jeg blir helt slått ut av de anfallene (svimmel, kvalm, lys- og lydømfintlig og sterke smerter i hodet). Ligger jo mest bare i et mørkt, kaldt rom og må ha solbriller på for å stå opp og tisse, liksom.
KJEMPE plaget av migrene under IVF behandling. Primolut/Provera, helt grusomt, FSH/LH ikke så mye. Synarela også masse migrene, og hodepine generelt. Pluss veldig trøtt og hetetokter.

Etter Ovitrelle har jeg ingenting, med en gang den går ut, får jeg masse anfall igjen, både med og uten Cyclogest. Har akkurat hatt et 3-dagers anfall, og det stemmer ganske greit med at jeg satte Ovitrelle 10/9.

Det skal sies at når jeg var gravid, hadde jeg ingen anfall i det hele tatt.

Bivirkninger av cyclogest : smerter i lysken, trøtthet, forstoppet. Bivirkninger av prednisolon. : grusomme humørsvingninger, gråter av alt.

Menopur : varm og mistet matlyst
Gonal f: ingenting spesielt
Bemfola: ingenting spesielt
Synarela: hetetokter, hodepine, tett nese
Gonapeptyl: ingenting spesielt
Progynova: kvalm, hodepine, trøtt, humørsvingninger
Estradot: trøtt og redusert matlyst
Cyclogest: trøtt, vonde bryst, kvalm
Crinone; trøtt, vonde bryst, kvalme, hodepine
Lutinus: hodepine, trøtt

:P

Letrozol: Skikkelig hodepine
Gonal f: Uh, mer lystig? :P
Fyremadel: Eller om det var den som var årsaken til at jeg ble mer lystig? Usikker, enten gonal f eller fyremadel. Da fikk gubben kjørt seg. :dance011
Ovitrelle: Ingen bivirkninger.
Cyclogest: Forstoppet...

Men sprøytene gjorde at jeg ble overstimulert på kort protokoll. 125 på gonal f de 10 første dagene, men de to siste dagene var den på 150. Aner ikke hva som var utslaget da.

Gonal f: ingen spesielle, litt rar smak i munnen når jeg satt den.
Fyremadel: kvalme, uggen, slapp, rødthet rundt injeksjonsstedet.
Ovitrelle: ingen spesielle
Cyclogest: pms-symptomer, ømme bryst, kviser, hormonell, tørst og tørr munn (men ble gravid, så usikker på hva som er hva)

Angrer på at jeg ikke byttet til annen progesteron enn cyclogest. Fikk så vondt i ene puppen i går og bhen strammet selv om den ikke er for liten. Var vondt å dusje i dag og :(

Noen som har fått høyt blodtrykk som bivirkning? Jeg pleier ligge på 95/60 til vanlig, har slitt med lavt blodtrykk i mange år. Kjøpte meg et slikt blodtrykksmåler for håndleddet i fjor og målte i kveld og var plutselig 177/111

Letrozol: hot flashes, kommer ikke på hva det heter på norsk. Lengre blødning enn vanlig. Magesmerter, knip og ubehag. Blir enormt fort irritert, veldig PMS symptomer egentlig.

Gonal f 125 og 150: ingen
Fyremandel : vepsestikk følelse etter injeksjon + rød og kløende (ga seg etter 15 - 20 min)
Ovitrelle : ingen
Cyclogest : veldig ømme pepper, oppblåst og luftig + luftsmerter

Primolut: deprimert og selvmorsdstanker, kraftig hodepine
Cyklogest: vektøkning, hetetokter, dårlig søvn, nattesvette, hodepine, tretthet. Progynova: vektøkning, tretthet, hodepine, irritabel

Back
Topp