"Bivirkninger" av p-pilleslutt

FancyPants

Forumet er livet
Jeg har sluttet med p-piller, og nå føler jeg meg gravid.

Stikking, murringer, oppblåst og ømme bryster... Har hatt det jeg tror var mensen en gang siden jeg sluttet på dem, og den varte (hvis jeg legger godviljen til) i tre dager. 

Er det vanlig å ha masse gravidsymptomer når man slutter på p-piller? Det er jo rent slitsomt å gå sånn her, midt oppi eksamenstiden.

Jeg ble så stressa at jeg tok en test, selv om jeg ikke har vært seksuelt aktiv på nær 4 mnd, og den var selvfølgelig negativ. 

Jeg tenkte å gi kroppen en pause fra hormonprevensjon, men hvis det er sånn her det skal føles ut så er det nesten så jeg begynner på de igjen altså.

Kan jo være pga eggløsning kanskje?

Jeg har også så og si alle symptomene du nevnte! Sluttet på p-pillene i midten av april å prøver nå å bli gravid :) håpet inderlig at disse symptomene var av graviditet, men er nok mest sannsynlig p-pille slutt.. Venter ikke TR før i neste uke, så kan ikke teste enda! Speent!

Lykke til Janneb90! Her er det motsatt, jeg vil absolutt ikke bli gravid, og det skal heller ikke være mulig, om ikke et befruktet egg har ligget i dvale i 4 mnd :p

Blessa: Jo det kan jo være det, men nå har det pågått i et par uker, og jeg har hatt denne menslignende saken midt i. Varer det så lenge?

Slutta på p-piller i midten av april,og har det likeens. Så jeg tror det er bare at kroppen venner seg av p-pillene.

Hadde ventet til etter eksamenstiden jeg :P hehe, men er nok helt sikkert bare kroppen som surrer litt ja. 

Wow, sykt å faktisk lese at det er flere en meg som har samme "symptomer". Jeg sluttet på pillen 7 april og fikk mensen to dager etterpå, varte riktignok bare i 3 dager da....

Nå har jeg hatt så ekstremt ømme brystvorter i over 1 og en halv uke og blir snart gaal! Har også hatt det jeg håper og tror er eggløsning med "tjukt slim". Håper bare på mensen igjen nå slik at jeg er kommet inn i syklusen..

Noen som har erfaringer med når disse gravid-symptomene etter pilleslutt forsvinner???

Teor det er ganske normalt:) kroppen blir jo litt ustabil etter pilleslutt. Min kropp tulla veldig mange mnd etter pilleslutt:/

Back
Topp