Bivirkninger av p piller

My heart

Betatt av forumet
Startet opp med p-piller for litt over en måned siden, microgynon. Har følt meg mye kvalm, kommer kvalmebølger. Kan det være en bivirkning av p-pillene? Går det evt over etterhvert? Når?
Gikk på samme p-pille merke for noen år siden og hadde ikke kvalme da. Mulig jeg hadde det under oppstart, men husker ikke så langt tilbake.
Noen med erfaringer?

Ble ikke kvalm av de, men fikk uregelmessige blødninger og humørsvingninger. Gikk over ett ca 6 mnd.

Kvalme er en vanlig bivirkning ifølge pakningsvedlegget. Generelt kan man se det an over tre brett, dersom det ikke er uutholdelig. Bivirkningene skal vanligvis gi seg etter det.

Jeg fikk veldige humørsvinginger av de, så byttet til et annet merke. Ble alltid litt smådårlig hver gang jeg startet på nytt, men det gikk over etter en stund :-)

Nå fikk jeg svulst på hypofysen av p-piller, så jeg er kanskje ikke det beste eksempelet på en som ikke har slitt med bivirkninger...:rolleyes:

Når jeg gikk på de fikk jeg bare eksteme blødninger i starten, men ikke noe bivirkninger utenom, savner virkelig det altså. Legen vil ikke gi meg det nå, siden det er så mye hormoner, så fått noen med mindre, og når jeg tar de har jeg hetebølgefest hele natten :O

Har ikke gått på P-piller på mange, mange år. Men jeg slutta på de pga spotting. Varte stort sett hele tiden før og etter mensen. Humørsvingninger også.

Back
Topp