Bivirkninger etter 3-månedersvaksinene?

PuraVida

Andre møte med forumet
Hei! Jeg titter innom fra aprilforumet. Vi vurderer å reise på ferie til familien en firetimers biltur unna dagen etter at mini får 3-månedersvaksinene. Ville babyene deres vært i form til det dagen etter de fikk vaksinene? Skjønner at det er veldig individuelt hvor mye bivirkninger de får, men er likevel interessert i å høre om deres erfaringer.
 
Hei! Jeg titter innom fra aprilforumet. Vi vurderer å reise på ferie til familien en firetimers biltur unna dagen etter at mini får 3-månedersvaksinene. Ville babyene deres vært i form til det dagen etter de fikk vaksinene? Skjønner at det er veldig individuelt hvor mye bivirkninger de får, men er likevel interessert i å høre om deres erfaringer.

Har selv sett veldig varierte erfaringer etter vaksina. Den dagen C fikk så sov hun mye av tiden resten av dagen. Var litt varm men ikke noe feber. Dagen etter hadde hun feber, ikke mye. Hun var også tydelig øm / vondt i muskulatur der de hadde stukket henne.
Ga Paracet så at det hjalp, og da sov hun.
Muligens fordi det hjalp på muskulaturen.
Ellers ikke noe annet som oppstod her.
Hs sa at bivirkning kan komme etter 1-3 dager.

Skjønt dette hva hs sier er vist ganske så forskjellig rundt om i landet.
 
Se hvordan din reagere samme dag, ha bruk heller litt god tid på bilturen dagen etter.
Ha paracet tilgjengelig sånn just in case.

Ser du samme dag som vaksinene ble tatt at lille er veldig urolig, kan du heller vurdere turen ut i fra den dagen?
 
Bare litt slapp og litt varm uten feber her, så kunne fint reist på biltur neste dag. Men ville revurdert hvis det var veldig varmt vær...
 
Største her sov mye samme dagen og fikk litt feber på kvelden. Hadde ikke vært noe problem med biltur, så lenge det ikke hadde vært veldig varmt
 
Storesøster bare sov, lillebror fikk sin på tirsdag og fikk absolutt ingen reaksjon :)
 
Hei! Jeg titter innom fra aprilforumet. Vi vurderer å reise på ferie til familien en firetimers biltur unna dagen etter at mini får 3-månedersvaksinene. Ville babyene deres vært i form til det dagen etter de fikk vaksinene? Skjønner at det er veldig individuelt hvor mye bivirkninger de får, men er likevel interessert i å høre om deres erfaringer.
Vår ville vært i fin form til det, vi hadde husovertakelse! I følge min hs er det ca 10% av babyene som reagerer på første vaksine, og så øker det med 10 og 10% de to neste :)
 
Største her fikk feber og var i dårlig form etter alle vaksinene, mens lillebror var litt varm i noen timer 2 dager etterpå, ellers merka vi ingenting på han
 
Vår fikk feber på kvelden og natten frem til formiddagen neste dag. Han hadde litt oppkast og dårlig matlyst dagen etterpå. Jeg ville ikke satset på å kjøre bil dagen etter vaksinen. Her tenker vi være hjemme å ta livet med ro et par dager etter vaksine i aller tilfelle. Det er ikke noe kjekt å reise for noen som helst om man ikke føler seg i form, tenker nå jeg.

Dere må jo bestemme hva som er best for deres bebis.
 
Merket ingenting på lille mann etter 3mnd kontrollen, foruten att han kansje var litt mer trøtt en vanlig ;-)
 
Han største fikk feber og sov mye så når vi skulle ta vaksinen og på ferie så fikk jeg bare utsatt vaksinen til vi kommer hjem, er bare vekke i 14 dager så det gikk fint :) kanskje en mulighet? :)
 
Er det vanlig at reaksjonen kommer dagen etter? Lille her har sovet veldig mye i dag! Men er kvikk når han er våken, så virker ikke slapp
 
Back
Topp