Bivirkninger med hormonspiral

Snoflak

Elsker forumet
Er det noen andre som også har slitt veldig med bivirkninger av hormonspiralen ??

Veldig kort fortalt :

Jeg har hatt noen tøffe år de siste årene, var i ett vondt forhold, endte i at forlovelse ble brutt og vi gikk hver vår vei, Han traff en ny dame med en fortid med både spiseforstyrrelser, selvmordstanker, selvskading osv dette var tungt fordi denne jenta sov i hus med datteren min allerede helt fra da han traff henne og ikke kjente henne, så jeg lå søvnløs.. Flere dødsfall bl.a familie og venner og mobbing på jobben..og mye mer.. Jeg trodde at jeg hadde bare nådd min grense da jeg virkelig fikk depresjon og angst, jeg gikk konstant med hjertebank, fikk anfall hvor jeg ikke følte jeg fikk puste, vondt i brystet, svimmel, synsforstyrrelser, hovnet opp i halsen, trøtt å sliten konstant og humørsvingninger og sinne fra en annen dimensjon.. Det er nå ett år siden jeg traff bakken med ett smell og har siden slitt med å komme meg opp igjen.. Helt til min kjæreste spurte meg når tid angsten min startet og om der var noe spesiellt denne perioden ... Da kom jeg til å tenke på at bare litt over en mnd før angsten satte inn så satte jeg inn hormonspiral.. Jeg hastet til gynekologen og fikk den ut igår.. og håååååååååper nå på en enklere hverdag og at jeg nå slipper å belaste min kjære sånn med mine humørsvingninger.. Da alt dette skjedde ble jeg virkelig lei av livet, lei av nedturer lei av alt, lei av å føle at man har 50 kg på ryggen med sorg som enda ikke er sørget ferdig, bekymringer, man føler seg sliten og trist.. Har også hatt blødninger og mens smerter maange ganger i mnd... Hormonell og forferdelig slitsom å være sammen med tror jeg når jeg overreagerer på alt

Noen andre som har negative erfaringer med hormonspiral hvor det har gått utover deg som person og den du er.. ?? Gynekologen sa at hormonspiralen kunne være roten til alt dette, han sa at de fleste er fornøyde, men at den også virker veldig negativt på noen..

Anyone ?? :)

Ingen ... ?

Dæven, jeg var et monster på hormonspiral!!!

Jeg brukte all min energi på å holde meg oppegående i hodet og prøve å behandle folk rundt meg normalt.
Jeg var konstant sinna eller på gråten, hadde elendig selvfølelse, null tolmodighet, sliten i hodet, sur, gretten..
Uff, klarte såvidt å holde meg "oppegående" i den forstand at jeg ikke "tok livet av" mennesker rundt meg.
Merket sakte men sikkert forskjell allerede fra dagen etter at den var tatt ut.
Jeg var letta, klarte å smile igjen, lo litt forsiktig og begynte å se lyst på livet.
Hadde jeg ikke tatt den ut er jeg redd forholdet hadde røket og at jeg hadde gått ned i en sinnsyk depresjon[&:]
Aldri mer sier nå jeg!

Det var etter å ha hatt den i 3 mnd[8|]

Gikk på p-sprøyta da jeg var yngre (samme hormonsammensetningen der) og det endte med at jeg ikek turte å gå i butikken selv...

Jeg hadde også bivirkninger, men ikke helt de samme som du hadde. Men det ble så ille at jeg tok den ut, og nå er jeg mye bedre [:)]

Hadde symptomer på graviditet HELE tiden. Jeg var kvalm, svimmel, oppblåst, svak og trøtt, hormonene herjet vilt (Jeg kunne høre en fin sang på radioen, og hylgråt HVER morgen når jeg kjørte til skolen, bare fordi de på radioen var så flinke til å synge) Gubben fikk ikke ta i meg, vi hadde nesten aldri sex, og når vi faktisk hadde det, så var ikke jeg "helt med". Jeg hadde mensen hele tiden (ikke bare litt, men hele hopprennet med smerter og bytting av tampong/bind hver time). Jeg var sinna, og kranglet med Sambo over hver en minste lille ting. Da jeg kjente at jeg begynte å bli irritert på Snuppa, bestilte jeg meg time hos fastlegen med en gang.

Fikk tatt ut spiralen, og siden har jeg vært i super form! Legen mente at jeg ble så påvirket av at gestagenet (?) ble holdt stabilt, og østrogenet fikk styre selv, at ting ble som det ble. Nå har jeg hatt p-sprøyte i snart tre mnd, og skal mest sannsynlig få p-stav hvis det fortsetter å gå like bra etter neste injeksjon [:)]

Dæven, jeg var et monster på hormonspiral!!!

Jeg brukte all min energi på å holde meg oppegående i hodet og prøve å behandle folk rundt meg normalt.
Jeg var konstant sinna eller på gråten, hadde elendig selvfølelse, null tolmodighet, sliten i hodet, sur, gretten..
Uff, klarte såvidt å holde meg "oppegående" i den forstand at jeg ikke "tok livet av" mennesker rundt meg.
Merket sakte men sikkert forskjell allerede fra dagen etter at den var tatt ut.
Jeg var letta, klarte å smile igjen, lo litt forsiktig og begynte å se lyst på livet.
Hadde jeg ikke tatt den ut er jeg redd forholdet hadde røket og at jeg hadde gått ned i en sinnsyk depresjon
Aldri mer sier nå jeg!

Det var etter å ha hatt den i 3 mnd

jeg har også vært helt ufaaaattelig hormonell... Altså jeg begynte å gråte da jeg så barneskolen ØVE på 17 mai toget,ble så rørt............................... Hahaha... [8|]

Jau.
Er nok bare å nappe den ut.

For meg så er det ingen andre alternativer på beskyttelsesområdet så jeg ser frem til å sterilisere meg under ks med nr to i juli[:D]
Tenk så herlig å aldri måtte tenke på hormondritten igjen. hohoho

ORIGINAL: Buffeluremamma

Jau.
Er nok bare å nappe den ut.

For meg så er det ingen andre alternativer på beskyttelsesområdet så jeg ser frem til å sterilisere meg under ks med nr to i juli[:D]
Tenk så herlig å aldri måtte tenke på hormondritten igjen. hohoho

Ja , jeg tok den ut igår... Tror rett og slett den etterhvert hadde ødelagt forholdet mitt.. Min kjære holder meg ut men jeg har vondt for å tro at han hadde orket det i lengden, eg håper virkelig at det er slutt på de ekstreme reaksjonene nå :) Han har holdt ut med meg helt siden Mars, han møtte meg MED hormonspiralen hehehe så jeg hååper at jeg kan vise ham at jeg kan være normal, og hvem vet kanskje han elsker meg eeeeeeeeeeeeeeeenda mer :D Er veldig letta av å ha den ute :)

uffda så leit å høre du har hatt det vondt.

men jeg tror disse hormonene vi prepper i oss kan gjøre mye med oss.hadde nettopp en lignene ting selv.tok p-sprøyte å ble kjempe dårlig.trist,trøtt kvalm.ja rett og slett veldig dårlig.trodde jeg var gravid for det føltes sånn å da sier det meg at det er hormoner som gjør det.altså prevansjon.
det ble litt og litt bedre etterhvert som jeg nermet meg slutten av di 3 mnd.nå er jeg mye bedre å orker IKKE mere hormon drid![:'(]
jeg begynnte også på johannes urt og følte di ga kjempe god virknng.fikk bort den ekkle vonde følelsen.

masse lykke til :)

Det blir nok bedre skal du se.
Bare det å få den ut og kjenne at kroppen og huet letter litt.
Gled deg til første morgenen du slipper å våkne gretten[8D]

Han blir nok skal du se, holder han ut hormontroll så er det jo plane lek nå[8D]

Min depresjon starta da jeg satte inn p-ring... kanskje tilfeldig, kanskje en sammenheng med andre ting, men jeg kommer aldri til å bruke den igjen.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Det blir nok bedre skal du se.
Bare det å få den ut og kjenne at kroppen og huet letter litt.
Gled deg til første morgenen du slipper å våkne gretten[8D]

Han blir nok skal du se, holder han ut hormontroll så er det jo plane lek nå[8D]

Haha ja altså jeg vet ikke om det er noe jeg inbillte meg, men jeg følte meg som du sier "letta" allerede da jeg gikk ut fra gynekologen... Føltes flere kilo lettere, go som du sier, huet var mye lettere.. :) Tuusen takk for at dere delte erfaringer :) JA jeg tror også det, at når denne fantastiske gutten min har holdt meg ut slik som dette, så klarer vi alt :)

Back
Topp